ابتلا به سرطان در استخرها

در این انجمن به بیماریهای منتقله آب در موژ مهندسی بهداشت ایمنی و محیط زیست در مورد بهداشت ایمنی محیط زیست بهداشت محیط مهندسی بهداشت محیط بهداشت حرفه ای تصفیه آب تصفیه فاضلاب جزوه ارشد محیط زیست ایمنی میپردازید.

مدیر انجمن: naderloo

ارسال پست
alisana2511
جدید
جدید
پست: 9
تاریخ عضویت: 28 سپتامبر 2010 00:00
تماس:

ابتلا به سرطان در استخرها

پست توسط alisana2511 »

یک تحقیق جدید نشان داد: شنا کردن در این استخرها می‌تواند با آسیب رساندن مولکول‌های وراثتی دی‌ان‌آ به بروز سرطان منجر شده و همچنین موجب بروز مشکلات تنفسی شود.

به گزارش هلت دی نیوز، محققان تاکید دارند: با توجه به نتایج مثبت و مفیدی که شنا کردن برای سلامت انسان دارد، این مواد شیمیایی نباید انسان را از مزایای شنا کردن محروم سازند و با کاهش میزان مصرف کلر در آب استخرهای شنا می‌توان این خطرات را کاهش داد.

در این تحقیق برای اولین بار یک بررسی فراگیر روی ماده پسمانده عفونت‌زدایی در محیط استخرهای بسته موسوم به «DBPs» انجام گرفت. این ماده در استخرها از واکنش بین مواد ضد عفونی کننده مثل کلر با مواد آلی شکل می‌گیرد. مواد آلی یا به طور طبیعی در استخر وجود دارند یا از بدن شناگرها وارد استخر می‌شوند.

در این پژوهش تاثیر این ماده سمی روی 49 فرد سالم که 40 دقیقه در استخر شنا کرده بودند، بررسی شد.

محققان دریافتند: در این افراد پس از تماس با«DBPs» مقدار نشانگرهای زیستی سرطانی در خون افزایش می‌یابد.

جزئیات بیشتر این تحقیق در مجله "دورنمای سلامت محیط زیستی" به چاپ رسیده است.

این ها در حالی است که روش های نوین ضدعفونی آب استخرها از طریق ژنراتورهای ازن و تزریق گاز ازن به آب و یا از طریق تابش اشعه ی فرابنفش (UV) در حال وارد شدن به استخرها هستند.
ارسال پست

بازگشت به “بیماریهای منتقله آب”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 0 مهمان