راهنمای مدیریت فاضلاب بیمارستانی

در این انجمن به دانلود جزوات بهداشت حرفه ای در موژ مهندسی بهداشت ایمنی و محیط زیست در مورد بهداشت ایمنی محیط زیست بهداشت محیط مهندسی بهداشت محیط بهداشت حرفه ای تصفیه آب تصفیه فاضلاب جزوه ارشد محیط زیست ایمنی میپردازید.

مدیر انجمن: naderloo

ارسال پست
reza52
جدید
جدید
پست: 36
تاریخ عضویت: 30 ژوئن 2009 00:00
حالت من: Badhal
تماس:

راهنمای مدیریت فاضلاب بیمارستانی

پست توسط reza52 »

[JUSTIFY]راهنماي کشوري مدیریتفاضلاب بیمارستانی
مقدمه
فاضلاب ناشی از بیمارستانها و مراکز بهداشتی درمانی به طور کلی از نظر کیفی تقریباً مشابه فاضلاب شهري هستند اما ممکن است داراي مواد و ترکیبات بالقوه سمی و عفونی نیز باشند که سلامت محیط، کارکنان شاغل در بخش بهداشت و درمان و کل جامعه را به خطر بیندازد.
در کشورهاي توسعه یافته و برخی کشورهاي در حال توسعه به دلیل اینکه مقادیر زیادي آب در بیمارستانها مصرف می گردد، فاضلاب تولیدي به صورت رقیق شده می باشد و پساب خروجی از بیمارستانها ومراکز بهداشتی درمانی بدون نیاز به تصفیه اضافی در تصفیه خانه هاي فاضلاب شهري تصفیه می گردند، و بدون آنکه خطر خاص بهداشتی و زیست محیطی را سبب گردد. فقط تحت شرایط خاص نظیر شیوع بیماریهاي اسهال حاد زائدات بیماران باید به طور اختصاصی جمع آوري و گندزدایی شوند. در کشورهایی که شبکه جمع آوري فاضلاب وجود ندارد، تخلیه فاضلاب (بیمارستانها و مراکز بهداشتی درمانی)به صورت تصفیهنشده و یا تصفیهشده به طور ناقص باعث مخاطرات اجتنابنا پذ یري بر روي بهداشت و سلامت جامعه خواهد شد. مطالعات انجام %33/ 14 % و 3 / یافته آلودگی فاضلاب بیمارستانی به شیگلا و سالمونلا را به ترتیب 6 گزارش کردهاند. لازم به ذکر است که اثرات سمی موادشیمیایی موجود در فاضلاب مراکز بهداشتی درمانی(بیمارستانی)بر روي باکتري و میکروارگانیسمهاي فعال در فرآیند تصفیه فاضلاب از خطرات دیگر موجود در فاضلابهاي این مرکز میباشد[/JUSTIFY]
http://dl.mozh.org/up/راهنمای مدیریت فاضلاب بیمارستانی.pdf
ارسال پست

بازگشت به “جزوات بهداشت حرفه ای”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 0 مهمان