خبرهای رسیده از برکناری وزیر بهداشت . . .

در این انجمن به تصفیه آب در موژ مهندسی بهداشت ایمنی و محیط زیست در مورد بهداشت ایمنی محیط زیست بهداشت محیط مهندسی بهداشت محیط بهداشت حرفه ای تصفیه آب تصفیه فاضلاب جزوه ارشد محیط زیست ایمنی میپردازید.

مدیر انجمن: naderloo

ارسال پست
نمایه کاربر
mjsadeh
حرفه ای
حرفه ای
پست: 438
تاریخ عضویت: 26 آپریل 2010 00:00
حالت من: Mashghool
محل اقامت: سمنان
تماس:

خبرهای رسیده از برکناری وزیر بهداشت . . .

پست توسط mjsadeh »

[FONT=Tahoma][RIGHT][HIGHLIGHT=#fefefe][FONT=Arial, serif][/FONT][/HIGHLIGHT][/RIGHT][/FONT][FONT=Tahoma, Arial][HIGHLIGHT=#f8fcff][RIGHT][JUSTIFY][JUSTIFY]انتصاب محمد حسن طریقت منفرد به عنوان «سرپرست وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی»[/JUSTIFY][/JUSTIFY][JUSTIFY]رییس‌ جمهور در حکمی دکتر محمد حسن طریقت منفرد را به عنوان «سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» منصوب کرد.[/JUSTIFY][/RIGHT][/HIGHLIGHT][/FONT][JUSTIFY]متن حکم دکتر محمود احمدی‌نژاد به شرح زیر است:[/JUSTIFY][JUSTIFY]تصویر[/JUSTIFY][JUSTIFY]بسم‌الله الرحمن الرحیم[/JUSTIFY][JUSTIFY]جناب آقای دکتر محمد حسن طریقت منفرد[/JUSTIFY][JUSTIFY]سلام علیکم[/JUSTIFY][JUSTIFY]نظر به تعهد و تجربیات ارزشمند و به استناد اصل یکصد و سی و پنجم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران جنابعالی را به سمت «سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» منصوب می‌نمایم.[/JUSTIFY][JUSTIFY]ساماندهی طرح عظیم پزشک خانواده، امر دارو و درمان، رسیدگی به بهداشت و تغذیه مردم ، عدالت آموزشی و بهداشتی و درمانی و کاهش هزینه‌های مردم در این بخش در اولویت کاری این وزارت مهم است.[/JUSTIFY][JUSTIFY]اطمینان دارم که جامعه خدوم بهداشتی و درمانی کشور با نیت خدمت صادقانه به ملت بزرگ ایران شما را در این ماموریت خطیر یاری خواهد کرد.[/JUSTIFY][JUSTIFY]امیدوارم با استعانت از خداوند منان و استفاده از همه ظرفیت علمی و اجرایی موجود در وزارت و تمام دانشگاه‌ها و مراکز آموزش علوم پزشکی کشور و در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) در انجام این ماموریت خطیر موفق باشید.[/JUSTIFY][JUSTIFY]محمود احمدی‌نژاد[/JUSTIFY]

منبع: خبرگزاری ایسنا
نمایه کاربر
mjsadeh
حرفه ای
حرفه ای
پست: 438
تاریخ عضویت: 26 آپریل 2010 00:00
حالت من: Mashghool
محل اقامت: سمنان
تماس:

محمد حسن طریقت منفرد کیست؟

پست توسط mjsadeh »

تصویر


[JUSTIFY]دکتر محمد حسن طریقت منفرد، دارای دکترای طب عمومی و متخصص جراحی چشم است و در سالهای گذشته عضو هیأت مدیره و معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی، معاونت سیاستگذاری و برنامه‌ریزی وزارت رفاه و تأمین اجتماعی، مدیر دفتر مطالعات اجتماعی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، مسؤول بیمه و درمان کمیته امداد امام خمینی(ره)، مسؤول بهداشت و درمان وزارت نفت، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی و هیأت امناء دانشگاه سمنان و نیز ریاست بیمارستان امام حسین (ع) بوده است.[/JUSTIFY]

منبع: خبرگزاری ایسنا
نمایه کاربر
mjsadeh
حرفه ای
حرفه ای
پست: 438
تاریخ عضویت: 26 آپریل 2010 00:00
حالت من: Mashghool
محل اقامت: سمنان
تماس:

مروری بر 42 ماه حضور دستجردی در وزارت بهداشت

پست توسط mjsadeh »

[JUSTIFY]تصویر[/JUSTIFY][JUSTIFY] محمد حسن طریقت منفرد در حالی سکان وزارت بهداشت را به دست می‌گیرد که پیش‌ از این مرضیه وحید دستجردی به عنوان نخستین وزیر زن پس از پیروزی انقلاب اسلامی این مهم را برعهده داشت.[/JUSTIFY][JUSTIFY]اجرا و گسترش برنامه پزشک خانواده در شهرها،‌ ساماندهی اورژانس‌های بیمارستانی، تدوین و رونمایی از نقشه جامع علمی و نقشه تحول نظام سلامت، تولید 24 داروی بیوتکنولوژیک تا پایان سال 90،‌ استقرار نظام ملی و جامع ارتقای کیفیت، حرکت در راستای تحقق اسناد بالادستی شامل نقشه تحول نظام سلامت و برنامه پنجم توسعه، ارتقای رتبه ایران در تولید علم، تکمیل شبکه بهداشتی درمانی روستایی سراسر کشور، گسترش تخت‌های بیمارستانی در نقاط مختلف کشور را می‌توان از مهمترین دستاوردهای دستجردی نام برد.[/JUSTIFY][JUSTIFY]ابطال آزمون دستیاری سال ۱۳۸۸ به دنبال بروز تخلف و فروش سوالات، ماجرای رهایی 2 بیمار در حاشیه اتوبانی حوالی تهران و انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران و ادغام آن در 2 دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی و سرانجام موضوعات اخیر درباره تخصیص ارز مرجع، برخی از موضوعات و مباحث جنجالی دوران وزارت خانم وزیر از سال 88 تاکنون بوده است.[/JUSTIFY][JUSTIFY]منبع: خبرگزاری ایسنا[/JUSTIFY]
نمایه کاربر
naderloo
مدیر کل
مدیر کل
پست: 2793
تاریخ عضویت: 08 نوامبر 2008 00:00
حالت من: Khaste
محل اقامت: تهران
تماس:

علت برکناری وزیر بهداشت

پست توسط naderloo »

مهر:روزنامه های آمریکایی " نیویورک تایمز" ، انگلیسی "گاردین " و "دیلی تلگراف" و "دویچه وله " آلمان با مواضعی مشابه با پرداختن به خبر عزل وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران نوشتند : این وزیر که تنها وزیر زن ایرانی از اول انقلاب اسلامی تا کنون بوده است، پس از اعتراض به کمبود دارو در کشور توسط رئیس جمهور ایران برکنار شد.

شفاف: رییس جمهور در حکمی محمد حسن طریقت منفرد را به عنوان سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب کرد، به این ترتیب اولین و تنها وزیر زن کابینه دهم، توسط رئیس جمهور برکنار شد.
متن حکم محمود احمدی نژاد به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر محمد حسن طریقت منفرد

سلام علیکم
نظر به تعهد و تجربیات ارزشمند و به استناد اصل یکصد و سی و پنجم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران جنابعالی را به سمت «سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» منصوب می نمایم.
ساماندهی طرح عظیم پزشک خانواده، امر دارو و درمان، رسیدگی به بهداشت و تغذیه مردم ، عدالت آموزشی و بهداشتی و درمانی و کاهش هزینه های مردم در این بخش در اولویت کاری این وزارت مهم است.
اطمینان دارم که جامعه خدوم بهداشتی و درمانی کشور با نیت خدمت صادقانه به ملت بزرگ ایران شما را در این ماموریت خطیر یاری خواهد کرد.
امیدوارم با استعانت از خداوند منان و استفاده از همه ظرفیت علمی و اجرایی موجود در وزارت وتمام دانشگاهها و مراکز آموزش علوم پزشکی کشور و در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) در انجام این ماموریت خطیر موفق باشید.

محمود احمدی نژاد

گفتنی است محمدرضا رحیمی اخیرا با اشاره به برخی شایعات درباره تغییر وزیر بهداشت گفته بود: دولت و شخص رییس‌جمهور از وزیر فعلی رضایت کامل دارند و این شایعات درباره ایشان صحت ندارد.
دیروز نیز رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت و در پاسخ به سوالی درباره برخی از شایعات پیرامون اختلاف دولت با وزیر بهداشت و امکان برکناری وی تصریح کرد: ما هیچ دعوایی در داخل دولت نداریم.

استعفای لاریجانی از ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران

همچنین باقر لاریجانی در نامه ای از دانشگاه علوم پزشکی تهران خداحافظی کرد. هرچند این خداحافظی را دستجردی نپذیرفته بود.

متن نامه دکتر باقر لاریجانی به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
همکاران محترم دانشگاه علوم پزشکی تهران
سلام علیکم
توفیق خدمت در عرصه مسئولیت اجرایی دانشگاه علوم پزشکی تهران طی سالیان متمادی گذشته، از الطاف بزرگ الهی نسبت به اینجانب بود که زبان از عهده شکرگزاری این موهبت قاصر است.
دانشگاه ما چه در گذشته و چه حال شایستگی‌ها و توانمندی‌های فراوانی داشته که بی تردید با بهره‌مندی از این استعدادها و سرمایه‌های ارزشمند خود و با توکل به عنایات حضرت منان آینده پرفروغی را پیش رو خواهد داشت.
از آنجا که علی رغم تمامی تلاشی که مسئولین حوزه سلامت برای ثبات مدیریتی این مجموعه به عمل آورده‌اند، تدبیر دیگری برای اداره این نهاد علمی ارزشمند در نظر گرفته شده است، ضمن سپاس و عرض تسلیم در برابر تقدیرات الهی و با رخصت از محضر اساتید محترم، همکاران گرامی خصوصاً وزیر پرتلاش، ارزشمند و خستگی ناپذیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی سرکار خانم دکتر وحید دستجردی، از خدمت عزیزان مرخص می‌گردم.

بر اساس وظیفه خدمت گزاری، از محضر اساتید بزرگوار، همکاران علمی، کارکنان خدوم و دانشجویان فرهیخته در تمامی سطوح به خاطر همراهی مسئولانه و بی شائبه و مشارکت دلسوزانه در پیش برد همه جانبه حرکت علمی در جهت اهداف بلند آموزشی – پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه در این دوره بیش از هفت ساله تقدیر و تشکر می‌نمایم. تمامی دستاوردهای ارزشمندی که در این مدت به عنوان موفقیت‌های دانشگاه ثبت شده است محصول الطاف و اراده ذات اقدس الهی و تلاش و همدلی شما همراهان صدیق بوده و این تعامل مایه مباهات و سند افتخار دوران خدمتگزاری اینجانب می‌باشد.

در خاتمه با توجه به اینکه ممکن است در جریان امور اجرایی بر حسب اقتضائات اداری و سوء تفاهم‌های فردی روش‌هایی اتخاذ شده باشد که موجبات آزردگی خاطر مبارک همکاران را باعث شده باشد، لذا از یکایک خواهران و برادران گرامی عذر خواهی کرده و حلالیت می‌طلبم و از درگاه حضرت باریتعالی برای فرد فرد عزیزان و همکاران توفیقات مضاعف توأم با رحمت و برکت بی کران الهی مسألت می‌نمایم.
دکتر باقر لاریجانی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران

نامه نگاری قبلی بین وزیر بهداشت به لاریجانی و پرده برداری از علت برکناری او
دكتر باقر لاريجاني چند هفته قبل در خصوص نحوه ادامه كار در دانشگاه علوم پزشكي تهران و شوراي سياست گذاري وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي با وزير بهداشت مكاتبه كرده بود. متعاقب مكاتبه دكتر لاريجاني در اين مورد، دكتر دستجردي نيز ضمن مخالفت با تقاضاي دكتر لاريجاني از وي خواسته بود تا انتهاي دوران مسئوليت وي به كار خود ادامه دهد.

