پیام وزیر بهداشت به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای

در این انجمن به مهندسی بهداشت حرفه ای در موژ مهندسی بهداشت ایمنی و محیط زیست در مورد بهداشت ایمنی محیط زیست بهداشت محیط مهندسی بهداشت محیط بهداشت حرفه ای تصفیه آب تصفیه فاضلاب جزوه ارشد محیط زیست ایمنی میپردازید.
ارسال پست
نمایه کاربر
majid8890
ارشد
ارشد
پست: 779
تاریخ عضویت: 14 ژولای 2013 12:21
حالت من: Relax
محل اقامت: تهران(البته اهل تربت حیدریه هستم ها)
تماس:

پیام وزیر بهداشت به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای

پست توسط majid8890 »

پیام وزیر بهداشت به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت ۸ اردیبهشت ماه، روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای، پیامی صادر کرد.
به گزارش وب دا؛ متن این پیام به شرح زیر است:
فرا رسیدن هشتم اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ مصادف با ۲۸ آوریل ۲۰۱۴ میلادی، روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای را به تمامی همکارانی که عرصه ایمنی و بهداشت حرفه ای و سلامت نیروی کار را برای خدمت برگزیده¬اند، تبریک می گویم.
امسال سازمان بین المللی کار برای روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای بر اساس اجماع بین المللی، شعار "ایمنی و بهداشت کار در استفاده از مواد شیمیایی" را انتخاب و اعلام نموده است. این شعار نشان دهنده یکی از مهمترین چالش های موجود در زمینه سلامت شاغلین است که تحقق آن توجه ویژه همگانی را طلب می نماید.
در جهان امروز و به دلیل تلاش روز افزون برای توسعه فن¬آوری ها، تولید و مصرف ده ها هزار ماده شیمیایی در کشورهای گوناگون امری اجتناب ناپذیر است؛ اما مواجهه افراد با این مواد، باعث بروز بیماری های شناخته شده یا عوارض ناشناخته نیز می شود. این چرخه، سلامتی انسان ها را هم در محیط کار و هم در اجتماع تهدید می کند. از طرف دیگر مخاطراتی که در اثر نشت و انفجارهای شیمیایی هنگام حمل و نقل، نگهداری و ذخیره سازی و کاربرد آنها رخ می دهد، می تواند چنان فاجعه بار باشد که باعث آسیب به نسل های آینده و تاثیرات ماندگار محیط زیستی شود. از این رو در تعهد دولت ها، سازمان های ملی و بین المللی، متخصصان، کارفرمایان، کارگران و تشکل های آنها است که با اتخاذ شیوه های مدیریتی صحیح و داشتن برنامه های ملی و جهانی متوازن و هماهنگ و به مقابله با پیامدهای انسانی و محیط زیستی ناشی از این مواد برخیزند. محور اصلی این حرکت حفظ سلامت نیروی کار است. این هدف از طریق پیاده سازی الزامات و مقررات ایمنی و بهداشت کار، تقویت سیستم های بازرسی ایمنی و بهداشت حرفه ای و تامین خدمات تخصصی برای اجرای موثر سیاستهای ملی و برنامه های ا یمنی و بهداشت حرفه ای امکان پذیر می گردد.
امیدوارم در دولت تدبیر و امید با تعامل و هم اندیشی همه صاحبان اندیشه و فعالان عرصه اجرا، به هماهنگی لازم برای رسیدن به اهداف یک مدیریت صحیح و مدبرانه مواد شیمیایی در کشور دست یابیم و این اصل را فراموش نکنیم که در هر شرایطی حفظ سلامت نیروی کار کشور در اولویت قرار دارد.
همکارانم در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خود را متعهد می دانند که همگام با حرکت جهانی تمام مساعی خود را در همکاری برای تدوین راهکارهای مورد نیاز و نظارت بر چگونگی اجرای آنها به کار گیرند. امید که از این پس شاهد گسترش همکاری همگانی برای ایجاد فرهنگ حفظ سلامت نیروی کار کشور باشیم.

دکتر سیدحسن هاشمی
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.
نمایه کاربر
hses
ویژه
ویژه
پست: 378
تاریخ عضویت: 07 آگوست 2014 12:15
تماس:

Re: پیام وزیر بهداشت به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه

پست توسط hses »

پیام وزیر بهداشت به مناسبت روز جهانی ایمنی و سلامت کار
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی به مناسبت روز جهانی ایمنی و سلامت کار پیامی صادر کرد، متن این پیام بدین شرح است:
بسمه تعالی
فرارسیدن 28 آوریل 2016 مصادف با نهم اردیبهشت ماه سال 1395، روز جهاني ايمني و بهداشت حرفه اي را به شما خدمت گذاران عرصه سلامت نیروی کار کشور تبريك عرض مي نمايم.
امسال «استرس محیط کار، چالش همگانی» به عنوان شعار این روز انتخاب شده است، چرا که مدیریت استرس محیط کار، یکی از مهم‌ترین چالش‌های موجود در زمینه سلامت شاغلین می‌باشد؛ هدفی که تحقق آن توجه همگانی را می‌طلبد. از این رو امسال وزارت متبوع نسبت به بومی سازی شعار جهانی و برگزاری همایش سراسری روز جهانی ایمنی و سلامت کار اقدام نموده و در سطح ملی با تشکیل شورای هماهنگی روز جهانی ایمنی و سلامت کار با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی (وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان تأمین اجتماعی) و شرکای اجتماعی (تشکل های کارفرمایی و کارگری، انجمن های علمی و متخصصین ایمنی و بهداشت حرفه‌ای و طب کار) اجرایی نمودن اهداف، سیاست ها، راهبردها و فعالیت های مورد انتظار در طول سال 1395 را پیگیری خواهد کرد.
در سال پیش رو، تحقق اهداف و استراتژی های جهانی سلامت نیروی کار نیز باید مورد توجه قرار گیرد. لازم است برنامه‌هاي ايمني و سلامت كار با محوريت ارتقاء دانش و مهارت كارشناسان در زمينه مدیریت استرس محیط کار در کارگاه ها و واحدهای شغلی با دقت به اجرا درآید و به رعایت استانداردها توجه ویژه مبذول گردد.
بر این اساس و در راستای توسعه قوانین و مقررات موضوعه، شناسایی عوامل استرس زای محیط کار و تشخیص عوارض ناشی از این استرس ها باید در دستور کار قرار گیرد. همچنین سازمان های بیمه گر در رابطه با شناسایی بيماري‌ها و عوارض ناشي از عوامل استرس‌زاي محيط كار و حمایت از شاغلین آسیب دیده و ارائه درمان مناسب و به هنگام باید تلاشی مضاعف داشته باشند.
اميد است اجرای دقیق و صحیح اين برنامه‌ها، زمينه ارتقاء سطح سلامت شاغلين، به ويژه كارگران سخت كوش كشور را بيش از پيش فراهم آورد.

دکتر سید حسن هاشمی وزیر
ارسال پست

بازگشت به “مهندسی بهداشت حرفه ای”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 0 مهمان