وضعيت آلودگي هوا در جهان

در این انجمن به آلودگی هوا و کنترل آن در موژ مهندسی بهداشت ایمنی و محیط زیست در مورد بهداشت ایمنی محیط زیست بهداشت محیط مهندسی بهداشت محیط بهداشت حرفه ای تصفیه آب تصفیه فاضلاب جزوه ارشد محیط زیست ایمنی میپردازید.
ارسال پست
نمایه کاربر
naderloo
مدیر کل
مدیر کل
پست: 2793
تاریخ عضویت: 08 نوامبر 2008 00:00
حالت من: Khaste
محل اقامت: تهران
تماس:

وضعيت آلودگي هوا در جهان

پست توسط naderloo »

كوالالامپور - بازگشت دوباره پديده مه دود و غبار آلودگي و آلودگي به شرق آسيا و به ويژه در كوالالامپور پايتخت مالزي نگراني هايي را براي دولت اين كشور ايجاد كرده است.

به گزارش ايرنا به نقل از روزنامه استار چاپ مالزي، ابرهاي مه دود و آلودگي هاي شديد بار ديگر شرق آسيا را فرا گرفته است.
بر اساس اين گزارش، تصاوير ماهواره اي 136 نقطه از مه دود متراكم را در منطقه سوماتراي اندونزي ثبت كرده است كه كشورهاي همسايه را نيز در معرض تهديد قرار مي دهد.
اداره هواشناسي مالزي نيز سه نقطه ديگر را در استان هاي كاليمانتان و ساراواك مالزي كه اين پديده در آن شكل گرفته را ثبت كرده است. اين پديده در برخي از مناطق كوالالامپور پايتخت مالزي نيز شكل گرفته است و ديد را در برخي از ساعات روز به شدت كاهش داده است.
اين گزارش حاكي است، اين پديده با افزايش دما و كاهش كم سابقه بارندگي در كوالالامپور نيز همراه شده است.
بر اساس اين گزارش، شاخص ميزان آلودگي هوا در برخي از مناطق مالزي به ويژه كوالالامپور به عدد 60 رسيده است. عدد 100 نشان دهنده ناسالم و خطرناك بودن بودن هواست.
منبع:ایرنا
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
[CENTER]
تصویر

تصویر
[/CENTER]
نمایه کاربر
naderloo
مدیر کل
مدیر کل
پست: 2793
تاریخ عضویت: 08 نوامبر 2008 00:00
حالت من: Khaste
محل اقامت: تهران
تماس:

آلودگی هوا داد مردم مقدونیه را در آو داد مردم مقدونیه را در

پست توسط naderloo »

تهران - ایرنا - تارنمای اروپایی بالکان اینسایت خبر داد که معترضین در اسکوپیه پایتخت مقدونیه گرد هم آمدند و از دولت خواستند با توجه به هفت راهکار پیشنهادی تلاش بیشتری برای رفع آلودگی هوای خطرناکی که هفته هاست طول کشیده اقدامات اساسی انجام دهد.

بالکان اینسایت نوشت: 'تظاهرکنندگان طرفدار محیط زیست دوشنبه شب هفته جاری در برابر ساختمان دولت تجمع کردند و به سیاستمداران مقدونیه ای تا 15 ژانویه (25 دی) مهلت دادند تا برای آلودگی شدید هوا تمهیدات شدیدتری را اتخاذ کنند.
آنگلا ایلیوسکا (Angela Ilievska)، عضو یکی از سازمان های مردم نهاد محیط زیست است که با اشاره به اقدامات دولت برای نوسازی شهر خطاب به جمعیت گفت: 'اسکوپیه یکی از آلوده ترین شهرهای جهان است و شما مشغول ساخت بنای یادبود هستید و برای بالا بردن آمار محبوبیت حزبتان جدال می کنید... من جز هوای پاک چیز دیگری نمی خواهم.'
این تجمع اعتراضی زمانی انجام شد که تمام ایستگاههای سنجش هوای پایتخت مقدونیه آلودگی هوا را 6 برابر حد مجاز نشان می دهند. حتی در برخی نقاط شهر آلودگی هوا از 14 برابر حد مجاز فراتر رفته است. بیش از دو هفته است که اسکوپیه از چنین آلودگی شدیدی رنج می برد.
معترضین خشمگین از انفعال دولت، از مقامات خواستند تا از تردد خودروهای فرسوده جلوگیری کرده، به صورت موقت تردد تمام وسایل نقلیه در مرکز شهر را ممنوع کرده و تمام فعالیتهای ساختمانی را تا زمانی که آلودگی هوا شدید است متوقف سازد.
دیگر خواسته های معترضین عبارت بودند از استفاده رایگان از اتوبوسهای دورن شهری، ترویج استفاده بیشتر از دوچرخه، تعطیلی تمام کارخانجات آلاینده هوا و بازرسی بیشتر از کارخانجات.
مسئولین مقدونیه تاکنون تمهیداتی غیر الزامی مانند ترغیب کارفرمایان به اعطای مرخصی به کارمندان سالمند، کارگران بیمار و بانوان باردار را وضع کرده اند.
نورهان ایزائیری (Nurhan Izairi)، وزیر محیط زیست مقدونیه نیز درخواست کرده تا تعطیلات زمستانی مدارس زودتر آغاز شود تا دانش آموزان در معرض هوای آلوده نباشند.
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
[CENTER]
تصویر

تصویر
[/CENTER]
نمایه کاربر
naderloo
مدیر کل
مدیر کل
پست: 2793
تاریخ عضویت: 08 نوامبر 2008 00:00
حالت من: Khaste
محل اقامت: تهران
تماس:

کشف میکروب‌های خطرناک در هوای آلوده پکن

پست توسط naderloo »

دانشمندان به تازگی میکروب‌ها و باکتری هایی را در هوای آلوده و سمی پکن پایتخت این کشور کشف کرده اند که در برابر انواع آنتی بیوتیک‌ها از خود مقاومت نشان می دهند.
به گزارش ایرنا، این کشف نه فقط در چین بلکه در جهان باعث بروز نگرانی هایی شده است و از این پس مخاطرات بیشتری برای مردم در پایتخت چین در هوای آلوده وجود خواهد داشت.
گزارش های دریافتی حاکی است، از این میکروب ها زمانی که هوای پکن بسیار آلوده و سمی بوده نمونه برداری شده و مقاومت آنها در برابر آنتی بوتیک‌ها ثابت شده است.
این کشف را دانشمندان سوئدی پس از نمونه برداری از هوای پکن و آزمایش آن در آزمایشگاه گوتنبرگ به ثبت رسانده اند و آن را مایه نگرانی جهانی دانسته اند.
نزدیک به ۶۴ مورد باکتری و ژن میکروب در هوای پکن کشف و بررسی شده است که نشان می دهد این هوا بسیار سمی است و بیشتر این باکتری ها در برابر آنتی بیوتیک ها مقاوم هستند.
روزنامه «ساوت چاینا» می نویسد، دانشمندان سوئدی در باره نوع پیشرفت این باکتری ها اظهار نظری نکرده اما گفته اند که این باکتری ها به طور زنده و مرده در هوای پکن وجود دارد.
چنانچه این میکروب‌ها به صورت زنده در هوای پایتخت چین باشند آن زمان می توانند تکثیر شوند و این سطح خطر را چندین برابر خواهد کرد.
با این حال دانشمندان گفته اند که این نمونه ها را در ژانویه (دی - بهمن) سال ۲۰۱۳ میلادی زمانی که پنج روز هوای شهر به شدت آلوده بود، مورد آزمایش قرار داده اند اما مشخص نیست که کل شهر دارای چنین وضعیتی بوده است یا خیر.
گزارش روزنامه هنگ کنگی حاکی است که اگر با این پدیده ها مقابله نشود آن زمان ممکن است شمار مرگ و میر در چین بر اثر بیماری های ناشی از هوای بد و مقاومت باکتری در برابر آنتی بیوتیک به یک میلیون نفر در سال تا سال ۲۰۵۰ میلادی برسد.
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
[CENTER]
تصویر

تصویر
[/CENTER]
نمایه کاربر
naderloo
مدیر کل
مدیر کل
پست: 2793
تاریخ عضویت: 08 نوامبر 2008 00:00
حالت من: Khaste
محل اقامت: تهران
تماس:

50 شهر چین گرفتار آلودگی شدید هوا

پست توسط naderloo »

پکن-ایرنا-سازمان هواشناسی چین امروز اعلام کرد که از ابتدای ماه جاری میلادی 60 شهر در استان های مختلف چین در معرض آلودگی شدید هوا قرار داشته اند.
به گزارش ایرنا ،‌بیشترین بخش از آلودگی هوا مربوط به استان هه بی در شمال چین بوده که سازمان هواشناسی در یک هفته گذشته برای آن هشدار قرمز بالاترین سطح خطر را صادر کرده است.
همزمان اعلام شده است که بازرسان در سراسر کشور و بخصوص بخش های آلوده در حال بازرسی های گسترده از آلوده کننده هایی هستند که هشدارها را نادیده گرفته اند و باعث افزایش آلودگی هوا در شهرها شده اند.
سه هفته متوالی است که شمال چین و شهر پکن با مشکل آلودگی هوا روبه رو است و بطور فزاینده برشدت آن افزوده می شود.
ماه گذشته میلادی هم اعلام شده بود که بیشتر از 300 شهر چین شاهد آلودگی هوا بوده و نیمی از خاک چین در ماه قبل در آلودگی بسر برده است.
مشکل آلودگی یکی از اصلی ترین معضلات شهروندان چینی است و همزمان دولت اعلام کرده است بسیاری از مناطق هشدارها و تدابیر اتخاذ شده را نادیده گرفته اند.
از سوی دیگر اعلام شده که بیش از یکهزار و 100 مامور سازمان هواشناسی و نهادهای مختلف برای رسیدگی به پرونده های نقض حراست از محیط زیست و نادیده گرفتن تدابیر دولت برای رفع آلودگی به شهرها و استان های مختلف بخصوص استان های همجوار پکن اعزام شده اند.
از استان خه بی در شمال چین و در مجاورت شهر پکن که بیشترین کارخانه ها و کارگاه های زغالی را در خود جای داده است ، به عنوان اصلی ترین منبع آلودگی یاد می شود.
در همین حال نظام پزشکی چین اعلام کرده است با استمرار آلودگی هوا که در زمستان امسال بیشتر از سال های دیگر خواهد بود مسمومیت های ناشی از الودگی هوا بیشتر و بیمارهای مزمن گریبانگیر مردم خواهد شد و باید برای حل این مشکل چاره اندیشی کرد.
در روزهای اخیر بارها در استان های مختلف از جمله شهر پکن نشست هایی با حضور مسوولان محیط زیست و سازمان هواشناسی برای رفع این معضل برگزار شده اما هنوز راهی برای حل و برطرف کردن این مشکل یافت نشده و دولت هشدار داده است زمستانی آلوده در راه می باشد.
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
[CENTER]
تصویر

تصویر
[/CENTER]
ارسال پست

بازگشت به “آلودگی هوا و کنترل آن”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 0 مهمان