انجام تست معاينه فني خودروها سر چهارراه‌ها

در این انجمن به آلودگی هوا و کنترل آن در موژ مهندسی بهداشت ایمنی و محیط زیست در مورد بهداشت ایمنی محیط زیست بهداشت محیط مهندسی بهداشت محیط بهداشت حرفه ای تصفیه آب تصفیه فاضلاب جزوه ارشد محیط زیست ایمنی میپردازید.
ارسال پست
elham9192
مدیر بخش
مدیر بخش
پست: 184
تاریخ عضویت: 07 ژولای 2010 00:00

انجام تست معاينه فني خودروها سر چهارراه‌ها

پست توسط elham9192 »

مديرکل محيط‌ زيست استان تهران خبر داد:
انجام تست معاينه فني خودروها سر چهارراه‌ها
ايرن:مديرکل محيط‌ زيست استان تهران گفت: به زودي کارشناسان معاينه فني خودروها در کنار پليس راهور تهران بر سر گذرگاه‌ها و ميادين مي‌ايستند و در صورت تشخيص آلايندگي خودوري در حال تردد در شهر تهران، خودرو متوقف و تست آلايندگي در همان جا گرفته مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري محيط زيست ايران،رسول‌علي اشرفي در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس در خصوص ? ساله شدن معاينه فني خودروها و تأثير آن در تشديد آلودگي هواي تهران اظهار داشت: کارگروه کاهش آلودگي هواي تهران اولين مرجع قانوني بود که نسبت به ?ساله شدن معاينه فني خودروها واکنش نشان داد و ما همزمان در کارگروه اعلام کرديم که با ? ساله شدن معاينه فني خودرو مخالفيم و موارد را به صورت کتبي به سازمان حفاظت محيط زيست کشور اعلام کرديم.
وي ادامه داد: سازمان حفاظت محيط زيست نيز اين نظر را داشته که بايد معاينه فني خودرو به زير 2 سال کاهش پيدا کند و قدم‌هايي که توسط اين سازمان و سازمان‌هاي ديگر در اين مدت برداشته شد، گفتمان مشترکي بود که روي اين موضوع داشتيم و کماکان داريم.
اشرفي‌پور افزود: اداره کل محيط زيست استان تهران براساس قانون کاهش آلودگي کشور با ستاد مرکز معاينه فني خودروهاي شهرداري تهران، پليس راهور تهران، معاونت عمراني استانداري و اداره کل پايانه‌ها و حمل و نقل استان تهران نشستي را طي ? تا ? ماهه اخير برگزار کرد.
مديرکل محيط زيست استان تهران با اشاره به مصوبات نشست مذکور گفت: در اين نشست موضوعي که مطرح شد اين بود که اداره کل حفاظت محيط زيست استان تهران تعدادي دستگاه‌هاي پرتابل معاينه فني خودرو را خريداري و تأمين کرد و تعداد ديگري از اين دستگاه‌ها را ستاد معاينه فني خودروهاي شهرداري تهران راخريداري کرد.
وي عنوان کرد: بنابراين با کمک پليس راهور تهران به زودي معاينه فني خودروهاي در حال تردد در شهر تهران آغاز خواهد شد.
اشرفي‌پور ادامه داد: نحوه کار به اين صورت است که با نظر پليس راهور در بعضي از ميادين و گذرگاه‌ها کارشناسان ستاد مرکز معاينه فني خودروهاي شهرداري تهران و کارشناسان اداره کل محيط زيست استان تهران، پليس راهور را همراهي خواهند کرد و جلوي خودروهايي که شديداً دود‌زا هستند و باعث آلودگي هوا شده و راحت در سطح شهر تردد مي‌کنند، گرفته خواهد شد و از آنها تست آلايندگي خودرو صورت مي‌گيرد.
وي تأکيد کرد: تفاوتي نمي‌کند که خودروهاي دود‌زا دولتي يا غيردولتي باشد و جلوي اينگونه خودورها گرفته مي‌شود بنابراين در صورت محرز شدن تست آلايندگي، خودرو توسط پليس توقيف شده و اين اقدام به زودي (تا آخر اين ماه) آغاز مي‌شود.
مديرکل محيط زيست استان تهران گفت: در اين اقدام کارشناسان معاينه فني خودرو کنار پليس برسر چهارراه‌ها مي‌ايستند و زماني که تشخيص بدهند که جلوي ماشين بايد گرفته شود افسر پليس جلوي ماشين را گرفته و تست خودرو را در همان جا انجام مي‌دهد
ارسال پست

بازگشت به “آلودگی هوا و کنترل آن”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان