15 نکته ی جالب در مورد اینترنت

دراین بخش سخت افزار میپردازید

مدیر انجمن: naderloo

ارسال پست
naene
فعال
فعال
پست: 217
تاریخ عضویت: 05 نوامبر 2009 00:00
حالت من: Badhal
تماس:

15 نکته ی جالب در مورد اینترنت

پست توسط naene »

ما همگی می دانم که اینترنت وسعت زیادی دارد. اما گاهی اوقات با بررسی آمار و ارقام به این نتیجه می رسیم که گستردگی این شبکه ی جهانی قابل اندازه گیری نیست.
به گزارش بانکی دات آی آر ، گستره بی انتهایی از اطلاعات با چند کلیک ساده در دسترس است و به راحتی قابل درک است که چرا 70 در صد کاربران اینترنت این حجم از اطلاعات را بسیار خسته کننده می دانند. باهم از منظری متفاوت این پدیده بی انتها را بررسی می کنیم.

1. گوگل مقدار حجم اطلاعات در اینترنت را در حدود 5 میلیون ترابایت تخمین زده است، که معادل 5 میلیارد گیگابایت و یا 5 تریلیون مگابایت است.
این درحالی است که مغز انسان بین یک تا ده ترابایت اطلاعات را می تواند ذخیره کند.
پس این بدین معنی است که با درنظر گرفتن میانگین 5 ترابایت اطلاعات به ازای هر فرد، اینترنت می تواند مغز میلیون ها انسان را در خود جای دهد.
از سوی دیگر 212 عدد DVD معادل ذخیره 1 ترابایت اطلاعات است. پس بیش از 1 میلیارد DVD در اینترنت جای می گیرد.
و 40 عدد از دیسک های مادونه آبی می تواند 1 ترابایت اطلاعات را ذخیره کند. پس بیش از 200 میلیون اطلاعات دیسک در اینترنت می تواند قرار گیرد.
2. جمعیت موجود در اینترنت
26.6 درصد از کل جمعیت دنیا کاربر اینترنت هستند:
شمال آمریکا: 76.2%
استرالیا و اقیانوسیه: 60.8%
اروپا: 50.3%
آمریکای لاتین و جزایر کارییب: 31.9%
خاورمیانه: 28.8%
آسیا: 20.1%
آفریقا:8.7%
از کل جمعیت استفاده کنندگان از اینترنت را تشکیل می دهند. در این میان کشور آمریکا به تنهایی 76.2 درصد از کل کاربران را به خود اختصاص می دهد در حالی که این میزان تنها 5 درصد کل جمعیت دنیا است.
3. 247 میلیارد ایمیل در هر روز ارسال می شود.
81% از ایمیل ها، اسپم هستند ( 200 میلیارد ایمیل اسپم در هر روز)
90 تریلیون ایمیل هر ساله فرستاده می شود.
4. این هم بسیار سخت است که بگوییم صرف اوقات تفریح در اینترنت بیشتر از تلویزیون است یا در واقع از آن پیشی گرفته است.زیرا تعداد قابل توجه ای از مردم از هر دو امکان به طور هم زمان استفاده می کنند.
در آمریکا استفاده همزمان از اینترنت و تلویزیون به میزان 59 درصد است.
5. نوجوانان به طور متوسط در هر هفته 31 ساعت را در اینترنت می گذرانند.
2 ساعت آن عموما صرف شبکه های اجتماعی مانند یوتیوب و چت کردن می شود.
3.5 ساعت آن صرف دوستان می شود.
1.5 ساعت بر روی سایت های اجتماعی- خانواده می گذرد.
بیش از یک ساعت زمان جستجو برای جراحی های زیبایی و مسائل زیبایی است.
35 دقیقه صرف روش های رژیم و کاهش وزن می گردد.
2 ساعت آن هم به دیدن هجویات و مسائل غیر اخلاقی می گذرد.
در مقایسه با کل این مسائل ، 4 ساعت از زمان نوجوانان برای انجام تکالیف مدرسه در هر هفته می شود.
6. در مجموع 234 میلیون وبسایت و 126 میلیون وبلاگ در اینترنت به ثبت رسیده است.
7. وبلاگ هایی که به ثبت رسیده اند :
5 کشور اول:
آمریکا: 29.22%
انگلیس:6.75%
ژاپن: 4.88%
برزیل: 4.19%
کانادا: 3.93 %
بر اساس تفکیک جنسیت:
مردان :49%
زنان: 51%
بر اساس تفکیک سن:
بالای 51 سال: 7.1 %
زیر 20 سال: 20.2%
بین 21 تا 35 سال: 53.3%
بین 36 تا 50 سال: 19.4%
8. در هر ثانیه بیست و هشت هزار و دویصد و پنجاه و هشت نفر از استفاده کنندگان از اینترنت در حال بازدید از صفحات پورنو هستند.
9. استفاده از موبایل -اینترنت
70 درصد از استفاده کنندگان موبایل در اینترنت از خانه از این امکان بهره می برند.
87% تنها یک بار در روز از آن استفاده می کنند
50 % بیش از 5 بار به آن دسترسی پیدا می کنند
81% به مدت 15 دقیقه در هر بار مکالمه دارند
60 % هم از کل استفاده کنندگان در زمینه های ارتباطات اجتماعی آن را به کار می گیرند.
10. برای چه مواردی مردم از موبایل – اینترنت استفاده می کنند:
16 % برای تفریح
10% برای کسب اطلاعات
13% برای مسائل مالی و بانکی
34 % برای خدمات پرداخت
5 % برای خرید بازی و غیره
11. آمار ثبت شده در شبکه های اجتماعی:
توییتر 105 میلیون کاربر ثبت شده دارد
فیس بوک بیش از 400 میلیون کاربر فعال دارد
یوتیوب 120 تا 124 میلیون بازدید کننده تنها از آمریکا دارد .
12. فیس بوک در هر دقیقه بیش از 6 میلیون بازدیدکننده از صفحه خود دارد که 34.4 تریلیون در سال است. 2.5 میلیارد تصویر در هر ماه در صفحات فیس بوک بارگذاری می شوند.
13. 20 ساعت فیلم در هر دقیقه در یوتیوب بارگذاری می شود که در مقایسه با تولید فیلم در هالیوود می بایست معادل تولید 86000 فیلم جدید در هر هفته باشد.
14. 12.2 میلیارد ویدیو در هر ماه بازدید می شود . 51% از بازدیدکنندگان از یوتیوب ، حداقل یک بار در هفته از این سایت دیدن می کنند.
924 میلیون ویدیو هم تنها در آمریکا از سایت " هولو" در هر ماه بازدیدکننده دارد.
15. 50 میلیون توییت " کاربر شبکه اجتماعی" در هر روز اضافه می شود:
سال 2007: 5000 کاربر در هر روز
سال 2008: 300 هزار در هر روز
سال 2009: 2.5 میلیون کاربر در هر روز
در هر حال حاضر: 600 کاربر در هر ثانیه به تعداد کاربران اضافه می شود که تا پایان سال جاری میلادی به میزان 35 میلیون کاربر در هر روز می رسد. این امر رشد 1400 درصدی را نشان می دهد.
هیچگاه به خاطر “هیچکس” دست از “ارزشهایت” نکش …
چون زمانی که آن فرد از تو دست بکشد ، تو می مانی و یک “من” بی ارزش !



الهه السادات امیری نایینی
naene
فعال
فعال
پست: 217
تاریخ عضویت: 05 نوامبر 2009 00:00
حالت من: Badhal
تماس:

اعتیاد اینترنتی نشانه‌ها و علائم

پست توسط naene »

[size=+0][SIZE=4]اینترنت انقلابی عظیم در روابط، آموزش و كار و حرفه ما ایجاد كرده است‌. [/size]هدف این مقاله پرداختن به چگونگی استفاده بجا و صحیح از این انبوه اطلاعات و راه‌های كنترل و درمان جست‌وجوهای نا‌خواسته و نامحدود در این دنیای مجازی خواهد بود‌. در واقع زمانی كه با دوستان مجازی خود احساس صمیمیت و راحتی بیشتری دارید تا دوستان واقعی یا آن هنگام كه نمی‌توانید از بازی‌، شرط‌بندی یا جست‌وجوی ناخواسته در اینترنت دست بكشید‌، همه و همه نشانگر آن است كه شما بیش از حد معمول گرفتار این دنیای آنلاین هستید‌.[/SIZE]
استفاده از اینترنت در سال‌های اخیر روندی رو به رشد داشته، تا حدی كه این دنیای مجازی منابع اطلاعات و حتی سرگرمی‌های ما را نیز دگرگون كرده است‌. سرفصل خبرهای داغ آنلاین در یك چشم به هم زدن به روز می‌شود و زمان زیادی نمی‌‌برد‌، ای‌میل‌، چت و صفحات پیام‌نما و نظایر آن به شما این اجازه را می‌دهند تا با دیگر افراد در‌باره هر موضوعی، از مسائل عمده گرفته تا جزئی‌ترین مسائل‌، به گفت‌وگو بنشینید. مطمئنا همه از این فواید آشكار اینترنت آگاهیم حتی امروزه اینترنت جز جدایی‌ناپذیر حرفه بسیاری از افراد نیز شده است. پس سؤالی كه در اینجا مطرح می‌شود آن است كه ‌منظور از استفاده نادرست و اعتیادآور از اینترنت چیست‌؟
پردازش و توجه به استفاده بی‌رویه و اعتیاد‌گونه از اینترنت مبحثی‌ تقریبا جدید است و اگرچه محققان در پی تحقیقات گسترده‌ای در این زمینه‌اند‌، هنوز این اختلال در اختلالات روانشناختی طبقه‌بندی نشده است‌، با وجود این، شواهد جاری دال برآن است كه برای بسیاری از افراد استفاده ناخواسته و بی‌رویه از اینترنت منتج به تداخل در زندگی روزمره و روابطشان می‌شود.

استفاده سالم در برابر استفاده ناسالم
استفاده سالم و غیرسالم از اینترنت چیست‌؟ البته جواب دقیقی برای این سؤال نخواهیم یافت زیرا كه استفاده هر فرد از اینترنت بستگی به عوامل بسیاری دارد. ممكن است شما بنا به حرفه خود نیاز به استفاده گسترده‌ای از اینترنت داشته باشید یا به خاطر ارتباط با اقوام و دوستان راه دور خود مجبور باشید دائما وارد این دنیای مجازی شوید‌. در واقع در اینگونه موارد صرف وقت زیادی در اینترنت لزوما مسئله ساز نیست. اما اگر جست‌وجوی مداوم در این دنیای مجازی شما را از روابط خانوادگی‌، شغل یا دیگر مسائل مهم زندگیتان دور سازد‌، دقیقا در همین جاست كه شما نا‌خواسته به اینترنت اعتیاد پیدا كرده‌اید‌.

[SIZE=+0]نشانه‌های استفاده نا‌سالم[/SIZE]
فردی كه به رایانه اعتیاد دارد احتمالا علائم و نشانه‌های زیر را تجربه كرده است‌:
- هنگامی كه پشت رایانه نشسته‌اید احساسی آمیخته به خوشنودی و گناه دارید‌.
- تمام تلاشتان برای محدود ساختن ساعات استفاده از اینترنت بی‌نتیجه مانده است‌.
- ساعات پرداختن به امور شخصی خود را در پشت رایانه صرف می‌كنید.
- به دوستان‌، خانواده و مسئولیت‌هایتان به خاطر بودن در دنیای مجازی
پشت پا می‌زنید.
- در مورد ساعات جست‌وجو در اینترنت به خانواده یا رئیس خود دروغ می‌گویید.
- هنگامی كه خطوط ارتباطی قطع شده یا محدود شود احساس ناراحتی‌، افسردگی و بی‌قراری می‌كنید‌.
- در زمان دلمشغولی‌های فكری و ذهنی ساعات متمادی را پشت رایانه می‌گذرانید‌.
- و‌بالاخره هنگامی كه پشت رایانه خود نیستید دائما به استفاده مجدد از آن فكر می‌كنید‌.



[SIZE=+0]عوامل محرك در ایجاد اعتیاد به اینترنت[/SIZE]
- اگر از اضطراب و ناراحتی‌های اعصاب رنج می‌برید: ممكن است در این شرایط به خاطر مشغول نگاه داشتن ذهن و فكر خود به استفاده بی‌حد و حصر از اینترنت رو آورید.
- اگر شما افسرده هستید: اینترنت می‌تواند مفری برای دوری از احساساتی نظیر دلمردگی و بی‌حوصلگی باشد اما به خاطر داشته باشید استفاده بی‌حد و حصر از رایانه مطمئنا شرایط را سخت‌تر خواهد كرد زیرا تنها باعث انزوا و گوشه‌گیری بیشتر شما خواهد شد.
- اگر اعتیاد به دیگر مسائل دارید‌: بسیاری از افرادی كه به اینترنت وابستگی بیش از حد دارند از دیگر مسائل نظیر اعتیاد به داروهای روانگردان‌، شرط بندی و... رنج می‌برند.
- اگر كه قادر به برقراری روابط سالم اجتماعی نیستید‌: معتادان به اینترنت اغلب از چت‌روم‌ها، پیام‌ها یا بازی‌های آنلاین به‌عنوان راهی مطمئن برای ایجاد رابطه جدید سود می‌برند.
- اگر در سن جوانی و نوجوانی هستید: اصولا جوانان به‌دنبال اجتماعاتی هستند كه در آن احساس صمیمیت و راحتی بیشتری داشته باشند و فضای مجازی این فضا را در اختیار آنان می‌گذارد‌.
- اگر كه كم تحرك یا كمتر از حد معمول فعالیت دارید‌: به‌عنوان مثال ممكن است دچار ناتوانی یا معلولیت بوده و یا والدین كودكان خرد‌سالی باشید كه ترك خانه و پرداختن به فعالیت‌های اجتماعی را دشوار كرده است‌.


[SIZE=+0]كمك به خویش برای شكستن اعتیاد به اینترنت[/SIZE]
اگر كه متوجه شدید در استفاده از اینترنت دچار مشكل شده‌اید راه سختی را در پیش دارید‌. در اینجا به پیشنهاد و راه‌حل‌هایی چند برای بازگشت به زندگی متعادل و سالم‌ می‌پردازیم. در واقع اگرچه خود شما نقش مهمی را در این میان ایفا می‌كنید حمایت روحی و عاطفی دیگران نیز بسیار حائز اهمیت خواهد بود زیرا برگشت به عادات قبلی مخصوصا در زمانی كه مداوما از اینترنت برای كارتان استفاده می‌كنید‌، راحت‌تر و آسان‌تر از آن است كه حتی فكرش را كنید‌.
- هر نوع مشكلی نیاز به درمان و بررسی دارد‌: مسائلی نظیر افسردگی و اضطراب نیاز فوری به درمان و حمایت از جانب دیگران خواهد داشت‌. پس هر چه زودتر به یك روان درمانگر مراجعه كنید‌.
- روابط اجتماعی خود را گسترش دهید‌: هر چه ارتباط اجتماعی شما قوی‌تر و گسترده‌تر باشد نیاز كمتری به استفاده از اینترنت برای برقراری روابط اجتماعی خواهید داشت‌. ساعاتی را كه در هفته صرف استفاده نامعقول از اینترنت و رایانه می‌كنید برای خانواده یا همسر خود كنار بگذارید‌. اگر كه فردی خجالتی هستید سعی كنید در گروه‌هایی عضو شوید كه علایق مشتركی با آنها دارید؛ گروه‌های كتابخوانی یا كلاس‌های ورزشی محیطی مطمئن را برای ارتباط شما با دیگران پدید آورده و باعث می‌شود زنجیره‌های ارتباطی شما مستحكم شود‌.


[SIZE=+0]عادات استفاده از اینترنت را پله به پله تغییر دهید[/SIZE]
- جدولی تهیه كنید و ساعات استفاده غیرضروری خود را در آن درج كنید‌، توجه كنید كه چه ساعاتی از روز بیشترین گردش را در اینترنت داشته و چه مسائلی باعث می‌شود شما بیش از حد وقت خود را در اینترنت بگذرانید‌.
- در هنگام استفاده از اینترنت برای خود هدف‌گذاری كنید‌.
- برنامه‌ای برای روزهای مشخص‌، زمان مشخص و یا خاموش كردن رایانه در ساعات معینی از شب‌، بگذارید‌.
- استفاده از اینترنت را با فعالیت‌های سالم مبادله كنید‌. اگر كسل و تنها هستید امتناع از وارد شدن به این دنیای مجازی مطمئنا بسیار دشوار است. برنامه‌هایی برای پر كردن ساعات خود جست‌وجو كنید نظیر ناهار خوردن با همكارانتان‌، رفتن به كلاس‌های مختلف یا دعوت دوستان و آشنایان‌.


[SIZE=+0]كمك به نوجوانان و جوانان برای حل این معضل[/SIZE]
اگر شدیدا كودك یا نوجوان خود را در استفاده از اینترنت محدود می‌كنید، ممكن است مخفیانه به انجام این كار بپردازند و چه بسا بیشتر به آن اعتیاد پیدا كند‌. بر استفاده فرزندتان از اینترنت نظارت كنید و به او درصورت نیاز یاری دهید.
- فرزندتان را به دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌اش ترغیب كنید.
- محدوده‌های مشخصی برای فرزندتان بگذارید. مطمئن شوید كه رایانه در جای مناسبی از خانه است كه شما می‌توانید روی فعالیت‌های آنلاین كودكتان نظارت چشمی داشته باشید‌. ساعات آنلاین او را محدود كنید و پرداختن به رایانه را منوط به انجام تكالیفش بدانید‌.
- درباره مشكلات كودكتان با او گفت‌وگو كنید. استفاده مدام از اینترنت نشانه مشكلات عمقی‌تری است‌. آیا به تازگی كودكتان با مشكلاتی نظیر تغییر یا طلاق روبه‌رو شده كه باعث استرس او شده است؟
و در آخر دوباره خاطرنشان می‌كنیم كه مراجعه به یك روانشناس راه‌حل مناسبی برای حل و درمان این معضل خواهد بود.


منبع: helpguide.org
هیچگاه به خاطر “هیچکس” دست از “ارزشهایت” نکش …
چون زمانی که آن فرد از تو دست بکشد ، تو می مانی و یک “من” بی ارزش !



الهه السادات امیری نایینی
naene
فعال
فعال
پست: 217
تاریخ عضویت: 05 نوامبر 2009 00:00
حالت من: Badhal
تماس:

رتبه بندی کشورها از نظر سرعت اینترنت خانگی

پست توسط naene »

