گزارش حوادث در کشور

در این انجمن به حوادث در موژ مهندسی بهداشت ایمنی و محیط زیست در مورد بهداشت ایمنی محیط زیست بهداشت محیط مهندسی بهداشت محیط بهداشت حرفه ای تصفیه آب تصفیه فاضلاب جزوه ارشد محیط زیست ایمنی میپردازید.

مدیر انجمن: naderloo

ارسال پست
نمایه کاربر
naderloo
مدیر کل
مدیر کل
پست: 2793
تاریخ عضویت: 08 نوامبر 2008 00:00
حالت من: Khaste
محل اقامت: تهران
تماس:

گزارش حوادث در کشور

پست توسط naderloo »

به گزارش ایرنا از جمعیت هلال احمر، حسین درویشی با بیان اینکه 259 مورد از حوادث هفته گذشته جاده ای و 47 مورد شهری بوده اند، افزود: به علاوه 35 مورد از مجموع حوادث هفته گذشته مربوط به برف و کولاک، 15 مورد کوهستان، شش مورد سیل و آبگرفتگی، سه مورد زمین لرزه، سه مورد توفان و بقیه مربوط به سایر حوادث بوده است.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته چهار هزار و 210 نفر حادثه دیده اند، گفت: از این میان دو هزار و 292 نفر در برف و کولاک، 997 نفر در جاده، 76 نفر در سیل و آبگرفتگی، 27 نفر در کوهستان، 66 نفر در شهرها، 23 نفر در ریزش آوار، 251 نفر در توفان و بقیه در سایر موارد حادثه دیده اند.

سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به آسیب دیدگی چهار هزار و 162 نفر در حوادث هفته گذشته، گفت: از این میان دو هزار و 292 نفر در برف و کولاک، 954 نفر در جاده، 251 نفر در توفان، 76 نفر در سیل و آبگرفتگی، 68 نفر در شهرها، 26 نفر در کوهستان، 23 نفر در ریزش آوار و بقیه در سایر حوادث آسیب دیدند.

وی به اسکان اضطراری 416 نفر در حوادث هفته گذشته اشاره کرد و افزود: در مجموع این حوادث، 431 نفر نجات یافتند که 274 نفر به مراکز درمانی منتقل و 157 تن سرپایی درمان شدند.
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
[CENTER]
تصویر

تصویر
[/CENTER]
نمایه کاربر
naderloo
مدیر کل
مدیر کل
پست: 2793
تاریخ عضویت: 08 نوامبر 2008 00:00
حالت من: Khaste
محل اقامت: تهران
تماس:

آمار ساليانه مرگ ناشی از حوادث کار در ايران

پست توسط naderloo »

آمار ساليانه مرگ ناشی از حوادث کار در ايران

بنابر گزارشی که سازمان تأمين اجتماعی منتشر کرده، در سال گذشته بيست هزار نفر در حوادث ناشی از کار آسيب ديده و يکصد نفر نيز بر اثر وقوع حادثه در محيط کار جان باخته اند. به گزارش دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی سازمان تأمين اجتماعی، نوزده هزار نفر از آسيب ديدگان محيطهای کارگری سلامتی خود را به دست آورده اند. در اين گزارش به وضعيت يک هزار نفر ديگری که دچار آسيب شده اند اشاره ای نشده و معلوم نيست اين افراد بعد از درمان به سر کار خود برگشته يا به دليل ازکار افتادگی امکان ادامه کار پيدا کرده اند يا نه. اين در حالی است که معمولاً سازمان تأمين اجتماعی افراد حادثه ديده را به "آسيب ديده کلی"، "آسيب ديده جزئی" و "پرداخت غرامت نقص عضو" تقسيم می کند تا برای آنها مستمری در نظر بگيرد. هزينه های از کار افتادگی بسيار بالاست و برآورها نشان می دهد که سازمان تأمين اجتماعی بايد به هر از کار افتاده به طور متوسط ۴۵ ميليون تومان مستمری پرداخت کند. سازمان تأمين اجتماعی بی احتياطی را علت نيمی از حوادث حين کار دانسته و بريدگی، شکستگی و سقوط را مهمترين حوادث حين کار در ايران معرفی کرده است. قطع دست و انگشت دست شايعترين حادثه حين کار در ايران است و تقريباً نيمی از حوادث حين کار را تشکيل می دهد. استانهای تهران و اصفهان بيشترين و استانهای خراسان جنوبی و سيستان و بلوچستان کمترين آمار حوادث ناشی از کار را به خود اختصاص داده اند. تجمع فعاليتهای اقتصادی در شهرهای بزرگی نظير تهران و اصفهان می تواند علت بالا بودن آمار حوادث در اين شهرها باشد. بيشترين حوادث کار در فصل تابستان و کمترين حوادث در فصل زمستان رخ داده است که به نظر می رسد رشد فعاليتهای اقتصادی، بخصوص کارهای ساختمانی در تابستان و رکود فعاليتها در زمستان علت اين مسئله باشد. گزارش سازمان تأمين اجتماعی نشان می دهد که حوادث حين کار بيشتر در ساعت اوليه روز بين ده تا يازده صبح رخ داده است. آمار نشان می دهد که حوادث ناشی از کار هر ساله افزايش يافته و از شانزده هزار و ۳۸۳ مورد در سال ۸۲ به بيست هزار مورد در سال گذشته رسيده است. بر اساس آمار رسمی، هيجده هزار و ۴۸۶ نفر نيز در سال ۸۳ حين کار دچار حادثه شده و ۸۳ نفر از اين تعداد جان خود را از دست داده اند. اين آمار کارگرانی را در بر می گيرد که بيمه اند و تحت پوشش سازمان تأمين اجتماعی قرار دارند وگرنه آمار مرگ و مير ناشی از کار بسيار بيشتر از اين رقم است. بر اساس گزارش سازمان پزشکی قانونی در سال های ۸۲ و ۸۳ به ترتيب ۵۱۷ و ۶۹۷ نفر در حوادث و بيماريهای ناشی از کار جان باخته اند. برخی از کارشناسان بين بيمارهای شغلی و حوادث ناشی از کار تفاوت قائلند و معتقدند به دليل نبود آمار رسمی در زمينه بيمارهای شغلی نمی توان برآورد دقيقی از ميزان خسارتها و مرگ و مير ناشی از کار در ايران ارائه داد.
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
[CENTER]
تصویر

تصویر
[/CENTER]
نمایه کاربر
hses
ویژه
ویژه
پست: 378
تاریخ عضویت: 07 آگوست 2014 12:15
تماس:

Re: گزارش حوادث در کشور

پست توسط hses »

به دنبال فرونشست زمین در خیابان پیامبر و موضع‌گیری‌های مسئولان شهرداری تهران در برخی رسانه‌ها مبنی بر مقصربودن شرکت آب و فاضلاب استان تهران، لازم است توضیحاتی در این زمینه برای آگاهی شهروندان تهرانی و تنویر افکار عمومی ارائه شود:



١- در طول سال‌های اخیر و به موازات توسعه شبکه حمل و نقل قطار شهری (مترو) شاهد بوده‌ایم که در مقاطع زمانی مختلف در مجاورت این حفاری‌ها فرونشست زمین رخ داده است؛ پرسش اینجاست که آیا میان حفاری‌های مترو و آسیب‌رسانی به خطوط لوله‌های آب، گاز و ... رابطه معناداری وجود ندارد؟ اگر به زعم مسئولان شهرداری، پدیده فرونشست زمین به علت فرسودگی بیش از حد لوله‌های آب‌رسانی است، چرا این حوادث عمدتا در نزدیکی محل‌های حفاری مترو و یا دیگر فعالیت‌های شهرداری رخ می‌دهد؟

٢- در همین مدت اخیر هر بار که حادثه‌ای مانند فرونشست زمین در خیابان پیامبر و یا انفجار خط لوله گاز منطقه شهران رخ داده است، سرانجام ناظران پس از بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیده‌اند که قصور از ناحیه پیمانکاران شهرداری بوده است.

٣- در این میان، توجه به موضع‌گیری روزنامه «همشهری» به عنوان ارگان رسانه‌ای شهرداری تهران جای درنگ بسیار دارد؛ بر همه فعالان عرصه مقدس اطلاع‌رسانی آشکار است که رعایت انصاف و اخلاق، سرلوحه کنش‌گری در این عرصه است و اگر به این مهم توجه نشود، دیر یا زود اعتبار رسانه از میان می‌رود. ولی متاسفانه روزنامه همشهری با بی‌توجهی به این امر، مطلبی را به عنوان تیتر یک خود در روز دوشنبه ١٤ شهریورماه منتشر کرده است که مصادیق بارز سوگیری محض و وارونه‌جلوه‌دادن رویداد در آن موج می‌زند.

٤- شرکت آب و فاضلاب استان تهران به عنوان متولی تامین و توزیع آب شرب و بهداشتی شهروندان پایتخت ایران، همواره کوشیده است کوچک‌ترین خللی در روند تامین آب شهروندان تهرانی بروز نکند و هر گاه شاهد حوادثی از این دست بوده‌ایم، این شرکت صرف نظر از این که اهمال و قصور از ناحیه چه نهاد یا سازمانی بوده است، تلاش خود را برای رفع آن و تامین رفاه و آسایش مردم شریف تهران مبذول داشته است.

امید است پیش از ادعای مدیریت یک‌پارچه شهری که این روزها از آن بسیار سخن به میان می‌آید، بتوانیم وظایف و تکالیف قانونی خود را مورد توجه قرار دهیم و به آن‌ها عمل کنیم.
ارسال پست

بازگشت به “حوادث”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 0 مهمان