ارتباط آفت کش وبروز پارکینسون

در این انجمن به گندزداها در موژ مهندسی بهداشت ایمنی و محیط زیست در مورد بهداشت ایمنی محیط زیست بهداشت محیط مهندسی بهداشت محیط بهداشت حرفه ای تصفیه آب تصفیه فاضلاب جزوه ارشد محیط زیست ایمنی میپردازید.

مدیر انجمن: naderloo

ارسال پست
elham9192
مدیر بخش
مدیر بخش
پست: 184
تاریخ عضویت: 07 ژولای 2010 00:00

ارتباط آفت کش وبروز پارکینسون

پست توسط elham9192 »

تماس با آفت کش خطر بروز پارکینسون را تشدید می‌کند .
پژوهشگران هشدار دادند: آفت کش‌ها می‌توانند خطر ابتلا به بیماریهای پارکینسون را افزایش دهند.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، ‌عامل بروز بیماری پارکینسون که بعد از آلزایمر دومین بیماری‌ مهم مربوط به تخریب سیستم عصبی به شمار می‌آید، هنوز ناشناخته است اما محققان معتقدند که در بیشتر موارد ترکیبی از فاکتورهای خطرزای محیطی و همچنین عوامل ژنتیکی در افزایش خطر ابتلا به این بیماری دخیل هستند.
در بررسی‌های اخیر که در قالب مطالعات آزمایشگاهی و روی موشها انجام شده پژوهشگران دریافتند که با تزریق نوعی از آفت‌ کش‌ها خطر ابتلا به پارکینسون در این جانور افزایش پیدا می‌کند و در عین حال چندین مطالعه همه گیرشناسی نیز نشان داده است که بین مصرف آفت کش‌ها و بروز پارکینسون در انسان ارتباط مستقیم وجود دارد.
البته تا این لحظه مشخص نشده که کدام نوع از آفت کش‌ها و در مدت زمانی تماس با آنها می‌تواند این خطر را در پی داشته باشد.
محققان در یک پژوهش اپیدمیولوژی جدید گروهی از کشاورزان فرانسوی را مورد مطالعه قرار داده و دریافتند: این افراد به دلیل نوع شغلشان و تماس مداوم با آفت کش‌ها بیشتر در معرض ابتلا به پارکینسون هستند.
محققان می‌گویند: خطر بروز پارکینسون در افرادی که به دلیل ضرورت شغلی با این مواد سر و کار دارند دو برابر بیشتر از دیگر افراد است.
این یافته تئوری تاثیر فاکتورهای محیطی در بروز بیماری مزبور را تایید می
ارسال پست

بازگشت به “گندزداها”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان