نظام مهندسی یا نظام بهداشت برای مهندسی بهداشت محیط

در این انجمن اخبار بهداشت محیط در موژ مهندسی بهداشت ایمنی و محیط زیست در مورد بهداشت ایمنی محیط زیست بهداشت محیط مهندسی بهداشت محیط بهداشت حرفه ای تصفیه آب تصفیه فاضلاب جزوه ارشد محیط زیست ایمنی میپردازید.

مدیر انجمن: naderloo

به نظر شما کدامیک از نظام ها مناسب رشته مهندسی بهداشت محیط است

نظام بهداشت
8
7%
نظام مهندسی محیط زیست
77
68%
هر دو
28
25%
 
مجموع رای گیری: 113

نمایه کاربر
mmaroosi
جدید
جدید
پست: 76
تاریخ عضویت: 07 می 2010 00:00
حالت من: Badhal
تماس:

نظام مهندسی یا نظام بهداشت برای مهندسی بهداشت محیط

پست توسط mmaroosi »

[JUSTIFY]سلام مهندس ندرلو

در راستای مطالب قبلی موضوع مهندسی بهداشت محیط رو به عنوان یک بحث جدید تو سایت درج کردم
اما ظاهرا ثبت نشده!
در جلسه تیر ماه انجمن موضوع نظام مهندسی مطرح شد
در حال حاظر دو فقره نظام صنفی در حال پیگیری است
سازمان نظام بهداشتی شامل رشته های بهداشتی مانند محیط حرفه ای عمومی حشره شناسی و ...
اساس نامه این نظام هم اکنون در مجلس در حال بررسی است و به تایید کمیسیون بهداشت رسیده است. و دکتر محسنی در حال جمع آوری امضا جهت طرح آن در صحنی علنی هستند. و باید منظر ماند تا نوبت طرح آن برسد. احتمال تصویب آن وجود دارد. اما اینکه کی تصویب شود. مشخص نیست. و به سازوکار آیین نامه داخلی مجلس در زمینه رسیدگی به طر ح ها بستگی دارد. معمولا طرح ها به ترتیب فوریت در صحن علنی مطرح می شوند. و اگر طرح سه فوریتی باشد زود تر بررسی می شود. این طرح جزو طرح های عادی و نهایتا یک فوریتی است. و زمان تصویب آن به حجم مصوبات رسیده به هیئت رئیسه و ... بستگی دارد.

دومین مورد سازمان نظام مهندسی محیط زیست است که توسط سازمان محیط زیست پیگیری می شود. و بنا به وعده مهندس محمدی زاده فارغ التحصیلان بهداشت محیط هم خواهند توانست. در این نظام عضو شوند. این اساس نامه این سازمان نیز تهیه شده است و هم اکنون روی میز رئیس سازمان محیط زیست قرار دارد.

حال جامعه بهداشت محیط بایستی تصمیم بگیرد که از کدام سازمان حمایت کند. و انرژی خود را صرف تشکیل کدام یک نماید؟؟؟
زیرا همانطور که پیشتر گفتم مسیر تصویب این طرح ها طولانی است و به جنبه های مختلفی بستگی دارد. و احتمال عدم تصویب آن هم وجود دارد.
لازم به ذکر است که عضویت در هر کدام از نظام های ذکر شده مزایایی دارد و معایبی

می توان موضوع را به بحث گذاشت. و دوستان نظر بدهند که جامعه بهداشت محیط از کدامیک حمایت نماید.
اگه امکان دارد این موضوع را مطرح نمایید اینجانب نیز به نوبه خود در بحث شرکت نموده و نظرات مطرح شده در جلسات را ذکر می کنم. امید که به نتیجه مطلوب و و مورد نظر حداکثری برسیم.[/JUSTIFY]
دانشجوي دكتراي تخصصي مهندسي بهداشت محيط
دانشگاه علوم پزشكي تهران
نمایه کاربر
mmaroosi
جدید
جدید
پست: 76
تاریخ عضویت: 07 می 2010 00:00
حالت من: Badhal
تماس:

ساختار یا محتوا؟؟؟

پست توسط mmaroosi »

مقدمه
همانطور که ذکر شد،تصویب عنوان مهندسی به تنهایی ایجاد ارزش افزوده نمی کند. عنوان مهندسی در صورتی ارزشمند است که یا دارای محتوای مهندسی ارزشمند باشد و یا اینکه یک ساختار منسجم از ان حمایت کند(نظام مهندسی)
با ذکر یک مثال و طرح موضوع به بحث ادامه می دهم.
مثال: مهندسی صنایع دارای نظام مهندسی مشخصی نیست اما به یمن داشتن محتوای مناسب دارای ارزش و به تبع آن بازار کار است
مهندسی کشاورزی در زمینه مسایل آب و فاضلاب محتوای قابل اتکایی ندارد اما وجود سازمان مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی باعث ایجاد جایگاه برای آن شده است.
طرح موضوع: محتوای آموزشی بهداشت محیط چگونه است؟ و آیا با جایگاه کنونی آن در بازار کار تناسب دارد؟ آیا تصویب عنوان مهندسی می تواند شان و مرتبه این رشته را در جامعه و در میان متخصصان بالا ببرد؟؟
در حال حاضر کدام یک از جنبه های بهداشت محیط اهمیت بیشتری دارد؟؟؟
جنبه های مهندسی یا جنبه های مدیریتی؟؟
برای تحلیل بیشتر موضوع بایستی از جنبه های مختلف به مساله نگاه کرد.
1- جایگاه رسمی بهداشت محیط که در درون نظام سلامت و وزارت بهداشت تعریف شده است
2- جایگاه نیمه رسمی بهداشت محیط که در درون شرکت های اب و فاضلاب به چشم می خورد.
3- جایگاه غیر رسمی بهداشت محیط که در بازار آزاد از جمله در شرکت های مهندسی مشاور دیده می شود.
برای رسیدن به جایگاه نخست( وزارت بهداشت) کدام دسته از آموزش های آکادمیک به کار می آید؟ به نظر می رسد که محتوای آموزشی بهداشت محیط با جایگاه رسمی آن تناسب چندانی ندارد. و برای رسیدن به آن صرف داشتن مدرک و قبولی در آزمون های استخدامی کفایت می کند. و در آزمون استخدامی نیز سوالی از محتوای آموزشی مطرح نمی شود و بیشتر جنبه عمومی دارد. و در حیطه کاری نیز محتوای آموزشی کاربرد چندانی ندارد.
اما در جایگاه نیمه رسمی ( شرکت های آبفا)موضوع کمی متفاوت تر! است و محتوای آموزشی نیز در کسب آن جایگاه تاثیر دارد. و در حیطه کاری نیز محتوای آموزشی موثر است.
جایگاه سوم نیز حکایت متفاوتی دارد!!! برای کار در شرکت های مهندسی مشاور و بازار آزاد کسی از مدرک شما و محل آن سوال چندانی نمی کند. و سوالی که مطرح می شود این است که چقدر کاربلد هستید؟؟؟
برای کسب این جایگاه نیز علاوه بر محتوای آموزشی یادگیری آموزش های غیر رسمی ( مانند نرم افزار ها) ضروری است.
[hr]متن
به سوال اول برگردیم. در حال حاضر کدام یک از جنبه های بهداشت محیط اهمیت بیشتری دارد؟؟؟ آیا عنوان مهندسی به قول برخی از جمله مهندس دادمهر فائزی به ارزش ذاتی بهداشت محیط می افزاید؟ یا به بیان دکتر نبی زاده در حال حاضر جنبه های مدیریتی اهمیت بیشتری دارد؟؟؟
پاسخ به این سوال که از جانب دکتر ندافی مطرح شده است در 28 تیر 1387 مطرح شده استرفتن نیمی از راه است. و تمام آن نیست.

بایستی قبل از آن ارزش های ذاتی بهداشت محیط از جنبه های مختلف مهندسی، مدیریتی و جایگاه رسمی آن تعیین شود و سپس بر اساس جایگاه غالب اظهار نظر نمود.
حال بایستی دید که غالب فارغ التحصیلان بهداشت محیط ( جدای از فلسفه ایجاد این رشته) به اتکای کدام یک از ارزش های آن نقش آفرینی می کنند. و بر اساس کدام یک از آموخته های درسی وارد بازر کار می شوند؟؟
از دوستان می خواهم در این زمینه اظهار نظر نمایند
و نمیه دیگر این است که عنوان مهندسی به تنهایی قادر به ایجاد ارزش افزوده است یا نیازمند ساختار جهت نهادینه نمودن آن است؟؟؟
در اینجاست که لزوم شکل گیری نظام مهندسی مطرح می شود.
در حال حاضر دو نظام صنفی بر مبنای دو دیدگاه در حال شکل گیری است
گروهی با غالب دانستن دیدگاه مدیریتی معتقند که باید بهداشت محیط به جرگه نظام بهداشت ملحق شود و در کنار سایر رشته های بهداشتی از جمله بهداشت حرفه ای، حشره شناسی، بهداشت عمومی و ...به دنبال حل مشکلات حل ناشده و یا به عبارتی برداشتن بارهای زمین مانده باشد.
و عده ای دیگر نیز با تاکید بر جنبه های مهندسی بهداشت محیط معتقدند که رشته بهداشت محیط بایستی به نظام مهندسی محیط زیست بپیوندد و وارد کارزاری برای احقاق حقوق از دست رفته خود ( از جمله امتیاز آن در رتبه بندی شرکت های مهندسی مشاور و اخذ پروانه کار) بانظام های مهندسی گردد.

تعریض:
گروهی کنج آرام عافیت را هدف قرار داده اند. به امید آنکه امواج نیلگون برایشان گوهری از دریا برون اندازد!
و عده ای دل به دریای پر آشوب زدن و تلاش برای کسب گوهر مقصود از ژرفای بیکران را می پسندند!
[hr]
درخواست:
دوستان وارد بحث شوند و نظر بدهند پیوستن به کدام نظام ارزش افزوده بیشتری نصیب بهداشت محی خواهد نمود؟
دانشجوي دكتراي تخصصي مهندسي بهداشت محيط
دانشگاه علوم پزشكي تهران
19944
جدید
جدید
پست: 1
تاریخ عضویت: 05 آپریل 2010 00:00
تماس:

پست توسط 19944 »

[JUSTIFY]با سلام خدمت تمام دوستان به نظر من پیوستن به نظام مهندسی محیط زیست بهتر می باشد چون رشته ما رشته ای هستش که شباهت زیادی با مهندسی محیط زیست دارد و با روحیات ما بهتر می باشد .اگر ما دوباره به فکر نظام بهداشت باشیم وضع ما از همین هم بد تر می شود و تمام فکر ما مسائلی می شود که بیشتر جنبه پزشکی دارند و از مسائل مهندسی خبری نیست. به نظر من تمام دوستانی که در این رشته هستند با توجه به درس هایی که می خوانند از کار کردن اون هم در سیستم وزارت بهداشت ناراضی هستند.اگه ما درسهایی مثل استاتیک- نقشه کشی- طراحی تصفیه خانه و ... را نمی خواندیم اون موقع حاضر بودیم نظام بهداشت باشد.انشائ الله که شاهد پیشرفت روز افرون این رشته باشیم
[/JUSTIFY]
hhamidi
جدید
جدید
پست: 1
تاریخ عضویت: 05 دسامبر 2009 00:00
تماس:

پست توسط hhamidi »

سلام به همه دوستان عزیز. من با نظر دوست قبلی کاملاً موافقم .من کارشناسی بهداشت خوندم و ارشدمو آب و فاضلاب محیط زیست ، اصلاً سنخیتی با نظام بهداشت پیدا نمیکنه . کاری رو که من دارم می کنم همان کاریه که یه کارشناس عمران آب داره انجام میده تازه در اکثر موارد تیم بهداشت محیطی ما بهتر عمل می کنه و واقعاً یه کار مهندسی صورت می گیره . حالا شما اینرو بیا با نظام بهداشت که توی ذهن آدم بهداشت مادر و کودک، بهداشت خانواده و امثالهم رو تداعی می کنه مقایسه کنید . واقعاً قابل مقایسه نیستند. من با نظام مهندس محیط زیست آب و فاضلاب یا چیزی شبیه این موافق 100% هستم و با نظام بهداشت کاملاً مخالف . متشکرم . به امید بهروزی همه دوستان .
HADI21S
جدید
جدید
پست: 22
تاریخ عضویت: 20 دسامبر 2009 00:00
تماس:

پست توسط HADI21S »

سلام دوست عزيز من با هردو نظام مخالفم . بايد نظام مهندسي بهداشت محيط تشكيل بشه. چه معني داره براي رشته اي كه اصلا طراحي نخوندن و نميدونن طراحي چيه و فقط اطلاعاتي درباره گل وگياه و جانوران دارن بيايم نظام مهندسي تشكيل بديم اونهم با اسمشون .
از بين رشته هاي وزارت بهداشت فكر كنم تنها رشته اي كه امتياز آور ( در رتبه بندي معاونت راهبردي رياست جمهوري ) باشه بهداشت محيطه البته رشته زمينه در آب و فاضلاب درج نشده پس ما بايد براي گرفتن حقمون درست تلاش كنيم نه براي محيط زيست
shabanzaroki
جدید
جدید
پست: 1
تاریخ عضویت: 20 می 2010 00:00
تماس:

پست توسط shabanzaroki »

باسلام واحترام-ضمن عرض خسته نباشیدوتقدیروتشکرازپیگیریهای دلسوزانه ومجدانه شما به عقیده من نظام مهندسی محیط زیست خیلی کامل تر وجامع تر است.
alif
جدید
جدید
پست: 17
تاریخ عضویت: 06 می 2010 00:00
حالت من: Badhal
محل اقامت: قم
تماس:

پست توسط alif »

سلام به ظاهر نظام مهندسی بهتره ولی توضیحات کاملتری از طرح های پیشنهادی که در رده های بالاست بایستی دیده شود.
tasouj.blogfa.com
نمایه کاربر
lili
جدید
جدید
پست: 52
تاریخ عضویت: 09 نوامبر 2009 00:00
حالت من: Badhal
محل اقامت: استان بوشهر
تماس:

پست توسط lili »

سلام.به نظر من باید یه نظام با نام نظام مهندسی بهداشت محیط اختراع کنن!
چون به نظر من نظام مهندسی واسه مهندسین محترمه،نظام بهداشتی هم واسه گروهای بهداشت.پس یقینا اگه مهندسی بهداشت محیط به هرکدوم ازین دو بپیونده یه سری از خواسته هاش پوشش داده نخواهد شد!پس اگه واقعا قراره مهندسی بهداشت محیط یه سروسامان درست و حسابی بگیره باید از پی شروع کنیم
atilla
جدید
جدید
پست: 16
تاریخ عضویت: 13 آپریل 2010 00:00
حالت من: Badhal
محل اقامت: تهران
تماس:

پست توسط atilla »

سلام
ما جایگاه خودمونو تو بهداشت و درمان به اندازه کافی داریم. و با داشتن یا نداشتن نظام اتفاق جدیدی نمی افتد. ولی در خارج از بهداشت درمان ما دارای قابلیت های خوبی هستیم و اینجاست که ما خودمان را باید به عنوان متخصص محیط زیست آشنا به مسایل بهداشتی مطرح کنیم
نمایه کاربر
naderloo
مدیر کل
مدیر کل
پست: 2793
تاریخ عضویت: 08 نوامبر 2008 00:00
حالت من: Khaste
محل اقامت: تهران
تماس:

پست توسط naderloo »

[JUSTIFY]آقاي ماروسي عزيز سلام:

ضمن تشكر، اين نگرش كه پس از تصویب عنوان مهندسی، بهداشت محيط به چه صورت بايد جايگاه خود را يافته و بتواند از عهده وظايف خود جهت كنترل عوامل محيطي موثر بر سلامت برآيد، بجهت وسعت عوامل محيطي (هوا، آب، خاك و...) ارگانهاي مختلفي از جمله وزارت بهداشت، شهرداري، وزارت نيرو، سازمان محيط زيست را در بر ميگيرد و نظام بهداشت و نظام مهندسي محيط زيست تنها در جايگاه خود قابل طرح بوده و مطمئنا هركدام از اين نظامها ميتوانند به صورت بالقوه يكي از راهكارهاي مناسب براي پيشبرد اهداف بهداشت محيط باشند ولي هريك از آنها بدليل محدود بودن حوضه فعاليت معايبي دارند و بدون نقص نيستند لذا بايد قبل از ورود به اين مرحله يك تحول ديگر شكل بگيرد.
ببينيد ما داراي انجمني بسيار معتبر به نام انجمن علمي بهداشت محيط ايران هستيم كه جا دارد در همين جا از تلاش تمامي پيشكسوتان و اساتيد گرامي عضو هيات مديره انجمن شامل:دکتر علیرضا مصداقی نیا عضو و رئیس هیئت مدیره، دکتر سیمین ناصری عضو هیئت مدیره و نایب رئیس انجمن، دکتر احمد رضا یزدانبخش عضو هیئت مدیره و دبیر انجمن، دکتر کاظم ندافی عضو هیئت مدیره و خزانه دار انجمن، دکتر نعمت الله جعفرزاده حقیقی فرد عضو هیئت مدیره، دکتر اکبر اسلامی عضو هیئت مدیره، دکتر ززولی عضو هیئت مدیره، دکتر مهدی احمدی مقدم، عضو علی البدل هیئت مدیره، مهندس محمد ماروسی عزیز عضو علی البدل هیئت مدیره دکتر رامین نبی زاده بازرس (اصلی)، دکتر محمود علیمحمدی بازرس (علی البدل) بجهت برگزاري همايش هاي ملي بهداشت محيط، جشنواره اخير بهداشت محيط و... تشكر نمايم ولي دوستان انتقاداتي هم به عملكرد انجمن وارد است، كه قبلا نيز توسط اساتيد محترم و جنابعالي مطرح گرديد.
انجمن علمي بهداشت محيط ايران بايد از بعد اجرايي توانمندتر گردد.تا بتواند مسائل مربوط به امور صنفي و سازماني را با توجه به مشكلات موجود پي گيري كرده و تا حصول نتيجه دنبال نمايد.همچنين قوانين مورد نياز جهت بكارگيري متخصصان بهداشت محيط در وزارت خانه ها و ارگانهاي مختلف نظير سازمانها، شهرداري ها، شركت هاي مهندسين مشاور و... را تا تصويب و اجراء همچنين نظارت براجراء حمايت كند، همچنين از عهده پاسخگويي مناسب به انتظارات جامعه بهداشت محيط ايران برايد.
قبل از نيازمندي ما به سازمان بهداشت يا محيط زيست ما به انجمني نياز داريم كه بتواند با دانشجويان، فارغ الاتحصيلان، اساتيد، مقامات و... ارتباط برقرار نموده و راه را براي تصويب لايحه هاي حمايتي هموار كند قبلا هم راه اندازي يك تشكل صنفيبه موازات انجمن علمي بهداشت محيط براي انجام فعاليت هاي صنفي و اجرايي مطرح شده بود كه متاسفانه عقيم ماند.
دوستان شايد لازم نباشد كه يادآوري كنم كه انجمن هاي مشابه در ساير رشته ها فعاليت هاي بسيار نظام مند دارند و با فعاليت هاي پيگير علاوه بر اراده در جهت خواست اعضاء قوانين تصويب شده در هيات مديره خود را براحتي به تصويب ارگانهاي ذيربط ميرسانند.
حال اين انجمن صنفي چه در قالب انجمن علمي بهداشت محيط و چه در قالب يك تشكل مستقل مطرح شود قطعا سبب افزايش سرعت پيشبرد اهداف ذكر شده خواهد بود، كه در صورت فعال شدن ميتواند به عنوان قوي ترين نظام صنفي عمل كرده و راه را جهت تشكيل نظام هاي بهداشت و سازمانهاي نظام مهندسي محيط زيست هموار نمايند.

در خصوص انتخاب هريك از اين نظام ها هم بايد عرض كنم كه با توجه به حيطه عمل و وظايف و اهداف بهداشت محيط ، وجود هر دو نظام پيشنهادي ضروري است و نبايد بهداشت محيط محدود به حوضه يكي از نظام هاي ذكر شده گردد بلكه هر دو اين نظام ها داراي موجوديتي وابسته به اهداف بهداشت محيطي ميباشند و بايد به متخصصان بهداشت محيط خدمات مناسب ارائه دهند.[/JUSTIFY]
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
[CENTER]
تصویر

تصویر
[/CENTER]
maryam_naderi
جدید
جدید
پست: 1
تاریخ عضویت: 04 فوریه 2010 00:00
تماس:

پست توسط maryam_naderi »

با سلام خدمت همه مهندسین و همکاران محترم و با تشکر فراوان از مدیریت سایت و دوستانی که پیگیر این قضیه هستند.
مسئله مهمی که الان من خودم با اون درگیر هستم بازار کار برای فارغ التحصیلان این رشته هست. بهداشت محیط رشته خیلی گسترده ای هست که در همه زمینه ها کاربرد خوبی دارد.
به صورت مثال:
آزمایشگاه آب و فاضلاب (رشته شیمی و بهداشت محیط ) هر دو این رشته رو استخدام می کنند در صورتی که رشته بهداشت محیط در این زمینه از رشته شیمی واحد های بیشتری رو گذرونده من جایی که رفتم برای مصاحبه بچه های شیمی فقط تئوری BOD/COD .... خونده بودن به اندازه رشته بهداشت محیط اندازه گیری رو لمس نکرده بودند.
نظارت بر رستوران ها (کارشناس صنایع غذایی و بهداشت محیط) هر دو این رشته رو استخدام می کنند در صورتی که کارشناس مواد غذایی بر کیفیت مواد غذایی ولی اطلاعاتی راجع به بهداشت مواد غذایی /بهداشت کارکنان /بهداشت ساختمان آشپزخانه و رستوران رو به اندازه بچه های بهداشت محیط ندارد.
تصفیه خانه های آب و فاضلاب که خیلی از بچه های بهداشت محیط کاربردی تر و کامل تر از بچه های عمران در نگهداری تصفیه خانه ها موفق بودند.
بیمارستان ها و مراکز درمانی که بهداشت محیط که باید به صورت تیمی در یک بیمارستان کار کنند ولی فقط یک نفر استخدام می شود که طبق صحبت دوستان یک نفر برای یک بیمارستان کافی نیست!!!!
یا شهرداری ها که استخدام رو اکتفا کردند به بچه های محیط زیست و از رشته بهداشت محیط متاسفانه استفاده نمی کنند.
و.....................
به نظر من مهم اینه که راهی پیدا بشه یاقانونی تصویب بشه برای فارغ التحصیلان بهداشت محیط که بازار کاری هم برای ما وجود داشته باشه .
با تشکر
alielahe
جدید
جدید
پست: 5
تاریخ عضویت: 18 می 2010 00:00
حالت من: Badhal
تماس:

پست توسط alielahe »

[JUSTIFY]سلام و خسته نباشيد به كليه عزيزاني كه در جهت ارقاي علمي و اجتماعي رشته بهداشت محيط تلاش ميكنند و در جهت تصويب عنوان مهندسي كارشناسي بهداشت محيط تلاش نمودند.حدود 7 سال در شركت هاي مهندسين مشاور از جمله مهندسيم مشاور مهاب قدس فعاليت نمودم و تجربيات زيادي را كسب نمودم .ولي بقول ساير دوستان در بعضي مواقع نبود يك واژه مهندسي در مدرك ما براي بعضي از دوستان وهمكاران شبهه ايجاد مي نمايد كه آيا ما واقعاٌ مهندس هستيم يا نه !!!!
پس به نظر من وجود و تشكيل نظام مهندسي بهداشت يا نظام مهندسي محيط زيست بسيار ضروري است .قبول دارم كه رشته بهداشت محيط از رشته محيط زيست سر تر است ولي ما همين واژه را هم نداريم . به نظر من با دوستان محيط زيست جوينت شويم و يك نظام مهندسي بهداشت محيط زيست را تشكيل دهيم.الن من در شركت آب وفاضلاب مشغول بوده و به قول دوستان كارفرما شديم .در تمام اسناد و ارزيابي مشاوران درج مي نمايم كه كارشنا س عمران ، مكانيك يا بهداشت محيط داراي امتياز برابر مي باشند و خواهان ارائه كپي مدارك كارمندان مي باشم . همين موضوع باعث اهميت اين رشته شده است .توصيه مي كنم ساير دوستان نيز به رشته بهداشت محيط ارج بدهند و با مطالعه و انجام پروژه هاي مطالعاتي صاحب نظر شوند. با احترام
[/JUSTIFY]
dadashali
جدید
جدید
پست: 9
تاریخ عضویت: 10 ژوئن 2010 00:00
حالت من: Badhal
محل اقامت: شيراز
تماس:

علیرضا عباسی

پست توسط dadashali »

با سلام خدمت همه دوستان محترم
به نظر من بهداشت محیط را نه میشه جدا از نظام بهداشت دانست و نه جدا از نظام مهندسی محیط زیست
اگر این امکان فراهم بشه که با توجه به علاقه فردی و زمینه کاری شخص خودش انتخاب کنه بهترین گذینه هست در غیر این صورت با توجه به علاقه شخص خودم من نظام مهندسی محیط زیست رو انتخاب می کنم.
با تشکر
ARA
نمایه کاربر
mmaroosi
جدید
جدید
پست: 76
تاریخ عضویت: 07 می 2010 00:00
حالت من: Badhal
تماس:

پست توسط mmaroosi »

با سلام
درخصوص تصویب عنوان مهندسی
تا آنجا که اینجانب خبر دارم این عنوان در شورای عالی گسترش علوم پزشکی به تصویب رسیده است.
و هنوز ابلاغ نشده است.
در صورت ابلاغ دستورالعمل نحوه اجرای آن نیز اعلام میشود.
در حال حاضر باید منتظر ماند تا این مصوبه توسط وزیر به معاونت های وزارت بهداشت ابلاغ شود.
دانشجوي دكتراي تخصصي مهندسي بهداشت محيط
دانشگاه علوم پزشكي تهران
hossein_sh2010
جدید
جدید
پست: 2
تاریخ عضویت: 19 ژوئن 2010 00:00
تماس:

پست توسط hossein_sh2010 »

alielahe نوشته شده:[JUSTIFY]سلام و خسته نباشيد به كليه عزيزاني كه در جهت ارقاي علمي و اجتماعي رشته بهداشت محيط تلاش ميكنند و در جهت تصويب عنوان مهندسي كارشناسي بهداشت محيط تلاش نمودند.حدود 7 سال در شركت هاي مهندسين مشاور از جمله مهندسيم مشاور مهاب قدس فعاليت نمودم و تجربيات زيادي را كسب نمودم .ولي بقول ساير دوستان در بعضي مواقع نبود يك واژه مهندسي در مدرك ما براي بعضي از دوستان وهمكاران شبهه ايجاد مي نمايد كه آيا ما واقعاٌ مهندس هستيم يا نه !!!!
پس به نظر من وجود و تشكيل نظام مهندسي بهداشت يا نظام مهندسي محيط زيست بسيار ضروري است .قبول دارم كه رشته بهداشت محيط از رشته محيط زيست سر تر است ولي ما همين واژه را هم نداريم . به نظر من با دوستان محيط زيست جوينت شويم و يك نظام مهندسي بهداشت محيط زيست را تشكيل دهيم.الن من در شركت آب وفاضلاب مشغول بوده و به قول دوستان كارفرما شديم .در تمام اسناد و ارزيابي مشاوران درج مي نمايم كه كارشنا س عمران ، مكانيك يا بهداشت محيط داراي امتياز برابر مي باشند و خواهان ارائه كپي مدارك كارمندان مي باشم . همين موضوع باعث اهميت اين رشته شده است .توصيه مي كنم ساير دوستان نيز به رشته بهداشت محيط ارج بدهند و با مطالعه و انجام پروژه هاي مطالعاتي صاحب نظر شوند. با احترام[/JUSTIFY]


[JUSTIFY]امیدوارم بهداشت حرفه ای هم با ایمنی صنعتی ادغام گردد زیرا من دارای مدرک کاردانی ایمنی صنعتی و کارشناسی بهداشت حرفه ای در ده سال قبل میباشم ولی جدیدا کارشناسی ایمنی هم آمده و وزارت علوم ایران حماقت ، بی کفایتی و بی انصافی خود را یک بار دیگر ثابت نموده است[/JUSTIFY]
ارسال پست

بازگشت به “اخبار بهداشت محیط”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 6 مهمان