Phast 6.51 نرم افزار شبیه سازی حوادث و مدل سازی پیامد

در این تالار به نرم افزارهای تخصصی HSE میپردازید.

مدیر انجمن: naderloo

ارسال پست
نمایه کاربر
hses
ویژه
ویژه
پست: 378
تاریخ عضویت: 07 آگوست 2014 12:15
تماس:

Phast 6.51 نرم افزار شبیه سازی حوادث و مدل سازی پیامد

پست توسط hses »

Phast 6.51 نرم افزار شبیه سازی حوادث و مدل سازی پیامد

Phast 6.51 نرم افزاری برای آنالیز پیامد ابزاری است که مهندسین ایمنی با هدف ارزیابی ریسک ناشی از فعالیتهای صنعتی، و به منظور تعیین میزان خطرات و تلفات احتمالی ناشی از حوادث، آن را بکار می گیرند.

پیش بینی و مدل سازی حوادث قبل از وقوع همواره یکی از آمال مهندسین ایمنی بوده است. در این راستا تکنیک ها و روش هایی متعددی وجود دارد. اما مدل سازی پیامد حوادث بدون بهره گیری از نرم افزارهای خبره بسیار وقت گیر و عمدتاً با خطا همراه است. نرم افزار Phast یکی از چندین محصولی است که توسط شرکت DNV، یکی از پیشگامان ارزیابی مخاطرات و حوادث صنعتی ، تهیه شده است . در نتیجه ، این نرم افزار به عنوان یکی از ابزارهای تصمیم گیری شرکت ها و دولت ها در امر مخاطرات صنعتی و ایمنی عمومی شناخته شده است.

Phast به صورت گسترده ای مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است. علاوه برآن، نتایج حاصله از مطالعه جداگانه مدل جامع پیامد UDMکه توسط DNV ارایه شده است، بیانگر آن است که هم تئوری و هم توانایی این مدل در پیش بینی حوادث بسیار کارا است. این نرم افزار خاص مدل سازی آتش، انفجار و رهایی ...مواد سمی در واحدهای صنعتی است و هم اکنون توسط بزرگترین شرکت های نفت و گاز جهان خریداری و استفاده می شود .

مدلسازی پیامدهای ناشی از حوادث محتمل در یک واحد فرایندی، از مهم‌ترین مراحل ارزیابی ریسک می باشد. این مرحله شامل مدل سازی رهایش مواد در محیط و به دنبال آن مدل سازی پیامدهای ناشی از سمیت، اشتعال یا انفجار این مواد می‌باشد. امروزه این مرحله به دلیل پیچیدگی روابط مربوط به مدل سازی و زمان بر بودن حل آنها، توسط نرم‌افزارهای کامپیوتری انجام می‌گیرد. نرم افزارPhast حوادثی چون آتش و انفجار مخازن و لوله ها را مدل کرده و نتایج شامل محدوده تاثیر را به صورت گرافیکی نمایش می دهد. این نتایج در طرح ریزی واکنش اضطراری و حریم خطر مجتمع ها مورد استفاده قرار می گیرد.
امکانات و ویژگی های نرم‌افزار Phast :
- پیش بینی حوادث قبل از وقوع
- مدل سازی حوادث قبل از وقوع
- مدل سازی پیامدهای حاصل از حوادث
- ریسک ناشی از فعالیت های صنعتی
- تعیین میزان خطرات
- تلفات احتمالی ناشی از حوادث
نمایه کاربر
hses
ویژه
ویژه
پست: 378
تاریخ عضویت: 07 آگوست 2014 12:15
تماس:

Phast 7.11.33.0 نرم افزار شبیه سازی حوادث و مدل سازی پیامد

پست توسط hses »

Phast 7.11.33.0 نرم افزار شبیه سازی حوادث و مدل سازی پیامد

Phast نرم افزاری برای آنالیز پیامد ابزاری است که مهندسین ایمنی با هدف ارزیابی ریسک ناشی از فعالیتهای صنعتی، و به منظور تعیین میزان خطرات و تلفات احتمالی ناشی از حوادث، آن را بکار می گیرند.

روش نصب:
برنامه را نصب کرده و پس از نصب فایل lmtools.exe موجود در مسیر پیش‌فرض زیر را اجرا کنید:

ویندوز ۳۲ بیتی:
C:\Program Files\DNV\FLEXlm\Utils

ویندوز ۶۴ بیتی:
C:\Program Files (x86)\DNVFLEXlm\Utils

در سربرگ System Settings از مقدار Disk Volume Serial Number کپی بگیرید.

فایل License Generator_DownLoadLy.iR.exe موجود در پوشه‌ی Crack را اجرا کرده و مقدار کپی‌شده‌ی مرحله‌ی قبل را وارد و سپس Enter کنید. فایل لاینسس zzz.lic تولیدشده را در مسیر Program Files\DNV\FLEXlm\Licences کپی کرده و برنامه را اجرا کنید.
ارسال پست

بازگشت به “نرم افزارهای تخصصی”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 0 مهمان