█◄آموزش گام به گام و مقدماتی SewerCad►█ جلسه دوم

در این انجمن به آموش شبکه فاضلاب با SewerCAD طراحی شبکه فاضلاب در موژ مهندسی بهداشت ایمنی و محیط زیست در مورد بهداشت ایمنی محیط زیست بهداشت محیط مهندسی بهداشت محیط بهداشت حرفه ای تصفیه آب تصفیه فاضلاب جزوه ارشد محیط زیست ایمنی میپردازید.

مدیر انجمن: naderloo

قوانین انجمن
1.تهیه فایل های راهنما و نصب SewerCAD و اتوکد (2007 به بالا) همچنین آشنایی کار با اتوکد برای آموزش ضروری می باشد.
2.نصب مجموعه Office آفیس (2007 به بالا)
3.نرم افزار SewerCAD 5.0 (قابل نصب روی ویندوز xp و 2000)
4.توجه:(دوستانی که ویندوز xp ندارند می تونند با نرم افزار های ویندوز مجازی،ویندوز XP رو بدون هیچ مشکلی و به صورت مجازی روی سیستمشون نصب کنند و نرم افزار SewerCAD 5.0 رو داخل محیط xp شون نصب کنند.)
5..نصب نرم افزار ArcGis (ورژن 9 به بالا)
ارسال پست
نمایه کاربر
hesadat
فعال
فعال
پست: 266
تاریخ عضویت: 09 ژوئن 2009 00:00
حالت من: Badhal
محل اقامت: تهران
تماس:

█◄آموزش گام به گام و مقدماتی SewerCad►█ جلسه دوم

پست توسط hesadat »

[CENTER]
...
بسمه تعالی
[/CENTER][JUSTIFY]
جلسه دوم:

.
تمرین اول: ایجاد یک شبکه شماتیک
[HR].
توضیح کلی:
.
شما یک شبکه را می توانید به صورت شماتیک یا دارای مقیاس تعریف نمایید.در صورتیکه برای نقشه مقیاس را تعریف نمایید،طول لوله ها به صورت خودکار محاسبه خواهد شد.شما برای ایجاد شبکه نیاز به شماره گذتری ندارید و نرم افزار به صورت خودکار این عمل را انجام می دهد.در این تمرین،مقیاس نقشه مشخص نشده است و شما می بایست طول لوله ها را به صورت دستی وارد نمایید تا شما عزیزان با قابلیت های نرم افزار در این حالت آشنا شده و برای مسلط شدن به آن تمرین را انجام دهید.
.
.
برای اینکه فهم تمرین ها برای کاربران بیشتر شود،هر تمرین رو به صورت گام به گام جلو می رویم تا دچار سردرگمی نشوید.
.
[HR].
گام اول:
تنظیمات اولیه
.
.
نرم افزار SewerCad را اجرا کنید.در صورت باز شدن پنجره محاوره ای خوش آمد گویی این نرم افزار،روی creat new project کلیک کنید تا مقدمات یک پروژه جدید را انجام داده باشید،در صورتیکه این پنجره را مشاهده نکردید از طریق منوی file روی new کلیک کنید،یک نام دلخواه مانند lesson1 برای پروژه جدید خود وارد کرده،روی save کلیک نمایید.
.
.
.
[TABLE][TR][TD] نکته:برای دسترسی به پنجره خوشامد گویی،از طریق منوی tool<options در سربرگ global برای فیلد welcome dialog، گزینه show welcome dialog را انتخاب نمایید.[/TD][/TR][/TABLE].
.
پنجره دوم ،اطلاعات مربوط به پروژه می باشد،در این قسمت رابطه های محاسباتی برای لوله های تحت فشار و ثقلی را می توانید انتخاب نمایید که این رابطه به صورت پیش فرض برای لوله های ثقلی رابطه مانینگ،و برای لوله های تحت فشار رابطه هیزن-ویلیامز در نظر گرفته شده است.سایر موارد را بدون تغییر رها کنید.این تنظیمات در حین انجام پروژه نیز قابل تغییر خواهند بود.روی Next کلیک کنید.
.
.
در پنجره سوم برای تعیین مقیاس،گزینه شماتیک را انتخاب کنید.برای این کار در قسمت drawing scale گزینه schematic کلیک کنید.
.
.
در پنجره بعدی،موارد ترسیمی که در ایجاد شبکه کاربرد دارد،نمایش داده خواهد شد.با کلیک کردن روی هر کدام امکان تغییرات فراهم است(هرچند که این تغییرات در مراحل مختلف اجرای پروژه نیز امکان پذیر است)بهتر است الان تغییری ایجاد نکنید.فقط برای تمرین روی هر کدام کلیک کرده و با موارد آنها آشنا شوید..در نهایت روی finish کلیک کنید.
.
[HR].
گام دوم:
ترسیم شبکه
.
.
در این تمرین ما از سیستم متریک یا همان سیستم بین المللی استفاده می کنیم،برای انتخاب سیستم متریک به tool<options رفته و در سربرگ global سیستم SI را انتخاب کنید.
.
.
شبکه ای شماتیک به شکل زیر را در نرم افزار ایجاد نمایید(برای اینکه پروژه برای همه یکسان باشد،دقیقاً شبکه را با همین شماره های عناصر ترسیم کنید):
.
.
تصویر
.
.
[HIGHLIGHT=#FFFF00]دانلود شکل شبکه(کلیک کنید)[/HIGHLIGHT]
.
برای شالوده بندی و ترسیم شبکه ،ابزار ترسیم لوله تصویر را از نوار ابزار انتخاب نمایید و نشانگر موس را در محل مورد نظر برده و برای ایجاد اولین منهول کلیک و به همین ترتیب سایر موارد ترسیمی را از نوار ابزار انتخاب کرده و به محل مورد نظر انتقال دهید..برای جایگزین کردن عنصر ترسیمی با عنصر جدید در محل مورد نظر کلیک کنید و در پاسخ به change the element type گزینه yes را انتخاب کنید تا جایگزینی عنصر قبل انجام شود.[HIGHLIGHT=#FFFF00]
[/HIGHLIGHT]
.
.
حالت دیگر آن است که شما عناصر مورد نظر را با انتخاب کردن از نوار ابزار در مکان های مربوطه قرار دهید و سپس با انتخاب ابزار ایجاد لوله تصویر آنها را به هم متصل سازید.این روش سرعت عمل شما را افزایش خواهد داد.
[HR].
==> در صورت داشتن سوال و اشکال در مورد مباحث این جلسه، به این تاپیک مراجعه کنید و پاسخ خود را بگیرید.
.
[HR][COLOR=#000000]موفق باشید

تشکر=دکمه تشکر
[/COLOR]
[RIGHT][COLOR=#00B050]دکمه تشکر [B]بالا و سمت چپ هر پست (کنار دکمه Quote ) وجود دارد که شبیه به مُشت دست می باشد[/B][/COLOR][/RIGHT][/JUSTIFY]
[CENTER]============================================
تشکر شما = دلگرمی ما
============================================
[/CENTER]محسن عباسی فرد...
moh3n.abfa87@gmail.com
ارسال پست

بازگشت به “شبکه فاضلاب SewerCAD”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان