█◄آموزش گام به گام و مقدماتی SewerCad►█ جلسه هشتم

در این انجمن به آموش شبکه فاضلاب با SewerCAD طراحی شبکه فاضلاب در موژ مهندسی بهداشت ایمنی و محیط زیست در مورد بهداشت ایمنی محیط زیست بهداشت محیط مهندسی بهداشت محیط بهداشت حرفه ای تصفیه آب تصفیه فاضلاب جزوه ارشد محیط زیست ایمنی میپردازید.

مدیر انجمن: naderloo

قوانین انجمن
1.تهیه فایل های راهنما و نصب SewerCAD و اتوکد (2007 به بالا) همچنین آشنایی کار با اتوکد برای آموزش ضروری می باشد.
2.نصب مجموعه Office آفیس (2007 به بالا)
3.نرم افزار SewerCAD 5.0 (قابل نصب روی ویندوز xp و 2000)
4.توجه:(دوستانی که ویندوز xp ندارند می تونند با نرم افزار های ویندوز مجازی،ویندوز XP رو بدون هیچ مشکلی و به صورت مجازی روی سیستمشون نصب کنند و نرم افزار SewerCAD 5.0 رو داخل محیط xp شون نصب کنند.)
5..نصب نرم افزار ArcGis (ورژن 9 به بالا)
ارسال پست
نمایه کاربر
hesadat
فعال
فعال
پست: 266
تاریخ عضویت: 09 ژوئن 2009 00:00
حالت من: Badhal
محل اقامت: تهران
تماس:

█◄آموزش گام به گام و مقدماتی SewerCad►█ جلسه هشتم

پست توسط hesadat »

[CENTER]...
بسمه تعالی[/CENTER][RIGHT].
جلسه هشتم:
.
ادامه تمرین چهارم: ارائه نتایج
[/RIGHT][HR].
[JUSTIFY]گام سوم:
.
Annotation (حاشیه نویسی)
.
.
هنگامی که بخواهید یک مطلب یا توضیحاتی را در پلان برای عناصر شبکه درج کنید،می توانید از ابزار حاشیه نویسی استفاده کنید.به عنوان مثال می خواهید میزان فاضلاب ورودی برای هر منهول و سرعت جریان در لوله ها در کنار آنها درج نمایید.[/JUSTIFY][JUSTIFY].
روی GO کلیک کنید تا محاسبات بار دیگر روی پروژه شما انجام شود. از طریق منوی TOOLS وارد ELEMENT ANNOTATION شوید یا اینکه از طریق نوار ابزار روی آیکن تصویر کلیک کنید.
.
با این کار پنجره حاشیه نویسی باز خواهد شد،مواردی را که مایل هستید دیتاها و یاداشت های مربوط به آن ارائه شود،در این پنجره انتخاب نمایید.برای مثال منهول و لوله های تحت فشار را تیک زده و روی NEXT کلیک کنید.
.
پنجره بعدی به شما این امکان را خواهد داد تا برای عناصری که انتخاب کرده اید،حاشیه نویسی کنید.از ستون Attributes ویژگی مورد نظر را انتخاب کنید. ستون Mask چگونگی نمایش ویژگی را تعییین می کند. U% و V% از اختیارات شما هستند که می توانید کنار آنها عبارت دلخواه را تایپ کنید تا با همان نام برای شما به نمایش درآیند.
.
در ستون Attributes و در لیست مربوط آن،به دنبال Ground Elevation بگردید و آن را برای این فیلد انتخاب کنید،توجه داشته باشید این لیست با کلیک کردن در فضای خالی ردیف ها ایجاد می شود.
.
به همین ترتیب برای ردیف بعدی، Sump Elevation را انتخاب کنید و روی NEXT کلیک کنید.
.
اکنون پنجره مربوط به لوله های تحت فشار باز شده است.در ستون اول که همان Attributes می باشد،گزینه های Pressure flow و pressure pipe را از لیست ستون مذکور انتخاب کنید و روی finished کلیک نماید.
.
نتیجه کار را ملاحظه خواهید کرد که موارد انتخابی شما در کنار عناصر مربوط حاشیه نویسی شده است.
.[/JUSTIFY].
[HR][RIGHT].[/RIGHT][RIGHT]گام چهارم:
.
ترسیم پلان و پروفیل از نقشه ترسیمی
.
.[/RIGHT][JUSTIFY]
برای ایجاد یک پلان جهت پرینت از سیستم ترسیمی خود از طریق منوی report وارد plan view شوید و سپس full view را انتخاب کنید.در این صورت یک پلان یک پارچه نشان داده خواهد شد.در صورتی که بخواهید پلان شما از نمای موجود در صفحه اصلی شما باشد و قصد ایجاد یک پلات از قسمت بزرگنمایی شده شبکه را داشته باشید،می توانید در plan view بر روی current view کلیک کنید.نمایی که نشان داده می شود به شما قابلیت پرینت و تهیه پلات را خواهد داد.
.[/JUSTIFY][JUSTIFY]برای ترسیم یک برش عمودی از نقشه می توانید از طریق منوی tools گزینه profiling را انتخاب نمایید و یا از طریق نوار ابزار،روی آیکن تصویر کلیک نمایید،در این صورت پنجره محاوره ای ترسیم پروفیل باز خواهد شد.در سمت راست روی profile management کلیک کرده،سپس روی ADD کلیک نمایید. در پنجره باز شده جدید،یک نام دلخواه برای این پروفیل وارد کرده،سپس روی OK کلیک کنید.[/JUSTIFY][JUSTIFY].[/JUSTIFY][JUSTIFY]با این کار پنجره جادوی ترسیم پروفیل باز خواهد شد،در سمت راست این پنجره روی SELECT FROM DRAWING کلیک کنید،در ادامه در صفحه اصلی روی مسیری که مایلیید پروفیل آن ترسیم شود،کلیک کنید تا به صورت خطچین درآید،سپس کلیک راست کرده و DONE را انتخاب کنید.[/JUSTIFY][JUSTIFY].[/JUSTIFY][JUSTIFY]در صورتی که پروفیل ارائه شده ملوب به نظر نمی رسد،برای رفع این مشکل در بالای صفحه نمایشی پروفیل،روی OPTION و سپس روی PROFILE OPTIONS کلیک کنید.سربرگ AXIS مربوط به محورهای مختصات می باشد که خطوط عمودی،افقی و اندازه گیری،در آن قابل تنظیم می باشد.در سمت چپ سربرگ DRAWING می توانید اندازه نوشتار بر روی این نما را تنظیم نمایید.در سربرگ LAYERS می توانید در رنگ خطوط ترسیم شده تغییرات دلخواه را ایجاد نمایید.آخرین سربرگ مربوط به وارد نمودن یک پس زمینه برای پروفیل می باشد.[/JUSTIFY].[RIGHT].
[HR]
[RIGHT].[/RIGHT][RIGHT]گام پنجم:
.
علامت گذاری به وسیله رنگ ها COLOR CODING
.
.[/RIGHT][JUSTIFY]به وسیله ابزار علامت گذاری به وسیله رنگها،نتایج بدست آمده برای عناصر را مورد بازبینی قرار دهید تا بتوانید با سرعت بیشتری به نتیجه مطلوب دست یابید.
.[/JUSTIFY][JUSTIFY]از طریق منوی TOOLS و با انتخاب COLOR CODING و یا با کلیک کردن آیکن مربوط به آن در نوار ابزار بالای صفحه می توانید آن را به کار بگیرید.[/JUSTIFY][JUSTIFY].[/JUSTIFY][JUSTIFY]در لیست مربوط به فیلد ATTRIBUTE می توانید مورد دلخواه را انتخاب نمایید،تا علامت گذاری برای آن صورت پذیرد،به عنوان مثال AVERAGE VELOCITY را انتخاب می کنیم،در جعبه مربوط می توانید محدوده سرعت را وارد نموده و رنگ مربوط به محدود تعیین شده را انتخاب کنید،همچنین با کلیک کردن روی RAMP یا INITIALIZE محدوده تغییرات و اختصاص رنگ به صورت خودکار صورت خواهد پذیرفت.در صورتی که از RAMP استفاده می کنید،می بایست رنگ های مربوط به MINو MAX توسط شما انتخاب شود.[/JUSTIFY].
[RIGHT].
[HR].
==> در صورت داشتن سوال و اشکال در مورد مباحث این جلسه، به این تاپیک مراجعه کنید و پاسخ خود را بگیرید.
.
[HR]موفق باشید

تشکر=دکمه تشکر
[RIGHT]دکمه تشکر بالا و سمت چپ هر پست (کنار دکمه Quote ) وجود دارد که شبیه به مُشت دست می باشد[/RIGHT][/RIGHT][/RIGHT]
[CENTER]============================================
تشکر شما = دلگرمی ما
============================================
[/CENTER]محسن عباسی فرد...
moh3n.abfa87@gmail.com
ارسال پست

بازگشت به “شبکه فاضلاب SewerCAD”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 0 مهمان