جورج چوبان اوگلوس(George Tchobanoglous)

در این انجمن به تصفیه فاضلاب شهری و صنعتی در موژ مهندسی بهداشت ایمنی و محیط زیست در مورد بهداشت ایمنی محیط زیست بهداشت محیط مهندسی بهداشت محیط بهداشت حرفه ای تصفیه آب تصفیه فاضلاب جزوه ارشد محیط زیست ایمنی میپردازید.

مدیر انجمن: naderloo

ارسال پست
نمایه کاربر
naderloo
مدیر کل
مدیر کل
پست: 2793
تاریخ عضویت: 08 نوامبر 2008 00:00
حالت من: Khaste
محل اقامت: تهران
تماس:

جورج چوبان اوگلوس(George Tchobanoglous)

پست توسط naderloo »

[align=justify]پروفسور جورج چوبان اوگلوس(George Tchobanoglous) استاد برجسته دانشگاه دیویس کالیفرنیا ، نویسنده کتاب‌های مختلف تصفیه آب و فاضلاب(متکف) در دنیا و عضو فرهنگستان ملی مهندسی آمریکا از تصفیه‌خانه جنوب تهران و شهرک غرب بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت فاضلاب تهران ، در این بازدید که دکتر کیهانیان ، استاد ایرانی دانشگاه‌های آمریکا و جمعی از اساتید دانشگاه‌های داخل نیز حضور داشتند ، حاضران با همراهی مدیرعامل و کارشناسان این شرکت ، قسمت‌های مختلف این تصفیه‌خانه را مورد بازدید قرار دادند. در ادامه ، حاضران در محل سالن کنفرانس تصفیه‌خانه جنوب تهران به پرسش و پاسخ با این استاد طراز اول صنعت آب و فاضلاب پرداختند.
پروفسور چو بان اوگلوس ، در جواب یکی از سئوالات درباره حذف نیتروژن از فاضلاب در عمل تصفیه گفت : در حال حاضر در آمریکا و کشورهای توسعه یافته حذف نیتروژن فقط برای مصارف کشاورزی انجام می‌شود، با حذف نیتروژن نیاز به افزودن کلر نیز کاهش می یابد و با کاهش غلظت کلر ، خاصیت مخرب و سرطان‌زای آن نیز به حداقل می رسد ؛ البته برای ضد عفونی کردن کامل فاضلاب باید نیتروژن کاملاً از بین برود .
وی افزود : در عمل تصفیه ، باید هدف از نیتریفکاسیون کاملاً مشخص باشد که برای کاهش نیتروژن است یا هدف، از بین بردن میکروب‌ها و باکتری‌ها می‌باشد؛ این مساله هم اکنون در منطقه کالیفرنیا در حال اجرا است که نتایج بسیار مثبتی بهمراه داشته است .
پروفسور چو بان اوگلوس در پاسخ به ورود مواد شوینده به فاضلاب و افزایش غلظت فسفات گفت : بهترین روش برای کاهش خطرات این امر ، نظارت بر نوع شوینده‌های مصرفی است که کنترل این امر هم‌اکنون در استرالیا با رتبه‌بندی نوع شوینده‌ها از لحاظ فسفات و طبقه‌بندی آنها امکان‌پذیر شده و بر اساس شوینده‌هایی که کمترین مقدار فسفر را دارند، اجازه استفاده برای مردم صادر می‌شود.
وی در جواب پرسشی در رابطه با بهترین روش تصفیه از لحاظ انرژی اظهار داشت : مسلم است که روش برکه‌ای از لحاظ انرژی بسیار مقرون به صرفه است . این روش در کشوری مانند آفریقای جنوبی بسیار رایج و متداول است چرا که با هوادهی ساده می‌توان BOD فاضلاب را کاهش داد . علاوه بر این برای مصرف انرژی در امر تصفیه، شاخصی به نام استفاده از کربن بسیار مورد تاکید است و اینکه برای تصفیه هر متر مکعب چه میزان کربن مصرف می‌شود که این امر می‌تواند در ایران مورد استفاده قرار گیرد.
چوبان اوگلوس در پاسخ به مزیت‌های تصفیه‌خانه‌های محلی نسبت به تصفیه متمرکز گفت : هم اکنون جهت‌گیری اصلی در دنیا به سمت این است که تصفیه در محل انجام شود . مثال بارز آن شهر لس آنجلس با 13 میلیون جمعیت است که 8 تصفیه‌خانه در قسمت بالای شهر ایجاد شده و پسآب تصفیه‌شده نیز در همان جا مورد اسفاده قرار می‌گیرد . در شهرهای بزرگ چنانچه سیستم متمرکز استفاده شود مجبور خواهیم بود که پسآب به خارج شهر منتقل شود و این مسیر بسیار طولانی برای انتقال نیاز دارد و اگر قرار باشد دوباره به داخل شهر پمپاژ شود هزینه بسیار زیادی خواهد داشت . از دیگر مزایای سیستم تصفیه‌ لوکال این است که در صورت هر گونه اشکال در یک تصفیه خانه، می توان فاضلاب آن منطقه را در نزدیکترین تصفیه‌خانه کنترل کرد . همچنین در چند سال آینده جمعیت افزایش خواهد داشت و باید افزایش هزینه‌ها در آینده را نیز در نظر داشت و این امر با سیستم تصفیه‌ محلی راحت‌تر خواهد بود.
در ادامه این جلسه ، مهندس محمدرضا امیرکمالی نیز در خصوص تصفیه متمرکز و غیر متمرکز گفت : شکی نیست که تصفیه لوکال و محلی مقرون به صرفه‌تر و مناسب‌تر است ولی این امر در شرایط شهری همچون تهران متفاوت خواهد بود. در تهران هیچ زمینی برای ایجاد تصفیه‌خانه محلی وجود ندارد و علاوه بر این شرایط اجتماعی و سیاسی تهران به عنوان پایتخت نیز اجازه مانور بیشتر در این زمینه را نمی‌دهد .
وی افزود : ما با مطالعات بسیار جامع و دقیق در حال انتخاب گزینه نهایی تصفیه می باشیم و جهت این امر مشاورین بین المللی در حال مطالعه هستند که نتایج آن به زودی تعیین خواهد شد.[/align]
منبع:شرکت فاضلاب تهران ۲۱ اردیبهشت 1388
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
[CENTER]
تصویر

تصویر
[/CENTER]
ارسال پست

بازگشت به “تصفیه فاضلاب شهری و صنعتی”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 0 مهمان