بهترین روش دفع زباله های بیمارستانی

در این انجمن به جمع آوری و دفع مواد زائد جامد در موژ مهندسی بهداشت ایمنی و محیط زیست در مورد بهداشت ایمنی محیط زیست بهداشت محیط مهندسی بهداشت محیط بهداشت حرفه ای تصفیه آب تصفیه فاضلاب جزوه ارشد محیط زیست ایمنی میپردازید.

مدیر انجمن: naderloo

ارسال پست
نمایه کاربر
zemzeme
جدید
جدید
پست: 24
تاریخ عضویت: 04 اکتبر 2011 23:21
تماس:

بهترین روش دفع زباله های بیمارستانی

پست توسط zemzeme »

سلام.
دارم دنبال روشهای صحیح دفع زباله در بیمارستان می گردم. می خوایم توی مرکز بهداشتی و درمانیم بهترین روش رو انتخاب کنیم. بین زباله سوز و اتوکلاو.
توی سایت سازمان جهانی بهداشت نتونستم مقالات یا دستورالعمل های مربوط به این مورد رو پیدا کنم.
سایت یا مقالاتی رو می شناسید که در این مورد کمک کنه؟
در مورد قوانین / مقایسه انواع روشهای دفع/ و .... و هر چیزی که در این مورد بتونه کمک کنه.
نمایه کاربر
mjsadeh
حرفه ای
حرفه ای
پست: 438
تاریخ عضویت: 26 آپریل 2010 00:00
حالت من: Mashghool
محل اقامت: سمنان
تماس:

Re: بهترین روش دفع زباله های بیمارستانی

پست توسط mjsadeh »

[JUSTIFY]با سلام خدمت شما دوست عزیز[/JUSTIFY][JUSTIFY]دانسته های حقیر مبین آن است که 2 روش عمده برای دفع زباله های عفونی بیمارستانی وجود دارد: [/JUSTIFY][JUSTIFY]1- استفاده از زباله سوزها [/JUSTIFY][JUSTIFY]2- بی خطرسازی زباله های عفونی (به وسیله اتوکلاو) و سپس دفن بهداشتی [/JUSTIFY][JUSTIFY]گاهاً و یواشکی اگه کسی نفهمه! روش سومی هم متاسفانه مرسوم است که آن را دفن می نامند!!! (دفن زباله های عفونی بیمارستانی آن هم از نوع کاملاً غیر بهداشتی)[/JUSTIFY][JUSTIFY]اما اندر باب زباله سوزها: [/JUSTIFY][JUSTIFY]- از هزینه نصب و راه اندازی اولیه بالایی برخوردارند.[/JUSTIFY][JUSTIFY]- اصولاً به فضای فیزیکی در خارج از ساختمان بیمارستان نیاز دارند.[/JUSTIFY][JUSTIFY]- راهبری و نگهداری آن علاوه بر پر هزینه بودن نیازمند داشتن نیروی متخصص در این زمینه است.[/JUSTIFY][JUSTIFY]- گازهای خارج شده از دودکش آنها حتی با نصب دستگاههای تصفیه اکثراً با استانداردهای گازهای خروجی از دستگاه زباله سوزها مطابقت ندارند.[/JUSTIFY][JUSTIFY]- در صورت ایجاد مشکل، قطعات یدکی آنها با دشواری، صرف هزینه زیاد و با گذشت زمان فراوان شاید! بتوان تهیه شوند!!! [/JUSTIFY][JUSTIFY]تجربه نشان داده است اکثر زباله سوزها پس از خراب شدن و در پیچ و خم تهیه قطعات، نیروی انسانی برای تعمیرات، هزینه ها و ... به زباله دان تاریخ سپرده شده و مانند یک ماکت در گوشه ای از فضای بیمارستان قامت می سایند و یواشکی نظاره گر روش سوم!!! دفع زباله های بیمارستانی هستند.[/JUSTIFY][JUSTIFY]- به منظور ایجاد دمای مطلوب برای سوختن زباله ها بایستی هزینه زیادی برای تهیه انرژی مورد نیاز متحمل شد.[/JUSTIFY][JUSTIFY]+ تنها حسن قابل ذکر برای زباله سوزها کاهش حجم زباله به میزان 90% حجم اولیه است.[/JUSTIFY][JUSTIFY]در مجموع استفاده از زباله سوزها روشی است پر هزینه و با تکنولوژی منحصر به فرد که نیازمند نیروهای متخصص می باشد و در نهایت آلاینده محیط زیست است نه دوستدار آن!!! باید بدانید که امروزه استفاده از زباله سوزها در دنیا روشی منسوخ شده به شمار می آید!!![/JUSTIFY][JUSTIFY]
[/JUSTIFY][JUSTIFY]فکر کنم تا همین جا کفایت میکنه و به جواب سوالتون رسیده باشید![/JUSTIFY]
آخرین ويرايش توسط 1 on mjsadeh, ويرايش شده در 5.
نمایه کاربر
zemzeme
جدید
جدید
پست: 24
تاریخ عضویت: 04 اکتبر 2011 23:21
تماس:

Re: بهترین روش دفع زباله های بیمارستانی

پست توسط zemzeme »

برای کارآموزیم در مجتمع درمانی ای که هستم این موضوع رو برای کار و موضوع پروژه ام قرار دادند. نیاز به مطالب و مقالات بیشتری دارم. در مقالات فارسی مطالب کافی برای ارائه یک پروژه پیدا نمی کنم (جز دو مورد) و در مقالات انگلیسی هم تقریبا هیچی تا الان پیدا نکردم!
نمایه کاربر
mjsadeh
حرفه ای
حرفه ای
پست: 438
تاریخ عضویت: 26 آپریل 2010 00:00
حالت من: Mashghool
محل اقامت: سمنان
تماس:

Re: بهترین روش دفع زباله های بیمارستانی

پست توسط mjsadeh »

[JUSTIFY]
zemzeme نوشته شده:برای کارآموزیم در مجتمع درمانی ای که هستم این موضوع رو برای کار و موضوع پروژه ام قرار دادند. نیاز به مطالب و مقالات بیشتری دارم. در مقالات فارسی مطالب کافی برای ارائه یک پروژه پیدا نمی کنم (جز دو مورد) و در مقالات انگلیسی هم تقریبا هیچی تا الان پیدا نکردم!
[/JUSTIFY][JUSTIFY].[/JUSTIFY][JUSTIFY]متاسفانه بنده هم به منابع و مطالب قابل استنادی دسترسی ندارم! [/JUSTIFY][JUSTIFY]اما فقط بدانید تاکنون 14 بیمارستان از 16 بیمارستان مشهد علی رغم اینکه اکثراً مجهز به زباله سوز هستند به تجهیزات بی خطرسازی زباله های عفونی مجهز شده اند. و در حال حاضر زباله های عفونی بیمارستانی در مشهد پس از بی خطرسازی دفن بهداشتی می شوند.[/JUSTIFY]
ارسال پست

بازگشت به “جمع آوری و دفع مواد زائد جامد”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 0 مهمان