متن نامه منتشر نشده دكتر لاريجاني و پاسخ وزير بهداشت به شرح ذيل است:

بسم الله الرحمن الرحيم
حضور محترم سركار خانم دكتر وحيد دستجردي
وزير محترم بهداشت درمان و آموزش پزشكي
سلام عليكم
توفيق خدمت در عرصه مسئوليت اجرايي دانشگاه علوم پزشكي تهران طي ساليان متمادي گذشته از الطاف بزرگ الهي نسبت به اينجانب بود كه زبان از عهده شكرگزاري آن قاصر است.
از آنجا كه علي رغم تمامي تلاشي كه جنابعالي براي ثبات مديريتي اين مجموعه به عمل آورديد، تدبير ديگري براي اداره اين نهاد علمي ارزشمند در نظر گرفته شده است، ضمن سپاس و عرض تسليم در برابر تقديرات الهي و با رخصت از سركارعالي به عنوان وزيري پرتلاش، ارزشمند و خستگي ناپذير كه توانستيد الگويي موفق از مديريت كلان در عرصه سلامت را در كشور ارائه نماييد و با توجه به شرايط، مسئوليت اداره دانشگاه علوم پزشكي تهران و شوراي سياست گذاري وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي را به همكاران محترم ديگري كه مجموعه را اداره خواهند كرد مي‌سپارم.
طي ساليان همكاري در قالب مسئوليت دانشگاه علوم پزشكي تهران و شوراي سياست گذاري وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي، تلاش هاي زيادي براي ارتقاي آموزش و پژوهش و ارتقاي خدمات سلامت توسط همكاران محترم دانشگاه علوم پزشكي تهران، ستاد وزارتي، دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور و همكاران شوراي سياست گذاري به عمل آمد.
بدون ترديد اين تلاش ها بدون هدايت الهي و عنايات حضرت حجت(عج) و حمايت و هدايت حضرتعالي به بار نمي نشست. لذا ضمن تشكر از همه همكاران محترم به خاطر همراهي مسئولانه و مشاركت دلسوزانه در پيشبرد اين خدمات از همراهي و هدايت سركار عالي تشكر مي كنم.
در خاتمه از اينكه در جريان امور اجرايي حسب شرايط كاري و لغزش هاي فردي ممكن است خاطر سركار عالي و يا همكاران عزيز را مكدر كرده باشم عذر خواهي مي كنم و از خداوند بزرگ براي شما و ديگر همكاران محترم توفيقات روز افزون و سلامت آرزومندم.

دكتر باقر لاريجاني
رييس دانشگاه
پاسخ دکتر دستجردی به لاریجانی

بسمه تعالي
برادر گرانقدر جناب آقاي دكتر لاريجاني
با سلام و احترام
دستاوردهاي سالهاي اخير وزارت بهداشت در عرصه هاي مختلف محصول همدلي، هماهنگي و همكاري مديران مجموعه بوده است. بنده اصرار دارم كه اين مجموعه مديران بالاخص حضرتعالي تا پايان مسئوليت اينجانب با وزارت بهداشت همكاري نماييد. اينجانب فشارهاي وارده از جانب مديريت اجرايي كشور براي تغيير رياست دانشگاه علوم پزشكي تهران را كه به تعبير مقام معظم رهبري نماد آموزش عالي كشور است به مصلحت نظام سلامت نمي دانم و بر اساس شناخت بيش از سه دهه از جنابعالي اطمينان دارم كه سكان كشتي علم و دانش بدست شخصيتي مدير، دانشمند و امين سپرده شده است. بر اين اساس از جنابعالي مي خواهم به همكاري خود تا پايان دوران مسئوليت اينجانب ادامه داده و رسالت خطير هدايت عرصه دانشگاه را همچنان تقبل فرماييد.

دكتر وحيد دستجردي

فارس گزارش داد که گفته می‌شود حسن امامی رضوی معاون درمان وزارت بهداشت نیز جای باقر لاریجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران را گرفت.
خانه ملت: برکناری وزیر بهداشت از سوی رئیس جمهور با واکنش نمایندگان مجلس مواجه شد.

ردپای جریان انحرافی در برکناری وزیر بهداشت
جواد جهانگیرزاده در واکنش به برکناری وزیر بهداشت، از سوی رئیس جمهور، گفت: با توجه به رفتارها و گفتارهای رئیس جمهوری چنین اتفاقی قابل انتظار بود و واقعیت این است که دولت دهم توانمندترین وزیر خود را از دست داد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی به خانه ملت گفت: به راحتی می‌توان ردپای جریان انحرافی را در صدور این برکناری مشاهده کرد چرا که وزیر بهداشت همواره مخالف این جریان و نفوذ آن در درون دولت بود.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: یکی از دلایل عزل مرضیه وحید دستجردی در واقع تاکید وی بر لزوم توانمند سازی بخش بهداشت و درمان و عدم سرسپردگی به برخی افراد خاص در درون دولت بود.
وی یادآور شد: اخیراً رئیس جمهور با رفتار و اظهارات خود فضای کشور را دچار التهاب و ناآرامی ساخته و این تصمیم نیز می تواند موجبات ایجاد شک و التهاب در بخش بهداشت و درمان را فراهم آورد.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی توضیح داد: معاون اول رئیس جمهور چندی پیش اعلام کرد که تا زمانی که این دولت برقرار است وزیر بهداشت نیز در کابینه خواهد ماند ولی تنها پس از گذشت چند روز این تصمیم در مورد وزیر مذکور اتخاذ شد و این امر نشانگر آن است که نمی توان روی صحبت‌ها و اظهارات دولت دهم حساب کرد.

رئیس جمهور باید درباره این عزل نابه هنگام به مردم توضیح دهد
از طرف دیگر عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه زمان و موقعیت برکناری وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی مناسب نبود، تاکید کرد: رئیس جمهور باید درباره این عزل نابه هنگام به مردم توضیح دهد.
به گزارش خانه ملت احمد آریایی نژاد درباره عزل ناگهانی مرضیه وحید دستجردی از سمت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تصریح کرد: با توجه به ماه های باقیمانده تا پایان دولت دهم، زمان و موقعیت عزل وزیر بهداشت ،درمان و اموزش پزشکی مناسب نبود.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر چه جابجایی و برکناری وزرا از اختیارات رئیس جمهور است اما عقل مصلحت اندیش می گوید زمان برای انجام این کار مناسب نبوده است و رئیس قوه مجریه باید در باره این عزل ناگهانی، در چارچوب قانون به مردم توضیح دهد.
آریایی نژاد، با بیان اینکه شرایط ایجاب می کند که آرامش و ثبات در کشور برقرار باشد، تاکید کرد: اگر مسئولان با اقدامات خود آرامش کشور را برهم زنند، باید جوابگوی مردم باشند و بر این اساس رئیس جمهورکه با رای مردم انتخاب می شود باید در مقابل ملت پاسخگو باشد.
وی یادآور شد: البته چندی قبل بحث هایی بر سر عزل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سوی رئیس جمهور مطرح شد که مجلس و کمیسیون بهداشت و درمان از وزیر دفاع کرده و تلاش کردند که این کار انجام نشود اما به نظر می رسد اواخر عمر هر دولتی، کسانی که یار غار دولت نیستند، زمینه برای عزل آنها فراهم می شود.
عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تصریح کرد: مسائلی پشت پرده وجود دارد اما اینکه در هیات دولت چه می گذرد، ما از آن بی خبر هستیم، اما آنچه باعث روشنگری می شود و جلوی سوءاستفاده دشمنان را می گیرد این است که رئیس جمهور باید توضیحات لازم را برای اقناع افکار عمومی ارائه دهد.

رئیس جمهور تحت تاثیر نزدیکان خود وزیر بهداشت را برکنار کرد
سید‌شریف حسینی در واکنش به برکناری وزیر بهداشت، به خانه ملت گفت: تغییر در کابینه یکی از اختیارات رئیس جمهور است ولی شرایط زمانی و مکانی و همچنین نحوه عزل وی این طور القا می کند که وزیر بهداشت عملکرد مناسبی نداشته در صورتی که همگان واقف هستند که وی یکی از توانمندترین وزاری دولت دهم بود.
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از دلایل عمده عزل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این بود که کمبود ارز در حوزه دارو را اعلام می‌کرد و از اختصاص ارز به اقلام غیر‌ضروری انتقاد می ‌کرد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: برای همگان آشکار است که رئیس جمهور این تصمیم را تحت فشار برخی از نزدیکان خود اتخاد کرده چرا که وی به توانمندی‌های وزیر بهداشت واقف بود.
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
[CENTER]
تصویر

تصویر
[/CENTER]
ارسال پست

بازگشت به “بحث روز”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان