دانلود:مطلب پروتوزا (Protozoa)

در این انجمن به دانلود کتب الکترونیکی در موژ مهندسی بهداشت ایمنی و محیط زیست در مورد بهداشت ایمنی محیط زیست بهداشت محیط مهندسی بهداشت محیط بهداشت حرفه ای تصفیه آب تصفیه فاضلاب جزوه ارشد محیط زیست ایمنی میپردازید.

مدیر انجمن: naderloo

ارسال پست
نمایه کاربر
naderloo
مدیر کل
مدیر کل
پست: 2793
تاریخ عضویت: 08 نوامبر 2008 00:00
حالت من: Khaste
محل اقامت: تهران
تماس:

دانلود:مطلب پروتوزا (Protozoa)

پست توسط naderloo »

[JUSTIFY]پروتوزا دسته بزرگی از ارگانیسم ها هستند که مورفولوژی و فیزیولوژی متنوعی دارند همه آنها تک یاخته و به عنوان تک سلولی در نطر گرفته می شوند. اکثریت آنها شیمو هتروتروف هستند اما گونه های معینی که کلروپلاست دارند مکانیسم فتوتروف را انجام می دهند. پروتوزا ها تقریبا در همه محیط های آبی دیده می شوند و سریعا تکثیر می یابند آنها نقش مهمی را در همه ابعاد سلامتی بازی می کنند .و رنج وسیعی از پاتوژنهای انسانی را در آب و فاضلاب از بین می برند . حدود 35000 گونه از آنها شناخته شده که طیف وسیعی از شکل زندگی و سکونت را دارند . تعداد گونه های جمع آوری شده با شمار اعضایشان با یک شاخص در طبیعت مشاهده می شوند .آنها نقش مهمی را در بسیار ی از اجتماعات به عنوان تبدیل کننده مواد بر عهده دارند مثلا آنها شکارچی تک سلولی ها ، فیلامنتوس ها ، جلبک ها ، باکتریها و قارچ های کوچک هستند و هم متوانند علف خوار باشند و نیز طیفی از زنجیره های غذایی را تجزیه می کنند . همچنین منبع غذایی مهمی برای بی مهرگان کوچک هستند و نقش مهمی در تجزیه باکتریها و جلبک ها دارند.
پروتوزا ها ارگانیسم های تک سلولی اطلاق می شوند که به طور هتروتروف تغذیه می کنند و مکانیسم های متنوعی از حرکت را دارند . تک یاخته هایی که دارای نسوج و اندامکهایی کوچک دارند که می تواند اعمالی را انجام دهند که برای زندگی ضروروی هستند . سلول با این ارگانها می تواند اعمال ویژه ای را انجام دهند بنابر این اعضایی برای تغذیه (سلول دهانی) – دفع کننده (Cytopyge) و نیروی حرکتی تاژک و مژک و پاهای کاذب را دارند.

ادامه مطلب را از لینک ذیل دریافت نمایید:

دانلود فایل تحت ورد:دانلود:مطلب پروتوزا (Protozoa) که توسط کاربر محترم مهندس هوشیار حسینی(مهندسی بهداشت محیط) تهیه شده و به سایت ارسال گردیده است ضمن تشکر از ایشان میتوانید فایل مذکور را از لینک ذیل دریافت نمایید.

رمز ورود به فایل فشرده نام دامین سایت www.mozh.org میباشد.

لینک اصلی:این کتاب را مستقیما از سایت موژ، مهندسي بهداشت، ایمنی و محیط زیست و از این لینک دریافت نمایید.

[/JUSTIFY]
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
[CENTER]
تصویر

تصویر
[/CENTER]
ارسال پست

بازگشت به “دانلود کتب الکترونیکی”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 0 مهمان