امنیت مهم ترین عامل ورود سرمایه گذار به بخش معدن

در این انجمن به تریبون آزاد در موژ مهندسی بهداشت ایمنی و محیط زیست در مورد بهداشت ایمنی محیط زیست بهداشت محیط مهندسی بهداشت محیط بهداشت حرفه ای تصفیه آب تصفیه فاضلاب جزوه ارشد محیط زیست ایمنی میپردازید.

مدیر انجمن: naderloo

ارسال پست
نمایه کاربر
greenmine
جدید
جدید
پست: 1
تاریخ عضویت: 24 ژانویه 2015 16:20
تماس:

امنیت مهم ترین عامل ورود سرمایه گذار به بخش معدن

پست توسط greenmine »

[RIGHT][FONT=Tahoma][HIGHLIGHT=#ffffff]مهندس بهرامن اطمینان و امنیت را مهم ترین فاکتور برای ورود سرمایه گذار به بخش معدن دانست و به این بخش پیشنهاد داد که با کاهش حقوق دولتی از عقب نشینی سرمایه گذار جلوگیری کند.

مهندس بهرامن در گفتگو با خبرنگار معدن سبز اظهار داشت : دولت باید زیر ساخت ها را برای ایجاد واحد فرآوری فراهم کند ایشان تصریح کرد: در کلام همه مطرح می کنند که اگر سرمایه گذار در کنار واحدهای معدنی واحد فرآوری احداث کند، کمک هایی را خواهیم کرد بحق هم باید اینطور باشد، اما این طرح در عمل اجرا نمی شود و این یک مسئله بسیار بسیار بزرگ است .
وی افزود: در حال حاضر یکی از قوانین بخش معدن حقوق دولتی است، امروزه که رکود و بحران سرازیر شدن قیمت های جهانی فلزاتی چون سنگ آهن، مس ، سرب، روی و ... مواجهه ایم کشوری چون استرالیا حقوق دولتی خود را تعدیل کرده تا بازار را از دست ندهد اما در کشور ما عدم استراتژی معین تصمیم گیری در شرایط موجود را سخت کرده است. ما به صراحت به بخش معدن پیشنهاد دادیم که با کاهش حقوق دولتی از عقب نشینی سرمایه گذار جلوگیری کند که این امر قطعا به نفع کشور خواهد بود.
نایب رییس خانه معدن ایران با اشاره به اینکه جذب سرمایه نیاز به امنیت و قوانین پایدار دارد گفت : با توجه به اینکه فعالیت های بخش معدن در دراز مدت و بازده زمانی 25 سال امکان پذیر است. برای واگذاری معادن بزرگ به بخش خصوصی باید اسباب امنیت بخش خصوصی را مهیا کرد تا با ایجاد بستر مناسب بخش خصوصی و سرمایه گذارها بتوانند برای کارهای عمده اکتشاف، استخراج، فرآوری و ... برنامه ریزی نمایند.
بهرامن اطمینان و امنیت را مهم ترین فاکتور برای ورود سرمایه گذار به بخش معدن دانست و ادامه داد در ایمیدرو شرکتی تحت عنوان "صندوق بیمه فعالیت های معدنی " که نقطه اتصالی است بین دولت و بخش خصوصی احداث گردید که این صندوق می تواند بازدارنده ی اتفاقات ناگواری چون برنگشتن سرمایه به بانک ها باشد. سرمایه گذاری در صندوق بیمه فعالیت های معدنی می تواند باعث تقویت این صندوق گردد و بخش خصوصی با دریافت تسهیلات از این صندوق می تواند بقاء فعالیت معدنی خود را تضمین نماید، زیرا به اعتقاد بنده بدون دریافت تسهیلات از بانک ها و کمک دولت سرمایه گذار قادر به ادامه فعالیت نخواهد بود .[/HIGHLIGHT]
[/FONT][/RIGHT][RIGHT][FONT=Tahoma][/FONT][/RIGHT][RIGHT][FONT=Tahoma][/FONT][/RIGHT][RIGHT][FONT=Tahoma][/FONT][/RIGHT][RIGHT][FONT=Tahoma][/FONT][/RIGHT][RIGHT][FONT=Tahoma][/FONT][/RIGHT][RIGHT][FONT=Tahoma][/FONT][/RIGHT][RIGHT][FONT=Tahoma][/FONT][/RIGHT][RIGHT][FONT=Tahoma][/FONT][/RIGHT][RIGHT][FONT=Tahoma][/FONT][/RIGHT][RIGHT][FONT=Tahoma][/FONT][/RIGHT][RIGHT][FONT=Tahoma][/FONT][/RIGHT][RIGHT][FONT=Tahoma][/FONT][/RIGHT][RIGHT][FONT=Tahoma][/FONT][/RIGHT][RIGHT][FONT=Tahoma][/FONT][/RIGHT][RIGHT][FONT=Tahoma][/FONT][/RIGHT][RIGHT][FONT=Tahoma][/FONT][/RIGHT][RIGHT][FONT=Tahoma][/FONT][/RIGHT][RIGHT][FONT=Tahoma][/FONT][/RIGHT][RIGHT][FONT=Tahoma][/FONT][/RIGHT][RIGHT][FONT=Tahoma][/FONT][/RIGHT][RIGHT][FONT=Tahoma][/FONT][/RIGHT][RIGHT][FONT=Tahoma][/FONT][/RIGHT][RIGHT][FONT=Tahoma][/FONT][/RIGHT][RIGHT][FONT=Tahoma][/FONT][/RIGHT][RIGHT][FONT=Tahoma][/FONT][/RIGHT][RIGHT][FONT=Tahoma][/FONT][/RIGHT][RIGHT][FONT=Tahoma][/FONT][/RIGHT][RIGHT][FONT=Tahoma][/FONT][/RIGHT][RIGHT][FONT=Tahoma][/FONT][/RIGHT][RIGHT][FONT=Tahoma][/FONT][/RIGHT][RIGHT][FONT=Tahoma][/FONT][/RIGHT][RIGHT][FONT=Tahoma][/FONT][/RIGHT][RIGHT][FONT=Tahoma][HIGHLIGHT=#ffffff]لینک منبع: سرمایه گذار در بخش معدن[/HIGHLIGHT][/FONT][/RIGHT]
ارسال پست

بازگشت به “تریبون آزاد”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان