█◄آموزش گام به گام و مقدماتی SewerCad►█ جلسه پنجم

در این انجمن به آموش شبکه فاضلاب با SewerCAD طراحی شبکه فاضلاب در موژ مهندسی بهداشت ایمنی و محیط زیست در مورد بهداشت ایمنی محیط زیست بهداشت محیط مهندسی بهداشت محیط بهداشت حرفه ای تصفیه آب تصفیه فاضلاب جزوه ارشد محیط زیست ایمنی میپردازید.

مدیر انجمن: naderloo

قوانین انجمن
1.تهیه فایل های راهنما و نصب SewerCAD و اتوکد (2007 به بالا) همچنین آشنایی کار با اتوکد برای آموزش ضروری می باشد.
2.نصب مجموعه Office آفیس (2007 به بالا)
3.نرم افزار SewerCAD 5.0 (قابل نصب روی ویندوز xp و 2000)
4.توجه:(دوستانی که ویندوز xp ندارند می تونند با نرم افزار های ویندوز مجازی،ویندوز XP رو بدون هیچ مشکلی و به صورت مجازی روی سیستمشون نصب کنند و نرم افزار SewerCAD 5.0 رو داخل محیط xp شون نصب کنند.)
5..نصب نرم افزار ArcGis (ورژن 9 به بالا)
ارسال پست
نمایه کاربر
hesadat
فعال
فعال
پست: 266
تاریخ عضویت: 09 ژوئن 2009 00:00
حالت من: Badhal
محل اقامت: تهران
تماس:

█◄آموزش گام به گام و مقدماتی SewerCad►█ جلسه پنجم

پست توسط hesadat »

[CENTER]...
بسمه تعالی[/CENTER][RIGHT].
جلسه پنجم:
.
تمرین دوم: طراحی خودکار یک شبکه فاضلاب[/RIGHT][HR].
توضیح کلی:
.
[JUSTIFY]در این تمرین به چگونگی طراحی خودکار یک شبکه فاضلاب خواهیم پرداخت که در آن محدودیت هایی توسط کاربر برای این طراحی اعمال شده است و این نرم افزار برای محاسبه و به دست آوردن پارامترهای مختلف،این محدودیت های تعریف شده را مد نظر قرار خواهد داد.[/JUSTIFY].
[HR][JUSTIFY].
گام اول:
.
تعریف محدودیت ها
.
.
بعد از وارد نمودن اطلاعات اولیه(که در تمرین پیش انجام داده ایم) مانند ارتفاع زمین و ... نوبت به تعریف محدودیت هایی می شود که برای به دست آمدن نتیجه مطلوب و دلخواه ضروری می باشند.این محدودیت ها شامل سرعت فاضلاب،عمق کارگذاری لوله یا همان ارتفاع خاک روی لوله،شیب،درصد پر شدن لوله،تعداد لوله های موازی و حداکثر قطر لوله می باشند.طراحی یک شبکه صحیح،نیازمند تعریف این پارامترها می باشد که اعمال این محدودیت ها از طریق زیر قابل انجام است:[/JUSTIFY].

[CENTER] analysis→ defualt design constraints[/CENTER][RIGHT].[/RIGHT].
برای این تمرین در پنجره باز شده حداقل و حداکثر سرعت جریان،شیب و عمق کارگذاری لوله را بر اساس جدول زیر وارد نمایید.
.
.
[TABLE][TR][TD] [/TD][TD] maximum[/TD][TD] minimum[/TD][TD] [/TD][/TR][TR][TD]m/s[/TD][TD] 4[/TD][TD] 0.6[/TD][TD] velocity[/TD][/TR][TR][TD] m[/TD][TD] 4[/TD][TD] 0.7[/TD][TD] cover[/TD][/TR][TR][TD] m/m[/TD][TD] 0.1[/TD][TD] 0.005[/TD][TD] slope[/TD][/TR][/TABLE].
.
[JUSTIFY]همچنین در صورت نیاز باید درصد پر شدن لوله (part full design) و امکان احداث لوله های موازی (allow multiple sections) و ماکزیمم قطر لوله (limit section size)، را با تیک زدن در قسمت راست پنجره تعیین نمایید که در این تمرین نیازی به این کار نمی باشد.[/JUSTIFY].
.
[JUSTIFY]در سربرگ gravity structure ، برای منوی بازشونده ی pipe matching گزینه inverts را انتخاب کنید و در فیلد پایینی،عدد صفر را وارد نمایید.در این صورت نرم افزار ارتفاع ورودی لوله به گره را در نظر خواهد گرفت و آن را برای کف لوله اعمال خواهد نمود.روی close کلیک کرده و خارج شوید.[/JUSTIFY].
.
[JUSTIFY]در مورد تنظیم نمودن ارتفاع لوله در پایین دست و ارتفاع لوله ورودی به مخزن فاضلاب،نرم افزار به صورت خودکار آنها را محاسبه خواهد کرد.اگر در شبکه ترسیمی بر روی یکی از لوله ها کلیک کنید و گزینه specific local constraints را در سربرگ design انتخاب کنید،درصد پر شدن لوله و نیاز احتمالی ایجاد لوله های موازی و محدوده قطر لوله تعیین خواهد شد(همانطور که ذکر شد در این تمرین نیازی به آن نیست). ok کرده و از این پنجره خارج شوید.[/JUSTIFY].
.
[HR][RIGHT].[/RIGHT][RIGHT]گام دوم:
.
design طراحی
.
.[/RIGHT][RIGHT]برای طراحی و آنالیز اتوماتیک از روی نوار ابزار GO را انتخاب کنید و در سربرگ CALCULATION در قسمت STEADY STATE گزینه DESIGN راتیک بزنید،سپس روی GO کلیک کنید تا پروسه طراحی آغاز شود.
.
.
قبل از انجام محاسبات نرم افزار از شما در مورد ایجاد یک آلترناتیو سوال می کند که شما NO را انتخاب کنید.امکان ایجاد آترناتیو یکی از ویژگی های منحصر به فرد این نرم افزار می باشد.این پرسش برای اعمال وضعیتی جدید در شبکه است که در تمرین بعدی با چگونگی تعریف و کاربردهای آلترناتیو آشنا خواهید شد.
.
.
شبکه به صورت خودکار طراحی می شود و نتایج آن قابل مشاهده خواهد بود و همانطور که در تمرین اول توضیح داده شد برای مشاهده نتایج و اعمال تغییرات در آن می توانید از TABULAR REPORT در نوار ابزار بهره بگیرید.
.
.
[HR].
==> در صورت داشتن سوال و اشکال در مورد مباحث این جلسه، به این تاپیک مراجعه کنید و پاسخ خود را بگیرید.
.
[HR]موفق باشید

تشکر=دکمه تشکر
[RIGHT]دکمه تشکر بالا و سمت چپ هر پست (کنار دکمه Quote ) وجود دارد که شبیه به مُشت دست می باشد[/RIGHT][/RIGHT]
[CENTER]============================================
تشکر شما = دلگرمی ما
============================================
[/CENTER]محسن عباسی فرد...
moh3n.abfa87@gmail.com
ارسال پست

بازگشت به “شبکه فاضلاب SewerCAD”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 0 مهمان