قدرت انفجار بنزین ده برابر تی ان تی

در این انجمن به ایمنی در موژ مهندسی بهداشت ایمنی و محیط زیست میپردازید.

مدیر انجمن: naderloo

ارسال پست
نمایه کاربر
naderloo
مدیر کل
مدیر کل
پست: 2793
تاریخ عضویت: 08 نوامبر 2008 00:00
حالت من: Khaste
محل اقامت: تهران
تماس:

قدرت انفجار بنزین ده برابر تی ان تی

پست توسط naderloo »

[JUSTIFY]مدير بررسي علل حريق و حوادث آتش نشاني تهران گفت: نگهداري بنزين در ظروف پلاستيكي حوادث جبران ناپذيري را براي شهروندان به وجود مي آورد.مهندس حميد عرب زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اينكه در چند هفته اخير نگهداري بنزين در منازل خطرات جبران ناپذيري را براي شهروندان به وجود آورده ، گفت : بنزين و مشتقات آن علاوه بر آتش سوزي ، از لحاظ انفجار آفريني نيز بسيار خطر آفرين است.
است و اين مسئله خطر آفريني اين محصول را براي شهروندان مشخص مي كند ، اين در حالي است TNT وي افزود : قدرت انفجار بنزين 10 برابر قدرت كه عليرغم هشدارهاي فراوان از طريق رسانه و مطبوعات باز هم گروهي از شهروندان به جمع آوري بنزين در ظروف 20 ليتري يا 50 ليتري خصوصاً پلاستيكي، كرده اند. كه اين مسئله خطرات بسياري را براي خود ، افراد خانواده و حتي همسايگان آنها به وجود آورده است.
مدير بررسي علل حريق و حوادث آتش نشاني تهران گفت : اكثر اين افراد بنزين ها را در مكانهايي چون زيرزمين ها، زير پله ها و پشت بام ها و يا حتي گوشه حياط پنهان كرده اند بدون اينكه از ميزان خطرآفريني آن مطلع باشند.
عرب زاده خاطر نشان كرد: بنزين داراي قدرت انفجار و آتش سوزي بالاست و در دماي منفي 45 درجه تبخير مي شود و چون گاز ، خطرناك عمل مي كند به نحوي كه در فاصله 200 متري هر نوع شعله را كه شناسايي كند ، سريعا به علت حرارت در كمتر از چند ثانيه منبع ذخيره بنزين چون يك بمب گازي خطرناك متراكم شده و منفجر مي شود. وي همچنين افزود : در مواردي ديده شده كه ظروف پلاستيكي بنزين را در كنار حياط خلوت و يا حياط نگهداري كرده اند كه در اثر افتادن اشياء مشتعل بر روي زمين و يا گال نهاي حاوي سوخت ( بنزين ) باعث آزادسازي گازهاي سيال بنزين شده و در نهايت آتش سوزي را به دنبال داشته است .
وي افزود : نگهداري بنزين در محيط هايي كه محل عبور است بدون توجه به نكات ايمني و استانداردهاي سوخت بسيار خطرناك بوده و ممكن است موجب آتش سوزي شود چرا كه نيروي الكتريسيته كه در اثر حركت و البسه پشمي و نايلوني ايجاد مي شود مي تواند جرقه اي براي سيال شدن گازهاي بنزيني باشد و در نهايت انفجار را به بار آورد.مدير بررسي علل حريق و حوادث آتش نشاني خاطر نشان كرد : بنزين محصولي است مفيد كه كارآيي بسيار دارد ولي اگر به جا و درست استفاده نشود خطرات جبران ناپذيري را به وجود مي آورد.
منبع : وب سايت خبرگزاري مهر[/JUSTIFY]
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
[CENTER]
تصویر

تصویر
[/CENTER]
ارسال پست

بازگشت به “ایمنی”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 0 مهمان