چند توصیه مهم ایمنی برای کوهنوردی

در این انجمن به ایمنی میپردازید.

مدیر انجمن: naderloo

chichini
جدید
جدید
پست: 79
تاریخ عضویت: سه شنبه 24 اسفند 1389, 12:00 am
حالت من: Badhal
محل اقامت: رشت
تشکر کرده: 24 دفعه
تشکر شده: 74 دفعه
تماس:

چند توصیه مهم ایمنی برای کوهنوردی

پست توسط chichini »

چند توصیه مهم ایمنی برای کوهنوردی








۱-

هدف و مقصد و سطح فعالیتهای کوهنوردی را مطابق با قدرت بدنی خود تعیین وارزیابی کنید.


۲-

هنگام تب و بعد از تب، کوهنوردی نکنید. مواد غذایی کربوهیدراتها نظیر بیسکویت، شکلات، مربا را حتما در لیست غذایی خود قرار دهید.

۳-

آب و آبمیوه در حد مقدور بنوشید و از نوشابه الکلی بپرهیزید.

۴-

در نیم ساعت اولیه کوهنوردی به آرامی حرکت کنید.

۵-

در شرایط مناسب هر یک ساعت یکبار استراحت کنید و قدری خوراکی بخورید و یا بیاشامید حتی اگر گرسنه و یا تشنه نبودید.

۶-

اگر احساس خستگی و یا فرسودگی کردید، دفعات استراحت را بیشتر و طولانی تر کنید.در استراحت، مواد هیدوکربوری و گلوکزی بخورید، اگر رفع نشد راه برگشت را در پیش بگیرید.

۷-

قبل از صعود میبایستی افراد سالمند و کودکان و آنانی که از بیماری مزمن ناراحتند با مشورت پزشک در برنامه شرکت کنند.

۸-

هنگام صعود به ارتفاعات بالاتر از ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ متری برنامه خواب خود را در هر ۲۴ ساعت برای هر ۳۰۰ متر ارتفاع گیری تنظیم کنید. تا آنجا که ممکن است از خوابیدن در بالاترین ارتفاع یا قله کوه اجتناب کنید، ولی پس از کم کردن ارتفاع برای خوابیدن مشکلی بوجود نمی آید.

۹-

حتی از یک کوله پشتی کوچک نیز میتوان برای جا دادن وسایل اولیه خود از قبیل عینک آفتابی، دستکش، کلاه آفتابی، کیسه خواب، بعضی از لباسهای اضافی لازم و چراغ قوه و جعبه کوچک کمکهای اولیه و

استفاده نمود.

۱۰-

توصیه و راهنمایی افراد با تجربه محلی را مد نظر بگیرید.

۱۱-

برنامه کامل کوهنوردی خود را به نزدیکان خود اطلاع داده واز پیش بینی شرایط جوی و اقلیمی باخبر شوید.


همه ي وقايع زندگي، درس هاييست كه خدا مي خواهد بياموزيم !

بازگشت به “ایمنی”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 0 مهمان