[TABLE][TR][TD][RIGHT]
رتبه بندی کشورها از نظر سرعت اینترنت خانگی/ ایران پایین تر از عراق و ونزوئلا
[/RIGHT][/TD][TR][TD][RIGHT]
خبرگزاری مهر - گروه فناوریهای نوین: در آخرین آماری که کشورهای دنیا را از نظر سرعت اینترنت خانگی مورد مقایسه قرار داده است کره جنوبی دارای بیشترین سرعت اینترنت است اما ایران در رده 144 دنیا از ونزوئلا، نیجریه، بولیوی، عراق و پاراگوئه عقب تر است.
[/RIGHT][/TD][/TR][TR][TD]
[RIGHT]به گزارش خبرگزاری مهر، نتایج آخرین تست سرعتی که به واسطه وب سایت
Speedtest.net
صورت گرفته است لیستی جدید حاصل از مقایسه و رتبه بندی سرعت اینترنت مصرف کنندگان خانگی اینترنت را در سراسر کره زمین ارائه کرده است. [RIGHT]سایت
Netindex
که این لیست گرافیکی را منتشر کرده سرعت اینترنت خانگی هر کشور را بر اساس حداکثر عملکرد و سرعت اینترنت خانگی بر واحد مگابیت بر ثانیه طی 30 روز گذشته ارزیابی کرده است. (تحت شرایطی که معدل فاصله میان مصرف کننده و سرور کمتر از 482 کیلومتر باشد.) [RIGHT]بر اساس این لیست کاربران کشور کره جنوبی همچنان خوش اقبال ترین کاربران اینترنت در جهان به شمار می روند و از سرعتی برابر 34.31 مگابیت بر ثانیه استفاده می کنند. [RIGHT]پس از کره جنوبی کشور لتونی با سرعتی برابر 24.46 مگا بیت بر ثانیه، جمهوری مولداوی با 21.76 مگابیت بر ثانیه، ژاپن با 20.38 مگابیت بر ثانیه، سوئد با 20.10 مگابیت بر ثانیه، جزایر آلند با سرعت 19.84 مگابیت بر ثانیه، رومانی با سرعت 18.64 مگابیت بر ثانیه، بلغارستان با سرعت 17.66 مگابیت بر ثانیه، هلند با سرعت 17.15 مگابیت بر ثانیه و لیتوانی با سرعت 16.79 مگابیت بر ثانیه به ترتیب رتبه های دوم تا دهم را به خود اختصاص داده اند. [RIGHT]کشورهای توسعه یافته ای از قبیل سوئیس، آلمان، دانمارک و بلژیک رتبه های 15 تا 18 را اشغال کرده اند و فرانسه، آمریکا و روسیه به ترتیب در رتبه های 20 و 28 و 29 قرار گرفته اند. کانادا و انگلستان نیز در جایگاه 32 و 33 قرار دارند. [RIGHT]با این حال حتی در مجاورت کشورهایی کوچک مانند مالدیو، مالت، قبرس و قطر نیز نمی توان نامی از ایران را در این لیست یافت زیرا از میان 152 کشور بررسی شده ایران پس از کشورهایی مانند ونزوئلا، نیجریه، بولیوی، عراق، پاراگوئه و جزایر ترک و کایکاس با سرعتی برابر 0.61 مگابیت بر ثانیه در رتبه 144 قرار گرفته است. [RIGHT]پس از ایران تا انتهای لیست کشورهای لبنان، هائیتی، السالوادور، افغانستان، مالی، گواتمالا، زیمبابوه و یمن باقی مانده اند نامهایی که با دیدن آنها این سئوال به ذهن می آید: "تا کی باید در انتهای لیستها باقی بمانیم؟" [RIGHT]اسامی 10 کشور اول دنیا از نظر سرعت اینترنت خانگی:
1- کره جنوبی
2- لتونی
3- جمهوری مولداوی
4- ژاپن
5- سوئد
6- جزایر آلند
7- رومانی
8- بلغارستان
9- هلند
10- لیتوانی[/RIGHT][/RIGHT]
[/RIGHT][/RIGHT][/RIGHT][/TABLE]
هیچگاه به خاطر “هیچکس” دست از “ارزشهایت” نکش …
چون زمانی که آن فرد از تو دست بکشد ، تو می مانی و یک “من” بی ارزش !



الهه السادات امیری نایینی
naene
فعال
فعال
پست: 217
تاریخ عضویت: 05 نوامبر 2009 00:00
حالت من: Badhal
تماس:

عجایب ۷ گانه ی دنیای اینترنت

پست توسط naene »

اینترنت، این پدیده ای که تمام زندگی ما رو در بر گرفته، و شاید کمتر از 10 سال باشه که وارد زندگی ما شده باشه ولی تونسته تمامی کارها و رفتار ما رو تحت تاثیر قرار بده. در زیر با 7 مورد از عجایب این دنیای عجیب آشنا میشیم !

7-اولین دامنه ی ثبت شده دات کام
فکر میکنید چقدر دامنه ی مختلف تو دنیا هست ؟ فکر میکنید 10 سال پیش چقدر بوده ؟ یا 20 سال پیش چندتا بوده ؟ اصلا 20 سال پیش هیچ دامنه ای وجود داشته ؟ مسن ترین دامنه ی دات کام ثبت شده دامنه ی سایت Symbolics.com . شرکت سیمبولیکس دامنشونو در ماه مارس سال 1985 ثبت کردند و مسن ترین و اولین دامنه ی دات کام ثبت شده است !
6-اولین دامنه ی یک سوپر استار
واقعا پیش بینی این نکته در 15 سال پیش که آنیده ی دنیا دست اینترنت خواهد بود کار سختی بوده. David Bowie اولین سوپر استاری بود که دامنه ای رو به اسم خودش ثبت کرد و سایت شخصی ای برای خودش افتتاح کرد.
5-سنگین ترین سایت دنیا

سایت 28Fields ادعا میکنه که سنگین ترین سایت دنیا رو داره ! اگه به صفحه ی اول این سایت برید این سایت ادعا کرده که با یک اینترنت پرسرعت لود شدن این سایت چیزی در حدود 120 روز طول میکشه ! من که همچین زمانی رو صرف این سایت نمیکنم ، ولی اگه کسی از شما خواست تا آخرش بره به منم بگه این سایت در باره ی چیه !
همچنین این سایت هم از نظر ارتفاع، بلند ترین سایت اینترنته که چیزی در حدود 18 کیلومتر ارتفاع داره !
4-صفحه ی 404
این صفحه که تقریبا اکثر سایت ها و وبلاگ ها اون رو دارند، یکی از پر بازدید ترین صفحات اینترنته. این ارور هنگامی بروز میکنه که لینک مورد نظرمون در دسترس نباشه و یا پاک شده باشه. اگه دلتون میخواد بدونین که چرا این صفحه 404 نام گرفته این پست رو بخونیدو البته شماره های دیگه ای هم نظیر 403 و 303 و 302 و 301 برای بقیه ارورها وجود داره ولی صفحه ی 404 معروفترینشونه.

3-مرورگر نت اسکیپ
شاید این مورد جزو عجایب خود اینترنت نباشه ولی تونست مسیر رسیدن به اینترنت رو متحول کنه. این مرورگر در سال 94 نوشته شد و به عنوان یک برنامه برای کامپیوتر های خانگی مورد استقبال قرار گرفت. استفاده از مرورگر نت اسکیپ رو به افزایش بود که در سال 95 مایکروسافت با انتشار اینترنت اکسپلورر و همراهی آن با ویندوز این دو شرکت را وارد نبردی جدی کرد. ولی از آنجایی که IE همراه با ویندوز ارائه میشد، جای نت اسکیپ رو گرفت و کم کم باعث ورشکستگی این شرکت شد. هرچند که مدتهاست که دیگه نت اسکیپ منشتر نمیشه ولی راه رو برای مرورگر دوست داشتنی فایرفاکس بازکرد.
2- جوایز وبی

یادمه 6-7 سال پیش که اینترنت هنوز خیلی وارد زندگیمون نشده بود، همیشه از سایتهایی که توی مجله ی کامپیوتر به عنوان برنده ی جایزه وبی معرفی مشیدند بازدید میکردم و از همون موقع هم با این سایت آشنا شده بودم. جوایز وبی از سال 1996 هر ساله به تعدادی سایتها در زمینه های مختلف تغلق میگیره. و در هر زمینه هم 2 سایت برنده میشه، یکی به انتخاب اعضا آکادمی وبی و یکی هم به انتخاب مردم.
1-Google
اگه بخواهیم حتی یه لیست 1 عضوه هم از عجایب اینترنت درست کنیم، اون یه دونه عضو فقط میتونه گوگل باشه. فقط یه لحظه اینترنت رو بدون گوگل تصور کنید : فاجعه ! گوگل چیزهایی رو به ما داده و کارهایی رو برای ما آسون کرده که حتی ما تصورش هم نمیکردیم. اینترنت بدون گوگل مثل زندگی کردن بدون آب خوردنه !
هیچگاه به خاطر “هیچکس” دست از “ارزشهایت” نکش …
چون زمانی که آن فرد از تو دست بکشد ، تو می مانی و یک “من” بی ارزش !



الهه السادات امیری نایینی
ارسال پست

بازگشت به “رایانه و نرم افزار”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان