• به انجمن خوش آمدید!
آیا می دانید ؟

خوش آمدید، دوست گرامی اگر اولین بار است وارد انجمن شده اید لطفا ابتدا با استفاده از گزینه ثبت نام در سایت عضو شوید در غیر اینصورت وارد شوید.




قوانين انجمن


لطفا براي مشاهده قوانين انجمن اينجارا کليک کنيد



ارسال مبحث جديد پاسخ به مبحث  [ 3 پست ] 

 
نويسنده پيغام
پستارسال شده در: 6 فروردين ماه 1390 13:17 
آفلاين
آماتور
آماتور
تا رتبه بعدی: 58%
پست ها : 158
امتياز: 2400
عضویت: 30 تير ماه 1389 00:00
تشکر کرده: 1 دفعه
تشکر شده: 75 بار
آخرین بازدید: 21 مهر ماه 1390 16:34

از نان های کامل یا نان غلات استفاده کنید
اگر سختتان است که نان سفید را ترک کنید، یکی دو بار نان غلات را انتخاب کنید. زمانی که ذائقه تان تغییر کرد، نان هایتان را هم تغییر دهید. برای تهیه ساندویچ هم، بهتر است از نان های کامل یا نان غلات استفاده کنید. بسیار عالی می شود که برای صبحانه، تارتین (تکه نان و کره) و مربا بخورید.

برای آشپزی، کره و مارگارین را کنار گذاشته و به جایش از روغن زیتون بهره ببرید

در غیر این صورت، باید بدانید که کره و مارگارین هر چه دمایشان بالاتر از دمای محیط باشد، برای سلامتی بدتر است. به عبارت دیگر، بهتر است که مارگارین (یا کره) در دمای محیط نرم شده و به میزان اندکی (یک لایۀ نازک) مورد استفاده قرار گیرد. اگر برای تناسب اندام تان لازم است، از کره یا مارگارینی که چربی اش کم شده برای تارتین، ماکارونی، برنج یا سیب زمینی استفاده کنید، البته به شرطی که آنها را به بهانۀ کم کالری بدون زیاد مصرف نکنید!

سبزیجات و میوه های منجمد و کنسرو شده را هم مصرف کنید
خوردن 5 واحد میوه و سبزی در روز کار ساده ای نیست، بنابراین می توانید از میوه های منجمد یا کنسروشده استفاده کنید. این شکل از میوه ها، خواص غذایی را به خوبی در خود نگه می دارند، حتی شاید بهتر از میوه و سبزیجات تازه! باید دانست که سبزیجات و میوه های تازه به سرعت خواصشان را از دست می دهند، حال آنکه میوه های منجمد یا کنسروشده باعث تنوع دادن به میوه های مصرفی مان می شوند و هرچه که باشند در تمام فصول در سترس اند.

حواستان به لبنیات باشد...
برخی از انواع پنیر چربی زیادی دارند. بنابراین باید مصرف شان را محدود کرد، حتی در برخی از منوها باید به طور کلی حذفشان کرد. برای مثال، اگر یک گوشت بسیار چرب می خورید، غذایتان را با یک قطعه پنیر تمام نکنید. به همین ترتیب در مورد پیتزا، کیش، گراتین، نان های پنیری، ...نیز که حاوی پنیر اند، نباید در پایان وعده غذایی پنیر بخورید. تمام دسرهای لبنی نیز مثل هم نیستند: برای مثال یک خامۀ دسری با ماست برابر نیست. خامۀ دسر کالری بیشتری دارد. از لحاظ میزان کالری، پنیر سفید تقریباً برابر با ماست است.

سعی کنید منوهای غذایی متنوعی داشته باشید
تغذیه باید متعادل و متنوع باشد. هیچ خوراکی بد نیست، این زیاده روی در مصرف خوراکی هاست که بد است. به همین ترتیب، هر غذایی منحصر به فرد است و مواد مغذی متنوع و خواص متفاوتی دارد. یک روش خوب برای تنوع دادن به غذاها، کاهش میزان سهم هر غذا و افزایش تعداد آنهاست. غذاهای سنتی فرانسوی دارای این خصوصیت هستند، به این ترتیب: پیش غذا+ غذای اصلی (گوشت، ماهی یا تخم مرغ + سبزیجات) + پنیر+ سالاد+ دسر. اما برای بهره بردن از این تنوع غذایی بدون افزایش وزن، از هر یک باید میزان کمی خورده شود.


منبع : سیمرغ
برای مشاهده لینکها باید عضو سایت باشید
عضويت  / ورود





شما سطح دسترسی مورد نیاز برای مشاهده و دریافت فایل های پیوست این پست را ندارید.


بالا
  مشخصات ارسال پيغام خصوصي  
 
برای نویسنده این مطلب TAHEREH تشکر کننده ها: 0
 

نويسنده پيغام
پستارسال شده در: 11 تير ماه 1393 15:12 
آفلاين
جدید
جدید
تا رتبه بعدی: 99%
پست ها : 99
امتياز: 2204
عضویت: 12 ارديبهشت ماه 1389 00:00
تشکر کرده: 44 بار
تشکر شده: 44 بار
آخرین بازدید: 7 بهمن ماه 1393 22:58

دانلود فایل مختصر ومفید هشدارهای سلامتی در روزه داری از طریق لینک زیر:

http://dl.mozh.org/up/rozeh.pdf


مردم جدید این دنیای مدرن،
بیشتر متمایل به تعقیب جمع هستند تا درک.



بالا
  مشخصات ارسال پيغام خصوصي  
 
برای نویسنده این مطلب mariya تشکر کننده ها: 0
 

نويسنده پيغام
پستارسال شده در: 5 ارديبهشت ماه 1397 23:41 
آفلاين
نماد کاربر
ویژه
ویژه
پست ها : 525
امتياز: 3130
عضویت: 16 مرداد ماه 1393 12:15
تشکر کرده: 8 بار
تشکر شده: 37 بار
آخرین بازدید: 18 تير ماه 1398 20:53
MM

نقش تغذیه در سلامت جسمی

برای مشاهده لینکها باید عضو سایت باشید
عضويت  / ورود


بالا
  مشخصات ارسال پيغام خصوصي  
 
برای نویسنده این مطلب hses تشکر کننده ها: 0
 

نمايش پست ها از پيشين:  مرتب سازي بر اساس  

ارسال مبحث جديد پاسخ به مبحث
 [ 3 پست ] 

ساعت سایت بر اساسUTC + 3:30 ساعت [ ساعت تابستانی ] تنظیم شده است


چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 1 مهمان



قوانين انجمن

شما نمي توانيد مبحث جديدي در اين انجمن ايجاد کنيد
شما نمي توانيد به مباحث در اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن ويرايش کنيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن حذف کنيد
شما نمي توانيد فايل هاي پيوست در اين انجمن ارسال کنيد

جستجو براي:
انتقال به: