آخرین وضعیت کیفیت هوا یا آلودگی هوا در اهواز

در این انجمن به آلودگی هوا و کنترل آن در موژ مهندسی بهداشت ایمنی و محیط زیست در مورد بهداشت ایمنی محیط زیست بهداشت محیط مهندسی بهداشت محیط بهداشت حرفه ای تصفیه آب تصفیه فاضلاب جزوه ارشد محیط زیست ایمنی میپردازید.
نمایه کاربر
naderloo
مدیر کل
مدیر کل
پست: 2793
تاریخ عضویت: 08 نوامبر 2008 00:00
حالت من: Khaste
محل اقامت: تهران
تماس:

آخرین وضعیت کیفیت هوا یا آلودگی هوا در اهواز

پست توسط naderloo »

اهوازی ها خواستار مقابله با پدیده گرد وغبار شدند
به گزارش ایرنا، این افراد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کردند که ریزگردها باعث بروز بیماری از جمله مشکلات تنفسی در بین مردم شده به خصوص که در چند روز گذشته این وضعیت حادتر و خطرناک تر شده است.
یک شهروند اهوازی با بیان این که خواسته فعلی شهروندان ملاقات با استاندار خوزستان است، به خبرنگار ایرنا گفت: در چند روز گذشته تعداد مراجعات به بیمارستان ها افزایش یافته و بر اساس اطلاعات غیر رسمی در خوزستان عامل بیماری های سخت نیز همین ریزگردها عنوان شده است.
وی که نخواست نامش ذکر شود به گرد و غبار روی خودروها و مردمی که ماسک زده بودند و منتظر حضور استاندار بودند اشاره کرد و گفت: در این شرایط راه حلی فوری وجود ندارد اما حضور استاندار و پاسخ به برخی خواسته ها می تواند دلگرم کننده باشد.
وی گفت : برخی ها خواستار حضور هیات دولت در خوزستان هستند، اما واقعا این خواسته آنها نیست بلکه قصد از طرح این گفته ها، جلب نظر مسوولان کشوری و توجه جدی به این پدیده است .
با حضور مردم در مقابل استانداری خوزستان و طرح خواسته هایشان از جمله ملاقات با استاندار، مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری با حضور در جمع اهوازی ها گفت که مسوولان این مشکل را بررسی می کنند.
'محسن اورکی' از مردم خواست با روابط عمومی استانداری خوزستان در ارتباط باشند و نتیجه کارها را پیگیری کنند.
پیش از مدیران کل استانداری، 'اسماعیل ارزانی بیرگانی' فرماندار اهواز نیز با حضور در جمع افرادی که خود را طرفداران محیط زیست خوانده و در مقابل استانداری حضور داشتند با آنها گفت و گو کرد اما آنها گفت و گو با استاندار را مطرح و تاکید داشتند که خواسته هایشان را او بشنود.

در همین حال یکی از مدیران استانی با یک خبر دلگرم کننده در جمع حاضر شد و گفت که در نشست روز یکشنبه آینده هیات دولت، مساله ریزگردها و گرد و غبار استان خوزستان را بررسی می کند.
او عنوان کرد که پدیده گرد و غبار در خوزستان و برخی دیگر از شهرها نه تنها مسئولان کشور بلکه توجه همه مردم کشور را به خود جلب کرده و تلاش برای کمک به هموطنان اهوازی بسیار جدی تر از آن است که حتی فکرش را بکنید.
وی افزود: در روز یکشنبه هفته آینده مساله گرد و خاک در این استان در نشست هیات دولت به طور کامل بررسی و روز سه شنبه نیز رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور برای بررسی این مساله به خوزستان سفر خواهد کرد.
وی با بیان این که مسوولان تمام تلاش خود را خواهند کرد تا مشکل ریزگردها حل شود ادامه داد: گرد و غبار روزهای اخیر در نتیجه کاهش بارندگی هاست و برای حل مشکلات تاکنون اقداماتی انجام شده اما موثر نبوده است.
این مدیر خوزستانی گفت: مسوولان در جریان تمام مشکلات هستند و تلاش خواهند کرد که این معضل هر چه سریعتر برطرف شود.
وی افزود: مالچ پاشی در چارچوب بیابان زدایی انجام شده اما این اقدام هم نمی تواند در کاهش ریزگردها که منشاء خارجی داشته باشد موثر باشد.
گرد و غبار غلیظ که از صبح سه شنبه در مناطق جنوبی استان خوزستان حاکم شده، همچنان رو به گسترش است و سرتاسر این استان را فرا گرفته است.
گرد و غبار موجب کاهش دید تا کمتر از 100 متر در مناطقی از استان خوزستان شده است.
طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی اداره کل محیط زیست خوزستان میزان غلظت گرد و غبار در هوای اهواز در روز سه شنبه بیش از 66 برابر حد مجاز گزارش شده است.
گرد و خاک طی دو هفته اخیر زندگی مردم استان خوزستان را مختل کرده بطوریکه تعطیلی مدارس اهواز و 9 شهرستان دیگر، امروز سه شنبه وارد سومین روز خود شده است.
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
[CENTER]
تصویر

تصویر
[/CENTER]
نمایه کاربر
naderloo
مدیر کل
مدیر کل
پست: 2793
تاریخ عضویت: 08 نوامبر 2008 00:00
حالت من: Khaste
محل اقامت: تهران
تماس:

میزان ریزگردها در آبادان به 15 برابر حد مجاز رسید

پست توسط naderloo »

آبادان- ایرنا- رییس اداره کل محیط زیست آبادان گفت: میزان گرد و غبار در شهرستان آبادان در عصر پنجشنبه به بیش از دو هزار و 383 میکروگرم بر متر مکعب معادل 15 برابر حد مجاز رسید.
'سید احمد موسوی آزاد' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از شهروندان به ویژه سالمندان، کودکان، بیماران قلبی و ریوی خواست، حتی الامکان از منزل خارج نشده و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند.

