خطر استفاده از نانو ذرات نقره برای سلامتی و محیط زیست

در این انجمن به پیشنهادات در موژ مهندسی بهداشت ایمنی و محیط زیست در مورد بهداشت ایمنی محیط زیست بهداشت محیط مهندسی بهداشت محیط بهداشت حرفه ای تصفیه آب تصفیه فاضلاب جزوه ارشد محیط زیست ایمنی میپردازید.

مدیر انجمن: naderloo

ارسال پست
نمایه کاربر
naderloo
مدیر کل
مدیر کل
پست: 2793
تاریخ عضویت: 08 نوامبر 2008 00:00
حالت من: Khaste
محل اقامت: تهران
تماس:

خطر استفاده از نانو ذرات نقره برای سلامتی و محیط زیست

پست توسط naderloo »

[align=justify]باسلام
دوست عزیز atilla نظر در خصوص خبر نمايشگاه نفت، گاز، پتروشیمی و ناگفته های HSEe درج نمودند که پیشنهاد میکنم در مورد اون اگه کسی نظر یا مطلب جدید علمی داره اعلام کنه ، نظر ایشون عینا در این تاپیک درج میشه:

نظر دوستمان atilla
در رابطه با این شرکت و تولیدات آن باید عرض کنم مه ظاهرا اصول کار آنها استفاده از نانو ذرات نقره می باشد که هنوز بی خطر بودن آن به اثبات نرسیده است. ظاهرا د ژاپن شرکتی در یک نمایشگاه اقدام به پخش چنین لباسهایی به عنوان اشانتیون میکند که بابرخورد مقامات امنیتی مواجه می شود به نظر من اگر قرار است اقدامی یا تولیدی در این مملکت انجام شود همه مطالعات به درستی انجام گیرد.

جواب مدیر سایت:
من هم با نظر شما موافقم و تا جایی که من یادمه شركت پادجامه، يكي از شركت‌هايي است كه در بخش صنعت نمايشگاه فناوري نانو (ايران نانو 2009) محصولات و خدمات خود را عرضه كرده بود.با توجه به اطلاعات سایت شرکت مذکور، بخش توسعه و تحقیقات این شرکت در خصوص تولید پارچه های نزدیک حریق، پارچه های ضداشعه U.V و پارچه های دورکننده حشرات مشغول تحقیق و بررسی می باشد.این خیلی خوبه حداقل یه شرکت در این خصوص فعالیت میکنه و حتی بخش توسعه و تحقیقات که جاش توی شرکت های انیچنینی خیلی خالیه هم داره در خصوص عدم اثبات بی خطر بودن این نانو ذرات میشه به خبرICT press مراجعه کرد:نگرانی از مضرات نانو نقره برای سلامتی نگرانی از مضرات نانو نقره برای سلامتی ICTPRESS - گروهی از حامیان محیط زیست و دوست داران بهداشت عمومی اروپا بیانیه ای اعلام کرده اند و در آن به افزایش روز افزون استعمال نانو ذرات نقره در محصولات و... تولیدات مصرفی اشاره و نسبت به مضرات این نانو نقره ها برای سلامتی انسان هشدار داده اند. به گزارش ICTPRESS به نقل از "نانو نیوز " ، طبق این بیانیه در حال حاضر بسیاری از شرکت ها بدون داشتن اطلاعات مافی از نانو نقره ها در تولیدات مصرفی استفاده می کنند که این امر مضرات زیادی برای سلامتی انسان ها دارد . بنا بر این بیانیه کارگران شرکت های تولید کننده این محصولات ، خانواده هایی که از این محصولات استفاده می کنند و محیط زیست همگی در معرض خطر ناشی از این نانوذرات نقره هستند. گزارش ها حاکی است نقره مدت های مدیدی است که به عنوان یک عامل ضد میکروبی قوی شناخته شده است اما استفاده از این ماده در سالهای اخیر به شدت افزایش یافته و در بسیاری از دارو ها و محصولات تولیدی از جمله اسباب بازی های کودکان ، شیشه شیر نوزادان ، لوازم آرایشی و بهداشتی ، یخچال ها و ظرفشویی ها از این ماده استفاده شده است . بسیاری از نقره های استفاده شده در این محصولات امروزه در ابعاد نانو مورد استفاده قرار می گیرند که عملکرد آنها بسیار با عملکرد ذرات بزرگتر متفاوت است . مطالعات نشان می دهد که استعمال گسترده نانو نقره ها خطرات بهداشتی و سلامتی زیادی دارد و موجب ایجاد یک مقاومت ضد میکروبی در بدن شده و خاصیت دارویی این موارد را زیر سوال می برد. متخصصان معتقدند نانو نقره ها قدرت تشخیص میان باکتری های مفید و مضر را ندارند و تمان باکتری های محیط خود را از بین می برند که این هم برای انسان ها و هم برای محیط زیست زیان بار است.پیشنهاد میکنم مسئولین این شرکت دلایل خودشون رو در این خصوص اعلام نمایند. [/align]
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
[CENTER]
تصویر

تصویر
[/CENTER]
ارسال پست

بازگشت به “نظام مشارکت انجمن”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان