تعریف بازرس بهداشت محیط

در این انجمن به مهندسی بهداشت محیط در موژ مهندسی بهداشت ایمنی و محیط زیست در مورد بهداشت ایمنی محیط زیست بهداشت محیط مهندسی بهداشت محیط بهداشت حرفه ای تصفیه آب تصفیه فاضلاب جزوه ارشد محیط زیست ایمنی میپردازید.

مدیر انجمن: naderloo

ارسال پست
نمایه کاربر
naderloo
مدیر کل
مدیر کل
پست: 2793
تاریخ عضویت: 08 نوامبر 2008 00:00
حالت من: Khaste
محل اقامت: تهران
تماس:

تعریف بازرس بهداشت محیط

پست توسط naderloo »

مطابق با گایدلاین بازرسی بهداشتی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی مرکز سلامت محیط و کار، تعریف بازرس بهداشت محیط عبارتست از: شخصی که مسئول توسعه، پیاده‌سازی و اجرای سیاست‌های بهداشتی از جمله بهداشت محیط می‌باشد.
بازرس بهداشت محیط خطرات بهداشتی بالقوه پیرامون محیط زندگی را شناسایی نموده و روش یا روش‌های آن را توصیه می‌نماید. بازرسان بهداشت محیط باید دارای مدرک دانشگاهی در مقطع کاردانی، کارشناسی یا کارشناسی ارشد در رشته مهندسی بهداشت محیط و گرایش‌های مرتبط باشند.همچنین مطابق بند 3 ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون اصلاح ماده 13 قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی بازرس بهداشت محیط فردی است که با دریافت کارت بازرسی از وزارت بهداشت، به عنوان بازرس بهداشت محیط شناخته می‌شود و به عنوان ضابط قضایی (ضابط خاص) جهت کنترل و نظارت‌های حوزه موضوع آیین‌نامه اجرایی مذکور فعالیت می‌نماید.
در سال ۱۳۹۲ شمسی حدود ۴۰۰۰ نفر بازرس بهداشت محیط در سطح مراکز بهداشتی‌درمانی ایران مشغول به فعالیت هستند. بازرسان بهداشت محیط با کاربرد توانایی‌ها و دیدگاه مهندسی خود و تلفیق آن با جنبه‌های بهداشتی و انجام مداخلات لازم از طریق کنترل فاکتورهای محیطی موثر بر سلامت، در خط مقدم ارتقاء سطح بهداشت و پیشگیری از بیماری‌ها در شبکه‌های بهداشتی ایران محسوب می‌گردند.
بازرسان بهداشت محیط در کشورهای مختلف با نام‌های گوناگونی از جمله:
افسر بهداشت محیط (به انگلیسی: environmental health officer)
افسر حفاظت از محیط (به انگلیسی: environmental protection officer)
بازرس بهداشت عمومی (به انگلیسی: public health inspector)
متخصص بهداشت محیط (به انگلیسی: environmental health specialist)
متخصص محیط (به انگلیسی: environmental specialist)
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
[CENTER]
تصویر

تصویر
[/CENTER]
ارسال پست

بازگشت به “مهندسی بهداشت محیط”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان