كامپيوتر نمره چشم را بالا نمي‌برد

در این انجمن به ارگونومی در موژ مهندسی بهداشت ایمنی و محیط زیست در مورد بهداشت ایمنی محیط زیست بهداشت محیط مهندسی بهداشت محیط بهداشت حرفه ای تصفیه آب تصفیه فاضلاب جزوه ارشد محیط زیست ایمنی میپردازید.

مدیر انجمن: naderloo

ارسال پست
نمایه کاربر
naderloo
مدیر کل
مدیر کل
پست: 2793
تاریخ عضویت: 08 نوامبر 2008 00:00
حالت من: Khaste
محل اقامت: تهران
تماس:

كامپيوتر نمره چشم را بالا نمي‌برد

پست توسط naderloo »

یكي از فرمولهاي كمك كننده به فرد براي كمتر شدن عوارض استفاده از كامپيوتر این است كه فرد هر 20 دقيقه كار با كامپيوتر به مدت 20 ثانيه چشم ها ببندد يا در فاصله 20 فوتي به صفحه كامپيوتر نگاه كند.

به گزارش وب دا، دكتر بشارتي متخصص چشم گفت: با توجه به رايج شدن استفاده از كامپيوتر به ويژه در محيط هاي كاري، فرد مجبور است به مدت 7 يا 8 ساعت پشت دستگاه كامپيوتر بنشيند كه رعايت نكاتي براي كمتر شدن عوارض در فرد الزامي است.

وي ادامه داد: عواملي مانند فاصله فرد به كامپيوتر، اكونومي صندلي فرد، فاصله چشم تا كامپيوتر، نور اطراف چشم، نور دستگاه كامپيوتر و نور محيط و سلامت چشم در اين ارتباط دخالت دارند و اگر هريك از اين فاكتورها دچار اشكال شود بطور قطع عوارضي بر روي چشم خواهد داشت.

وي افزود: براي كاهش درد و علائم چشمي بايد كامپيوتر تقريبا به صورت مستقيم جلو فرد قرار گيرد و بهتر است از كامپيوترهاي LCD استفاده شود. همچنين كامپيوتر بايد به موازات با سر و مقداري پايين تر قرار گيرد و نور محيط كمتر از نور عادي باشد.

دكتر بشارتي با بيان اينكه استفاده مداوم و طولاني از كامپيوتر باعث خشكي چشم مي شود، خاطرنشان كرد: خشكي چشم باعث حالت فشار بر چشم و قرمز شدن چشم مي شود كه بهتر است هر از چند گاهي فرد مرتب پلك بزند و گاهي مواقع از داروهاي چشم هم استفاده شود.

وي تصريح كرد: استفاده از كامپيوتر معمولا باعث ضعيف شدن چشم يا بالاتر رفتن نمره چشم نمي شود و بالا رفتن نمره چشم يك روند طبيعي است و به فيزيولوژي خود فرد بر مي گردد كه چشم ضعيف مي شود.

منبع:وبدا
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
[CENTER]
تصویر

تصویر
[/CENTER]
ارسال پست

بازگشت به “ارگونومی”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 0 مهمان