خطر هپاتیت در استخرهای آلوده

در این انجمن به بیماریهای منتقله آب در موژ مهندسی بهداشت ایمنی و محیط زیست در مورد بهداشت ایمنی محیط زیست بهداشت محیط مهندسی بهداشت محیط بهداشت حرفه ای تصفیه آب تصفیه فاضلاب جزوه ارشد محیط زیست ایمنی میپردازید.

مدیر انجمن: naderloo

ارسال پست
naene
فعال
فعال
پست: 217
تاریخ عضویت: 05 نوامبر 2009 00:00
حالت من: Badhal
تماس:

خطر هپاتیت در استخرهای آلوده

پست توسط naene »

رئیس مرکز هپاتیت ایران با اشاره به شروع فصل گرما و آغاز سفرهای تابستانی و افزایش احتمال مصرف آب های آشامیدنی آلوده از برکه های غیربهداشتی گفت: رعایت نکات بهداشتی از سوی متصدیان استخرها در کاهش ابتلای افراد به هپاتیت موثر است.

دکترسید موید علویان در گفتگو با ایسنا با تاکید بر این که استفاده از آب و غذای غیربهداشتی در طول سفر تابستانی ابتلا به هپاتیت ویروسی آ و ای را به همراه دارد،
افزود: هپاتیت ویروسی (آ و ای) از طریق دهان منتقل می شود، به همین دلیل خوردن آب های آشامیدنی آلوده یا از برکه های آلوده می تواند منجر به بروز این بیماری شود.
وی با اشاره به افزایش سطح بهداشت مردم طی سالیان اخیر و رعایت شستشوی دست پیش از صرف غذا و پس از اجابت مزاج گفت: استفاده از لیوان اختصاصی یکبار مصرف و رعایت نکات بهداشتی از سوی متصدیان استخرها در کاهش ابتلای افراد به هپاتیت موثر است.
علویان عدم رعایت نکات بهداشتی در دندانپزشکی ها را یکی از راه های انتقال ویروس هپاتیت عنوان کرد و افزود: رعایت نکات بهداشتی از جمله وجود دستگاه اتوکلاو یا وسایل ضدعفونی کننده در مطب ها الزامی است.
هیچگاه به خاطر “هیچکس” دست از “ارزشهایت” نکش …
چون زمانی که آن فرد از تو دست بکشد ، تو می مانی و یک “من” بی ارزش !



الهه السادات امیری نایینی
ارسال پست

بازگشت به “بیماریهای منتقله آب”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 0 مهمان