نظافت پورت های بلا استفاده

دراین بخش سخت افزار میپردازید

مدیر انجمن: naderloo

ارسال پست
monaa
جدید
جدید
پست: 25
تاریخ عضویت: 10 آگوست 2010 00:00
تماس:

نظافت پورت های بلا استفاده

پست توسط monaa »




[BLOCKQUOTE] [center]



[/center] [RIGHT]پورت ها يا درگاه ها براي اتصال تجهيزاتو ابزارهاي مختلف به كامپيوتر مورد استفاده قرار مي گيرند و معمولاً تعدادپورت ها بيش از آن است كه همه آنها استفاده شود و تعدادي از آنها غير قابلاستفاده باقي مي مانند و محل اتصال آنها در برابر گرد و غبار و آشغال بدونپوششي باقي مي ماند.[/RIGHT] [RIGHT]اين پورت ها عبارتند از:



[/RIGHT] [RIGHT]- پورت اترنت[/RIGHT] [RIGHT]- پورت USB[/RIGHT] [RIGHT]- پورت پارالل[/RIGHT] [RIGHT]- پورت سري (سريال)



[/RIGHT] [RIGHT]نظافت پورت ها كار بسيار ساده اي است ولي قبل از شروع بايد نكاتي را رعايت كنيد تا كامپيوتر شما صدمه نبيند.

[/RIGHT] [RIGHT]قبل از تميز كاري كامپيوتر خود را شات داندهيد و كابل آن را از پريز برق جدا كنيد. اگر بيشتر كثيفي از گرد و غبارتشكيل شده است يك بلوئر هواي (دمنده هوا) مخصوص كامپيوتر خريداري كنيد ايندمنده ها خيلي گران نيستند و از آن براي تميز كاري داخل كامپيوتر هم ميتوانيد استفاده كنيد.[/RIGHT] [RIGHT]اگر كثيفي ها كمي چسبناكتر هستند و با هواي فشرده نمي توانيد آنها را از بين ببريد بهتر است از يكمسواك استفاده كنيد تا كاملاً داخل شكاف ها را تميز كنيد. ولي اين كار رابه نرم و با حوصله انجام دهيد.



[/RIGHT] [RIGHT]تميز كننده هاي اسفنجي هم براي نظافت قسمت هايبزرگتر مي توانند استفاده شوند براي اين منظور اسفنج خود را به الكل آغشتهكنيد و سپس پورت مورد نظر را تميز كنيد قبل از اينكه دوباره از كامپيوتراستفاده كنيد اجازه دهيد تا پورت ها كاملاً خشك شوند.



[/RIGHT] [RIGHT]توضيحات فوق فقط براي نظافت پورت هاي خارجي بودكه با توجه به آنها مي توانيد به راحتي هر پورت خارجي كامپيوتر را بدونمشكل تميز كنيد.

[/RIGHT] [RIGHT]علي يزدي مقدم






یادبگیر
[/RIGHT] [/BLOCKQUOTE]


ارسال پست

بازگشت به “رایانه و نرم افزار”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 0 مهمان