مدیر درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز از درمان رایگان بیماران تنفسی ناشی از گرد و غبار بستری در بیمارستان ها و مراکز درمانی تابعه دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد.

'نصرالله حسونی بحرینی' گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته تعداد بیمارانی که به مراکز درمانی ناشی از پدیده گردو خاک به بیمارستان ها مراجعه کرده اند افزایش محسوسی نداشته است.

وی به مردم به خصوص سالمندان، کودکان،زنان باردار توصیه کرد تا کاهش میزان گرد و خاک از خانه خارج نشوند و در صورت خروج از منزل از ماسک های استاندار استفاده نمایند.

حسونی بحرینی استفاده مایعات، شیر و میوه را به شهروندان توصیه کرد و افزود:همشهریان در صورت بروز علایم تنگی نفس به مراکز درمانی و اروژانس مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، کاهش میدان دید در شمال خوزستان باعث کاهش تردد مردم به بازارهای شده است.

همچنین بسیاری از شناورهای صیادی و باری به علت ورزش باد و کاهش میدان دید در لنگر های به انتظار بهبود وضعیت جوی هستند.

بر اساس این گزارش تردد خودروها در خیابان ها شهری و برون شهری به علت کاهش میدان دید به سختی صورت می گیرد.
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
[CENTER]
تصویر

تصویر
[/CENTER]
نمایه کاربر
naderloo
مدیر کل
مدیر کل
پست: 2793
تاریخ عضویت: 08 نوامبر 2008 00:00
حالت من: Khaste
محل اقامت: تهران
تماس:

وزیر بهداشت برای بررسی ریزگردهای خوزستان به اهواز سفر کرد

پست توسط naderloo »

اهواز- ایرنا- وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی سه شنبه شب پس از ورود به اهواز، ازبیماران تنفسی ناشی از گردوغبار بستری در بیمارستان امام (ع) این شهر عیادت کرد.
دکتر سید حسن هاشمی در بیمارستان امام(ع) اهواز در گفتگو با خبرنگاران اظهارداشت: ازطرف رییس جمهوری مامور شده ام تا به اهواز بیایم و موضوع آلایندگی این استان را که چند روز است تشدید شده از نزدیک بررسی کرده و گزارش آن را به هیات دولت ارائه نمایم.

وی از وضعیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان خوزستان به مردم و بویژه بیماران تنفسی در روزهایی که استان با مشکل آلودگی هوای ناشی از گرد و خاک مواجه بوده، ابراز رضایت کرد.

وی گفت: خوشبختانه مسوولان استان خوزستان از جمله استاندار، این موضوع را با جدیت و حساسیت بالایی دنبال کرده و گزارش آن را به تهران ارسال کرده اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: دولت مصمم است تا موضوع آلایندگی هوای استان خوزستان را بطور جدی بررسی و منشا آن را پیدا کرده و در سریعترین زمان ممکن نسبت به رفع آن اقدام نماید.

دکتر هاشمی گفت: رییس جمهوری با حساسیت، موضوع آلایندگی را دنبال می کند و امیدوارم در نشست آتی دولت تصمیمات خوبی برای رفع این مشکل اتخاذ نماییم.

وی گفت: فردا ضمن شرکت در کمیته بحران استان خوزستان جمع بندی نشست را به تهران منتقل خواهم کرد تا در جلسه هفته آینده دولت مورد رسیدگی قرار گیرد.

بروز گرد و خاک در استان خوزستان طی دو هفته گذشته زندگی عادی مردم استان را مختل کرده است.

بر اساس اعلام سازمان محیط زیست خوزستان، میزان غلظت گرد و خاک موجود در هوای اهواز و چند شهر دیگر در استان خوزستان از 9 هزار میکروگرم بر متر مکعب عبور کرده که 66 برابر حد مجاز است.

مدارس اهواز و 9 شهرستان استان خوزستان روز سه شنبه برای سومین روز متوالی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل بود.

تمامی ادارات کل استان در اهواز نیز به دلیل غلظت بالای هوا ناشی از گرد و خاک روز سه شنبه تعطیل شد.
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
[CENTER]
تصویر

تصویر
[/CENTER]
نمایه کاربر
naderloo
مدیر کل
مدیر کل
پست: 2793
تاریخ عضویت: 08 نوامبر 2008 00:00
حالت من: Khaste
محل اقامت: تهران
تماس:

بروز مجدد پدیده گرد وغباردر اهواز شعاع دید را به 100متر کاهش

پست توسط naderloo »

اهواز- ایرنا - مدیرکل هواشناسی استان خوزستان گف: بر اثر وزش باد شدید با سرعت بیش از 60 کیلومتر و بروز مجدد پدیده گردو غبار در روزچهارشنبه، شعاع دید در اهواز به 100 مترکاهش یافت.

'کوروش بهادری ' روز چهارشنبه در نشست بررسی پدیده گردوغبار در محل استانداری خوزستان که با حضور وزیر بهداشت تشکیل شد افزود: از ساعت شش صبح امروز، وزش باد شدید در اهواز موجب بروز گرد و غبار شده است.

وی با بیان اینکه منشاء این گردو غبار محلی است، گفت: جریانات باد موجب برخاستن گرد و غبار از سمت شهرستان های ماهشهر و هندیجان در جنوب و جنوب شرق خوزستان شده است.

وی پیش بینی کرد تا بعداز ظهر امروز از میزان گردو غبار کاسته شده و در بیشتر شهرهای خوزستان بویژه در نیمه شمالی استان شاهد بارش باران باشیم.

این نشست با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسوولان و مدیران استانی برگزار شد.



* شدت گرد و خاک در هوای اهواز از مرز 10 هزار میکروگرم گذشت

مدیر کل حفاظت از محیط زیست خوزستان در این نشست گفت: غلظت گرد و خاک در هوای اهواز تا ساعت هشت صبح روز چهارشنبه در اهواز از مرز 10 هزار میکروگرم بر متر مکعب گذشت.

احمدرضا لاهیجان زاده افزود : گرد و خاک از ساعت شش صبح امروز در اهواز با 393 میکروگرم بر متر مکعب آغاز شد.

وی بیان کرد: تفاوت گرد و خاک های اخیر با سال های گذشته این است که فاصله زمانی شروع وزش باد تا اوج گرد و غبار ها بسیار کم و غلظت گرد و خاک ها بسیار زیاد است.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان خوزستان با بیان اینکه اندازه گیری غلظت گرد و غبار ها در استان خوزستان به دلیل بالا بودن میزان آن با دستگاههای موجود قابل انجام دقیق نیست گفت: دستگاه های ساخته شده در جهان تنها می توانند غلظت گرد و غبار را تا 10 هزار میکروگرم بر متر مکعب اندازه گیری کنند و این درحالی است که میزان آلودگی هوای برخی نقاط استان در مواقعی بیش از این میزان است.

لاهیجان زاده بیان کرد: در ده سال گذشته هیچ گاه میزان غلظت گرد و غبارها در استان خوزستان به بیش از 10 هزار میکروگرم بر متر مکعب نرسیده بود ولی طی دو هفته گذشته این میزان آلایندگی در استان خوزستان از 10 هزار میکرو هم عبور کرد.

با افزایش میزان گرد و خاک ها روز گذشته در استان خوزستان به بیش از 10 هزار میکروگرم بر متر مکعب در شهرستان های اهواز و ماهشهر، مدارس و ادارات در این شهرستان ها و 10 شهرستان دیگر تعطیل شد.

امروز نیز شعاع دید افقی در اهواز به دلیل بروز پدیده گرد و خاک به 100 متر رسیده است.

بر اساس پیش بینی هواشناسی استان خوزستان منشاء این گرد و خاک ها داخلی است و از عصر امروز چهارشنبه از میزان این گرد و خاک ها کاسته خواهد شد.

بروز گرد و خاک در هوای استان خوزستان طی دو هفته گذشته زندگی روز مره مردم در این استان بخصوص در کلانشهر اهواز را مختل کرده است.
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
[CENTER]
تصویر

تصویر
[/CENTER]
نمایه کاربر
naderloo
مدیر کل
مدیر کل
پست: 2793
تاریخ عضویت: 08 نوامبر 2008 00:00
حالت من: Khaste
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: آخرین وضعیت کیفیت هوا یا آلودگی هوا در اهواز

پست توسط naderloo »

درمان رایگان بیماران پدیده گرد و غبار در خوزستان

'سید حسن قاضی زاده هاشمی ' روز چهارشنبه در نشست بررسی علل و عوامل بروز پدیده گرد و خاک های اخیر خوزستان که در محل استانداری برگزار شد ، گفت: تاکنون چندین جلسه در هیات دولت در این خصوص برگزار شده و تمام مسایل مربوط به این پدیده بررسی شده است.

وی که به نمایندگی از دولت در این نشست شرکت کرده بود افزود:روز گذشته (سه شنبه) نیز با دستور رهبر معظم انقلاب، جلسه ای ویژه با حضور معاون اول رییس جمهوری و تعدادی از وزیران برگزار شد تا اقداماتی فوری برای کاهش اثرات گرد و غبار انجام شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که بدترین اتفاق، دادن اطلاعات اشتباه به مردم است گفت: باید اطلاع رسانی به مردم در خصوص بروز پدیده گرد و غبار به موقع انجام شود تا مردم قبل از این پدیده برای مقابله با آن آمادگی داشته باشند.

هاشمی بیان کرد: یکی از دلایل اصلی بروز گرد و غبار، خشکسالی های اخیر در کشور و خوزستان است و بر اساس آمار میزان بارش ها در خوستان نسبت به سال گذشته کاهش بسیاری داشته است.

وی بیان کرد: مسوولان ارشد نظام و دولت در جریان کامل مشکلات گرد و خاک در خوزستان هستند و نسبت به این مشکلات نیز بی تفاوت نبوده اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد:در صورت تشدید پدیده گرد و خاک در خوزستان، استان های مجاور آمادگی دارند که با ارایه و جابجایی خدمات به مسوولان استان کمک کنند.

هاشمی افزود: تمامی مطالب ارایه شده در این نشست از سوی مسوولان استانی به اطلاع دولت رسانده می شود تا راهکارهایی عملی برای حل معضل گردو خاک ارایه شود.

وی اظهار کرد: مسوولان استان خوزستان بیش از مسوولان مرکز به مسایل اشراف و آگاهی دارند و می توان با برخی تفویض اختیارات مشکلات را در درون استان بررسی و حل کرد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: دولت نسبت به خوزستان حساسیت ویژه ای دارد و بی شک با فروکش کردن مشکل گرد و خاک در استان، اقدامات دولت برای حل این مشکل متوقف نمی شود.

در هفته های اخیر افزایش غلظت گرد و غبار تا 10 هزار میکروگرم بر مترمکعب در برخی از شهرستان ها مانند اهواز و ماهشهر موجب تعطیلی مدارس و ادارات دولتی در 10 شهرستان شد.

وزیر بهداشت نیز سه شنبه شب برای بررسی مشکلات ناشی از پدیده گرد و غبار به نمانیدگی از طرف هیات دولت وارد اهواز مرکز استان خوزستان شد.
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
[CENTER]
تصویر

تصویر
[/CENTER]
نمایه کاربر
naderloo
مدیر کل
مدیر کل
پست: 2793
تاریخ عضویت: 08 نوامبر 2008 00:00
حالت من: Khaste
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: آخرین وضعیت کیفیت هوا یا آلودگی هوا در اهواز

پست توسط naderloo »

ابتکار: بسته اقدامات اجرایی برای مقابله با گرد وغبار تهیه شد
تهران - ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بسته اقدامات اجرایی و اعتباری برای مقابله با پدیده گرد و غبار تهیه شده است.
به گزارش روز پنج شنبه گروه علمی ایرنا ، معصومه ابتکار در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیس بوک نوشت؛ در جلسه ای با حضور معاون اول رییس جمهوری، وزرا و مسوولان ذیربط با بحث گرد و غبار، موضوع بررسی و بسته اقدامات مقابله با این پدیده تهیه شد.

ابتکار افزود: در این جلسه که در دفتر معاون اول رییس جمهوری برای مقابله با گرد وغبار تشکیل شد غیر از من، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ، حمید چیت چیان وزیر نیرو، سید حسن قاضی زاده هاشمی و داود پرهیزگار رییس سازمان هواشناسی حضور داشتند.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست وی می افزاید : ابتدای جلسه گزارشی که از صفحات شبکه ای اجتماعی تهیه کرده وعکس هایی که از کامنت ها گرفته بودم را ارایه و درباره مطالبات اجتماعی، اعتراضات و شرایط سختی که بر مردم اهواز و سایر شهرهای خوزستان مانند آبادان، اندیمشک، دزفول، شوش، بهبهان و حتی برخی استان های دیگر وارد شده صحبت شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از فوریت های صورت گرفته مانند توزیع ماسک و آماده باش بیمارستان ها برای پاسخگویی به مراجعات مردم ارایه داد.

دیگر دستگاه ها هم گزارش برنامه هایشان را ارایه دادند، در این جلسه مقتدایی استاندار خوزستان هم از طریق تلفن در بحث ها مشارکت داشت.

این تلاش ها به تهیه بسته اقدامات اجرایی و اعتبارات مقابله با گرد و غبار استان خوزستان منجر شد که یکشنبه هفته آینده - 26 بهمن - در جلسه دولت مطرح می شود و متعاقب آن هیاتی متشکل از معاونان و نمایندگان دستگاه های اجرایی ذیربط به همراه اینجانب در هفته آینده به اهواز خواهیم رفت تا در استان جلسه اجرایی آن را برگزار کنیم.

قابل ذکر است سفر رییس سازمان حفاظت محیط زیست از قبل این چنین برنامه ریزی شده تا مسئولان ذیربط با ارایه راهکارهای لازم در استان حضور یابند و این موضوع که برنامه سفر به اهواز به دلیل گرد وغبار منتفی شده، صحت ندارد.

مدتی است پدیده گرد و غبار مردم اهواز و خوزستان را درگیر کرده است و مشکلاتی را برای آنها به وجود آورده است، در این میان تمام دستگاه های ذیربط با تاکید مقام معظم رهبری و دستور رییس جمهوری در تلاش برای رفع این مشکل هستند.
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
[CENTER]
تصویر

تصویر
[/CENTER]
نمایه کاربر
naderloo
مدیر کل
مدیر کل
پست: 2793
تاریخ عضویت: 08 نوامبر 2008 00:00
حالت من: Khaste
محل اقامت: تهران
تماس:

اعتراض اهوازی ها به آلودگی هوا

پست توسط naderloo »

به دنبال توفان خاک در اهواز و دیگر شهرهای خوزستان، شماری از مردم اهواز به صورت خودجوش با برگزاری تجمع، خواستار تلاش و فعالیت مسؤولان برای بازگشت هوای پاک شدند

به دنبال توفان خاک در اهواز و دیگر شهرهای خوزستان، شماری از مردم اهواز به صورت خودجوش با برگزاری تجمع، خواستار تلاش و فعالیت مسؤولان برای بازگشت هوای پاک شدند.
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
[CENTER]
تصویر

تصویر
[/CENTER]
نمایه کاربر
naderloo
مدیر کل
مدیر کل
پست: 2793
تاریخ عضویت: 08 نوامبر 2008 00:00
حالت من: Khaste
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: آخرین وضعیت کیفیت هوا یا آلودگی هوا در اهواز

پست توسط naderloo »

مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور روز سه شنبه اعلام کرد: هوای اهواز ناسالم و کلان شهرهای تهران، تبریز، مشهد ، اصفهان و مرکزی در شرایط سالم قرار دارند.
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
[CENTER]
تصویر

تصویر
[/CENTER]
نمایه کاربر
naderloo
مدیر کل
مدیر کل
پست: 2793
تاریخ عضویت: 08 نوامبر 2008 00:00
حالت من: Khaste
محل اقامت: تهران
تماس:

هوای شیراز پاک، اهواز ناسالم و 5 کلانشهر در شرایط سالم قرار

پست توسط naderloo »

تهران- ایرنا- مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور امروز چهارشنبه اعلام کرد: هوای شیراز پاک، اهوار ناسالم و کلانشهرهای تهران، کرج، اصفهان، تبریز و مشهد در شرایط سالم قرار دارد.
به گزارش گروه علمی ایرنا از مرکز کنترل و پایش محیط زیست، بر اساس آنچه در سایت ماهواره اروپایی Eumetsat مشاهده شده است، وضعیت تحلیل گرد و غبار از ساعت هشت صبح 28 تا هشت صبح 29 مهر به دلیل مشکلات فنی سایت، امکان پذیر نبود.
'مجید آزادی' مدیرگروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جو به خبرنگار علمی ایرنا گفت: سرعت کنونی باد در تهران 10 متر بر ثانیه (35 کیلومتر بر ساعت)، میزان دید افقی بیش از 10 کیلومتر و رطوبت نسبی 21 درصد است.
وی اظهار کرد: هوای کنونی تهران قسمتی ابری با بیشینه دمای 25 و کمینه دمای 14 درجه سانتی گراد در 24 ساعت گذشته اعلام شده است.
آزادی گفت: هوای تهران برای 24 ساعت اول کمی ابری و وزش باد در اواخر وقت نیمه ابری، 24 ساعت دوم نیمه ابری در بعد از ظهر افزایش ابر درپاره ای نقاط رگبار و رعد و برق و 24 ساعت سوم نیمه ابری در ارتفاعات بارش پراکنده به تدریج کمی ابری پیش بینی شده است.
وی افزود: دمای کنونی تهران 24 درجه سانتیگراد و جهت باد، غربی گزارش شده است.
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
[CENTER]
تصویر

تصویر
[/CENTER]
نمایه کاربر
naderloo
مدیر کل
مدیر کل
پست: 2793
تاریخ عضویت: 08 نوامبر 2008 00:00
حالت من: Khaste
محل اقامت: تهران
تماس:

گرد و غبار در آبادان و خرمشهر 15 برابر حد مجاز

پست توسط naderloo »

اهواز- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبادان در خوزستان گفت: غلظت گرد و غبار هوا در شهرستان های آبادان و خرمشهر به 15 برابر حد مجاز رسید.
سیداحمد موسوی آزاد روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: میزان غلظت ریزگردها در هوای آبادان و خرمشهر در ساعت 10 امروز، دو هزار و 276 میکروگرم بر متر مکعب بود که 15 برابر حد مجاز اندازه گیری شد.
مدیر روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان نیز گفت: میزان غلظت گرد و غبار در هوای اهواز یک هزار و 135 میکروگرم بر متر مکعب معادل 7.5 برابر حدمجاز اعلام شده است.
شهریار عسکری افزود: همچنین میزان گرد و غبار در ماهشهر 242 و سوسنگرد یک هزار و 602 میکروگرم بر مترمکعب اعلام شده است.
طی هفته جاری اهواز درگیر پدیده گردو غبار تا غلظت دو هزار و 676 میکروگرم برمترمکعب معادل 18 برابر حد مجازنیز بوده است.
*** مدیرکل هواشناسی استان خوزستان نیز به ایرنا گفت: برای آسمان استان در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری، گرد و غبار و بارش باران پیش بینی شده است.
کوروش بهادری افزود: طبق پیش بینی ها، براثر جریان های ناپایدار در خوزستان، هوای استان امروز و فردا همراه با وزش باد و افزایش ابر پیش بینی می شود.
وی منشاء پدیده گرد و غبار در استان را داخلی عنوان کرد و افزود: با افزایش وزش باد، غلظت ریزگردها در هوا نیز افزایش می یابد.
بهادری گفت: هم اکنون شعاع دید در آبادان 400 متر، ماهشهر 10 کیلومتر و اهواز سه کیلومتر است.
بهادری افزود: صبح پنجشنبه میزان بارش باران در دزفول 0.5 میلیمتر، اندیمشک 1.2 میلیمتر و شوش 0.6 میلیمتر گزارش شد.
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
[CENTER]
تصویر

تصویر
[/CENTER]
نمایه کاربر
naderloo
مدیر کل
مدیر کل
پست: 2793
تاریخ عضویت: 08 نوامبر 2008 00:00
حالت من: Khaste
محل اقامت: تهران
تماس:

کیفیت هوای تهران سالم شد

پست توسط naderloo »

تهران - ایرنا - معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: شاخص کیفیت هوای تهران با کاهش تمامی آلاینده های جوی نسبت به روز گذشته در شرایط سالم قرار گرفت.
محمد رستگاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفیت هوا در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت صبح امروز در شرایط سالم قرار گرفت.
وی گفت: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون با 25 عدد کاهش نسبت به روز گذشته بر روی عدد 85 قرار دارد.
رستگاری به کاهش ذرات معلق کمتر 10 میکرون از 69 به 56 نسبت به روز گذشته اشاره کرد و افزود: میزان غلظت آلاینده منو اکسید کربن نیز از 36 به 20 کاهش داشته است.
وی گفت: ایستگاه های پارک قائم، فرمانداری شهر ری و پارک شکوفه به ترتیب با شاخص اعداد 111، 109 و 105 آلوده ترین مناطق شهر تهران در 24 ساعت گذشته بودند.
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران افزود: ایستگاه های پاسداران، شهرک چشمه و شهر ری نیز با شاخص اعداد 64 ،65 و 68 سالم ترین مناطق شهر تهران در این مدت بودند.
شاخص کیفیت هوا، Air Quality Index) AQI) شاخصی برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است.
بر این اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا(AQI) به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک(سبز)، 51 تا 100 سالم(زرد)، 101 تا 150 ناسالم برای گروه حساس(نارنجی)، 151 تا 200 ناسالم(قرمز)، 201 تا 300 بسیار ناسالم(بنفش) و 301 تا 500 در شرایط خطرناک(ارغوانی) تعیین شده است.
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
[CENTER]
تصویر

تصویر
[/CENTER]
نمایه کاربر
naderloo
مدیر کل
مدیر کل
پست: 2793
تاریخ عضویت: 08 نوامبر 2008 00:00
حالت من: Khaste
محل اقامت: تهران
تماس:

بازگشت تنگی نفس به خوزستان/ باران اسیدی مردود شد

پست توسط naderloo »

اهواز- ایرنا- علی رغم مراجعه چهار هزار خوزستانی به مراکز درمانی برای مداوای مشکل تنگی نفس خود، ستاد بحران استان وقوع باران اسیدی در روزهای اخیر را منتفی اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی خوزستان از چهارشنبه شب تا کنون حدود چهار هزار نفر به دلیل مشکلات تنفسی به بیمارستان ها و مراکز درمانی مراجعه کرده اند.
امسال سومین سالی است که نخستین باران پاییزی با بحران تنگی نفس همراه می شود که در همین راستا ستاد بحران خوزستان پنجشنبه شب تشکیل جلسه داد.
در این نشست وقوع باران اسیدی به عنوان علت تنگی نفس خوزستانی ها منتفی اعلام شد.
مدیرکل هواشناسی خوزستان در گفت وگو با ایرنا وقوع باران اسیدی در روزهای اخیر را منتفی دانست.
کوروش بهادری با اشاره به نصب دستگاه اندازه گیری باران اسیدی در اهواز گفت: بارندگی در این چند روز آزمایش شده و آنالیز آن نشان می دهد که باران اسیدی نبوده است.
به گفته وی، PH این باران ها عادی است و نشانه ای از باران اسیدی ندارد.
وی افزود: دستگاه سنجش باران اسیدی در اداره هواشناسی در نزدیکی فرودگاه اهواز مستقر است و توان اندازه گیری تا مرکز شهر را دارد.
بهادری اضافه کرد: مشکلات تنفسی احتمالا به دلیل آلودگی های دیگری در هوا رخ داده که باید توسط اداره کل محیط زیست بررسی شود.
هنگامی که دود خودروها و صنایع با باران مخلوط شود، به صورت 'باران اسیدی' فرو می ریزد و به محیط زیست آسیب می رساند.
بارش باران اسیدی در پاییز 92 و 93 نیز به عنوان علت تنگی نفس مطرح شده بود اما بعد از مدتی رد شد.

*تنگی نفس دوباره به بحران رسید
دانشگاه علوم پزشکی اهواز تعداد مراجعان تنگی نفس را تا ظهر پنجشنبه سه هزار و 90 نفر اعلام کرده بود، اما مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان از افزایش تعداد بیماران خبر داده است.
هاشم بالدی به ایرنا گفت: تعداد افرادی که بر اثر عارضه تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه کرده اند تا پنجشنبه شب به حدود چهار هزار نفر رسیده اند.
وی همچنین درباره علت تنگی نفس اظهار کرد: بر اساس گزارش هواشناسی استان، باران اسیدی نبوده است.
بالدی افزود: ستاد بحران استان در این مورد تشکیل جلسه داده و گزارشی نیز به ستاد بحران کشور ارائه شده است.
وی خاطرنشان کرد: بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی در حالت آماده باش هستند و هماهنگی لازم برای پذیرش و درمان بیماران تنگی نفس انجام شده است.
بالدی کمبود داروهای مخصوص تنگی نفس در مراکز درمانی را رد کرد و گفت: هماهنگی برای پذیرش رایگان بیماران تنگی نفس که در اثر آلودگی هوا به این عارضه دچار شده اند، در تمام مراکز در حال انجام است.
وی در ادامه از تشکیل کارگروهی برای علت یابی تنگی نفس در استان خبر داد و افزود: هنوز دلیل قطعی این مساله مشخص نشده اما با توجه به احتمال تاثیر گرده افشانی برخی گونه های گیاهی مقرر شد که شهرداری ها ظرف یک هفته آینده هرس درختان را در دستورکار قرار دهند.
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان اظهار کرد: پیش بینی می شود که مشکل تنگی نفس تا پایان آبان تداوم داشته باشد به همین دلیل به بیماران تنفسی، سالمندان و کودکان توصیه می شود که در زمان بارندگی حتی المقدور از تردد در فضای باز خودداری کنند.

*تنگی نفس در هوای سالم
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در همین ارتباط گفت: باران اخیر اسیدی نبوده و دستگاه های پایش هوا نیز وجود آلودگی را نشان نمی دهد.
احمدرضا لاهیجان زاده با اشاره به بارندگی روزهای اخیر، افزود: بعد از هشدار هواشناسی درباره بارندگی، آمادگی دستگاه های سنجش آلودگی هوا در استان و نیروهای کشیک در برنامه قرار گرفت.
وی با بیان اینکه دستگاه های پایش هوای استان آلاینده های شاخص همچون دی اکسید گوگرد، ترکیبات ازت، ترکیبات هیدروکربوری، ازن و غبار را اندازه گیری می کند، گفت: نتایج آزمایش باران های اخیر این نوع آلودگی ها را در هوا نشان نداده است و بعد از وزش باد و بارندگی هوا در شرایط سالم و استاندارد بوده است.
لاهیجان زاده اضافه کرد: در سال 92 حدود 22 هزار نفر و در سال گذشته نیز حدود 16 هزار نفر به دلیل تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه کرده اند و گزارش دانشگاه علوم پزشکی نشان می دهد عمده مراجعان سابقه بیماری تنفسی و آلرژی داشته اند.
وی با بیان اینکه علت اصلی بروز تنگی تنفس در خوزستان تا کنون قطعی نشده است، توضیح داد: تنها چیزی که در گزارش های این سه سال قطعی شده این است که باران اسیدی نبوده است.
عضو ستاد بحران استان افزود: در سال های گذشته 18 گزینه به عنوان علت های این عارضه مطرح شد که در نهایت چهار مورد از آنها شامل آلودگی فلرهای نفتی (دودکش)، سوزاندن مزارع نیشکر، سوزاندن لاستیک و زباله و گرده افشانی گیاهان در اولویت قرار گرفت.
وی ادامه داد: با توجه به اطلاعات سال های گذشته درباره مراجعات بیماران، آلاینده های هوای استان و زمان وقوع تنگی نفس، به نظر می آید گزینه گرده افشانی گونه های گیاهی خاص قوت بیشتری پیدا کرده است.
لاهیجان زاده توضیح داد: تنگی نفس فقط در زمان بارندگی ماه های آبان و آذر رخ می دهد، این در حالیست که با وجود تداوم آلودگی های صنعتی و سوزاندن نیشکر و زباله در طول سال، شاهد بروز تنگی نفس در ماه های دیگر سال نیستیم.

*هشداری که نوشدارو شد
بحران تنگی نفس در نخستین باران پاییزی از سال 92 در خوزستان آغاز شد؛ بحرانی که علت آن تا کنون مبهم مانده است.
هشدار دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای جلوگیری از تنگی نفس دیرهنگام و همزمان با بارندگی اعلام شد.
به گزارش روابط عمومی این دانشگاه، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفته است: اکثر افرادی که در سال های گذشته به دنبال نخستین بارندگی ها، دچار مشکلات و عوارض تنفسی شده اند به نوعی سابقه بیماری های تنفسی را داشته اند و پس از بارش باران، سیستم تنفسی آنها تحریک شده و دچار مشکل شده اند، بنابراین ضروری است به منظور جلوگیری از وقوع اختلالات تنفسی، پس از اولین بارندگی ها، حتما با پزشک خود مشورت کرده و در صورت تشخیص و تجویز پزشک، به صورت پیشگیرانه شروع به مصرف دارو کنند.
ایرج نظری با تاکید بر رعایت نکات پیشگیری کننده افزود: پرهیز از مواجهه با باران، بستن درها و پنجره ها، به موقع مصرف کردن داروها در بیماران تنفسی از مهمترین نکاتی است که باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.
وی از مردم به ویژه کودکان، افراد سالخورده و همچنین بیماران دارای مشکلات قلبی و ریوی خواست تا در زمان بارندگی در صورت امکان از منزل خارج نشوند و در صورت خروج از منزل از ماسک برای جلوگیری ورود ذرات آلوده کننده به سیستم تنفسی استفاده کنند همچنین در صورت احساس تنگی نفس، به سرعت خود را به نزدکترین درمانگاه یا بیمارستان برسانند تا اقدامات درمانی لازم برای آنها صورت پذیرد.
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
[CENTER]
تصویر

تصویر
[/CENTER]
نمایه کاربر
naderloo
مدیر کل
مدیر کل
پست: 2793
تاریخ عضویت: 08 نوامبر 2008 00:00
حالت من: Khaste
محل اقامت: تهران
تماس:

هوای تهران، اهواز و اصفهان ناسالم

پست توسط naderloo »

تهرا -ایرنا- مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور امروز یکشنبه اعلام کرد: هوای تهران ، اهواز و اصفهان ناسالم و کلان شهرهای کرج، تبریز و مشهد در شرایط سالم قرار دارد.
به گزارش گروه علمی ایرنا از مرکز کنترل و پایش محیط زیست، بر اساس آنچه در سایت ماهواره اروپایی Eumetsat مشاهده شده، وضعیت تحلیل گرد و غبار از ساعت هشت صبح 7 تا هشت صبح 8 آذربه شرح ذیل است:
از ساعت 15 روز گذشته گرد و غبار با غلظت قابل توجهی در منطقه خاورمیانه پدیدار شد، در ایران در بیشتر نقاط این پدیده قابل مشاهده است و تا نیمه شب افزایش داشت به خصوص در بخش های کوهستانی و مرکز کشوراین پدیده تا صبح امروز با همان غلظت بالا در منطقه باقی مانده است.
مجید آزادی مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جو به خبرنگار علمی ایرنا گفت: سرعت کنونی باد در تهران 3 متر بر ثانیه (11 کیلومتر بر ساعت)، میزان دید افقی بیش از 9 کیلومتر و رطوبت نسبی 23 درصد است.
وی اظهار کرد: هوای کنونی تهران صاف با بیشینه دمای 17 و کمینه دمای 8 درجه سانتی گراد در 24 ساعت گذشته اعلام شده است.
آزادی گفت: هوای تهران برای 48 ساعت بعد صاف درپاره ای نقاط غبارآلود و 24 ساعت بعد آن نیمه ابری درپاره ای نقاط غبارمحلی دربعدازظهر افزایش ابر پیش بینی شده است. هوای کنونی تهران صاف، دما 15 درجه سانتیگراد و جهت باد جنوب شرقی گزارش شده است.
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
[CENTER]
تصویر

تصویر
[/CENTER]
نمایه کاربر
naderloo
مدیر کل
مدیر کل
پست: 2793
تاریخ عضویت: 08 نوامبر 2008 00:00
حالت من: Khaste
محل اقامت: تهران
تماس:

114 روز هوای آلوده به گرد و خاک در آبادان

پست توسط naderloo »

آبادان - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبادان عوامل طبیعی، انسان ساز و مصنوعی را از سبب آلودگی هوای این شهرستان عنوان کرد و گفت: 114 روز هوای آلوده طی 6 ماه نخست سال جاری تنفس را برای مردم این منطقه سخت کرد.
به گزارش ایرنا سید احمد موسوی آزاد یکشنبه در آیین گرامیداشت روز هوای پاک در دبیرستان شاهد 5 مهر آبادان افزود: بیشترین عامل آلودگی هوای آبادان گرد و خاک است که این مشکلات به دلیل دخالت انسان در طبیعت، خشکی تالاب ها، تغییر کاربری اراضی و ایجاد کانون های گرد و غبار در کشورهای همسایه و کشور به وقوع پیوسته است.
موسوی آزاد به وجود 56 هزار هکتار اراضی بیابانی و تالابی در شهرستان آبادان اشاره کرد و بیان کرد: این زمین ها به دلیل بی توجهی و تامین نشدن حق آبه تالاب شادگان به کانون های گرد و غبار در اطراف شهر آبادان تبدیل شده است.
وی گفت: پارسال یکی از واحدهای آلاینده پالایشگاه آبادان به دلیل ایجاد آلودگی و انتشار گوگرد در شهر تعطیل و پس از بازسازی و استفاده از دانش فنی سال 2010 اروپا دوباره وارد چرخه تولید شد.
موسوی آزاد همچنین به نامگذاری 29 دی ماه تا پنجم بهمن ماه هر سال به عنوان هفته هوای پاک اشاره کرد و اظهار کرد: فعالیت واحدهای صنعتی و وجود صنایع نفتی بزرگ و کوچک در شهر و ناوگان حمل و نقل فرسوده به خصوص ناوگان حمل و نقل سنگین باعث از دیگر عوامل آلودگی هوای شهر آبادان است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبادان با تاکید بر لزوم استفاده از توان سازمان ها و تشکل های مردم نهاد در شهر آبادان برای حفظ محیط زیست، افزود: فرهنگ و کارگروهی نقش مهمی در حفظ و نگهداری محیط زیست دارد.
رئیس شورای اسلامی شهر آبادان نیز در این آیین با بیان اینکه آموزش و پرورش، فرصتی برای نجات محیط زیست است، افزود: از منظر تکالیف اخلاقی، دینی و قانونی باید مسائل را به گونه ای مدیریت کنیم که کمترین آسیب ممکن به محیط زیست وارد شود.
سیدفیاض موسوی افزود: تاکنون نتوانسته ایم فرهنگ ریختن زباله بر زمین را از بین ببریم و باید برای رسیدن به این هدف فرهنگ سازی مناسب انجام شود.
وی بابیان اینکه تشکل ها می توانند، دانش آموزان مدارس را در حفظ محیط زیست بسیج کنند، ادامه داد: دانش آموزان می توانند به سفیران محیط زیست مدارس تبدیل شوند.
تقدیر از شهردارن نمونه مدارس شهر آبادان و اجرای تواشیح از سوی گروه روشندلان اروند از دیگر برنامه های این آیین بود.
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
[CENTER]
تصویر

تصویر
[/CENTER]
نمایه کاربر
hses
ویژه
ویژه
پست: 378
تاریخ عضویت: 07 آگوست 2014 12:15
تماس:

هوای اهواز ناسالم، 6 كلان شهر در شرایط سالم

پست توسط hses »

تهران - ایرنا - مركز كنترل و پایش محیط زیست كشور امروز شنبه اعلام كرد: هوای اهواز ناسالم است و هوای كلان شهرهای تهران، كرج، مشهد، اصفهان، تبریز و شیراز در شرایط سالم قرار دارد.
به گزارش گروه علمی ایرنا از مركز كنترل و پایش محیط زیست، براساس آنچه در سایت ماهواره اروپایی Eumetsat مشاهده شده است، تحلیل وضعیت گرد و غبار از ساعت 8 صبح 17اردیبهشت تا 8 صبح 18 اردیبهشت، به علت پوشش ابر در حال عبور در بیشتر مناطق كشور، امكان پذیر نبود.
مجید آزادی مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیك و هم دیدی پژوهشكده هواشناسی و علوم جوی به خبرنگار علمی ایرنا گفت: سرعت كنونی باد در تهران 6 متر بر ثانیه ( 22 كیلومتر بر ساعت)، میزان دید افقی بیش از 10 كیلومتر و رطوبت نسبی 21 درصد است.
وی اظهار كرد: هوای كنونی تهران ابری با بیشینه دمای 29 و كمینه دمای 16 درجه سانتیگراد در 24 ساعت گذشته اعلام شده است.
آزادی گفت: هوای تهران برای 24 ساعت اول كمی ابری در بعدازظهر نیمه ابری همراه با بارش پراكنده، 24 ساعت دوم نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراكنده و 24 ساعت سوم كمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد پیش بینی شده است، دمای كنونی تهران 28 درجه سانتیگراد و جهت وزش باد غربی گزارش شده است.
ارسال پست

بازگشت به “آلودگی هوا و کنترل آن”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان