قبل و پس از شنا ، دوش بگيريد

در این انجمن به سلامت اخبار بهداشت بهداشت مدارس ارشد بهداشت دکتری بهداشت همایش بهداشت استخدام بهداشت استاندارد بهداشت میپردازید.

مدیر انجمن: naderloo

ارسال پست
TAHEREH
آماتور
آماتور
پست: 158
تاریخ عضویت: 22 ژولای 2010 00:00
تماس:

قبل و پس از شنا ، دوش بگيريد

پست توسط TAHEREH »

جام جم آنلاين: رييس اداره بهداشت مواد غذايي و بهسازي اماكن عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با تاكيد بر رعايت بهداشت فردي در استخرها، سونا و جكوزي گفت: مراجعه كنندگان به استخرها براي رعايت بهداشت بايد حتما پيش و پس از شنا در استخر دوش بگيرند.
به گزارش ايرنا، رضا غلامي به مراجعه كنندگان به استخرها توصيه كرد، پيش از ورود به استخر از سلامت خود مطمئن شوند و نسبت به ابتلا به بيماري‌هاي قارچي، عفوني يا عفونت روده‌اي حساس باشند.
وي افزود: در استخرها نبايد از وسايل شخصي ديگران استفاده شود و افراد حتما بايد از حوضچه كلر كه مقدار كلر آن بسيار بالا است، عبور كنند.
رييس اداره بهداشت مواد غذايي و بهسازي اماكن عمومي وزارت بهداشت اظهار داشت: در صورت كدر بودن و تيرگي آب، نبايد وارد استخر شد چراكه اگر آب كدر و تيره باشد حتي افزودن مواد گندزدا يا ازن هم تاثيري بر كنترل آلودگي آب استخر ندارد.
وي همچنين به صاحبان استخرها نيز توصيه كرد، سيستم آب استخرها در گردش باشد، گندزدايي مستمر انجام گيرد و بهتر است از كلر براي گندزدايي استفاده شود چراكه كلر باقي مانده در آب، آلودگي ثانويه را از بين مي‌برد و همچنين نظافت اطراف استخرها و تاسيسات ضروري است.
رييس اداره بهداشت مواد غذايي و بهسازي اماكن عمومي وزارت بهداشت به والدين توصيه كرد، شيوه استفاده از استخر و بهداشت فردي مانند استفاده نكردن مواد غذايي در استخر و استفاده از توالت قبل از ورود به آب استخر را به كودكان خود آموزش دهند.
غلامي افزود: با توجه به شروع فصل گرما و استفاده مردم از استخرهاي عمومي شيوه نامه علمي و اجرايي در اين زمينه به دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور ابلاغ شده است.
رييس اداره بهداشت مواد غذايي و بهسازي اماكن عمومي وزارت بهداشت يادآور شد: كارشناسان بهداشت محيط اين وزارتخانه بر استخرها نظارت دائمي و مستمر دارند و اين مكان ها را از نظر كلرسنجي و كدورت سنجي مورد آزمايش قرار مي‌دهند.
به گفته غلامي ، مقدار استاندارد كلر استفاده شده در آب استخرها، بين يك تا سه ميلي گرم در ليتر است.
رييس اداره بهداشت مواد غذايي و بهسازي اماكن عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي تاكيد كرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه موارد غيربهداشتي در اماكن عمومي شامل استخر، سونا و جكوزي مي‌توانند با شماره تلفن 09678 ستاد فوريت سلامت محيط و كار وزارت بهداشت تماس بگيرند.
شما دسترسی جهت مشاهده فایل پیوست این پست را ندارید.
طاهره رمضاني-كارشناس بهداشت محيط
ارسال پست

بازگشت به “بهداشت”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 0 مهمان