آلومینیوم ( سولفات آلومینیوم و آلومینیوم بی فلوراید )

در این انجمن به مهندسی بهداشت حرفه ای در موژ مهندسی بهداشت ایمنی و محیط زیست در مورد بهداشت ایمنی محیط زیست بهداشت محیط مهندسی بهداشت محیط بهداشت حرفه ای تصفیه آب تصفیه فاضلاب جزوه ارشد محیط زیست ایمنی میپردازید.
ارسال پست
tex_mojtaba
جدید
جدید
پست: 19
تاریخ عضویت: 24 آگوست 2010 00:00
حالت من: Badhal
تماس:

آلومینیوم ( سولفات آلومینیوم و آلومینیوم بی فلوراید )

پست توسط tex_mojtaba »

آلومینیوم ( سولفات آلومینیوم و آلومینیوم بی فلوراید )
ویژگی آلومینیوم :
چگونگی مواجهه با آلومینیوم :
چگونه آلومینیوم سلامتی راتحت تاثیرقرارمی دهد :
آزمایشات تشخیص جهت تعیین سطح تماس با آلومینیوم :
مقادیرتوصیه شده ومجاز :


آلومینیوم 8%سطح زمین را تشکیل میدهد . آن معمولا بصورت ترکیبی با املاح و سنگهای دیگر می باشد . فلز الومینیوم سفید متمایل به خاکستری و قابل خم شدن وانعطاف پذیر است. بطورمعمول درظروف آشپزخانه شامل ظروف آشپزی و ظروف غذاخوری ، وسايل و مواد ساختمانی بکار می رود . آلومینیوم به اشکال مختلف استفاده می شود مثل نیترات آلومینیوم ، اکسید آلومینیوم ، هیدروکسید آلومینیوم (بکاررفته در آنتی اسید) کلروهیدرات آلومینیوم ( بکاررفته درخوشبوکننده ها وعطرها ) و سولفات آلومینیوم ( بکاررفته درتصفیه آب نوشیدنی ) آلومینیوم در رنگ ، وسایل آتش بازی ، لاستیک و سرامیک کاربرد دارد .

چگونگی مواجهه با آلومینیوم :

1) خوردن مقادیرکم آلومینیوم درغذا 2) تنفس کردن سطح بالای آلومینیوم درهوای کار 3) نوشیدن آب با سطح بالای آلومینیوم تردیک مکانهای ضایعات گیاهان مصنوعی و مناطقی که سطح بالای آلومینیوم دارد.
4 ) خوردن موادی که میزان بالای آلومینیوم دارد ( مثل آنتی اسید )
5) مقداربسیار ناچیزآلومینیوم از طریق ظروف آشپزی آلومینیومی وارد بدن می شود .


چگونه آلومینیوم سلامتی راتحت تاثیرقرارمی دهد :

تماس با مقادیرکم آلومینیوم ازطریق غذا هوا آب و یا تماس پوستی بنظر نمی رسد که به سلامتی آسیب برساند . آلومینیوم نه تنها ماده مورد نیاز برای بدن نیست بلکه با مقادیر بالا ممکن است مضر نیز باشد افرادی که تحت تاثیر سطح بالای آلومینیوم در هوای تنفسی شان قرارمی گیرند ممکن است مشکلات تنفسی شامل سرفه و آسم پیدا کنند . بعضی مطالعات حیوانی نشان داده است که آلومینیوم با سطح بالا حیوانات جوانتر را بیشتر دچار مشکل می کند چرا که سبب تاخیردر تکامل اسکلتی وعصبی می شود .

آلومینیوم با بیماری الزایمر عجین شده است زیرا این بیماران در مغزشان سطح بالایی از آلومینیوم دارند . هنوز مشخص نیست که آیا آلومینیوم سبب بیماری الزایمر می شود و یا دربیمارانی که قبلا دچار این بیماری شده اند کم کم آلومینیوم سطح اش درمغز با لا میرود . نوزادان و بزرگسالان که مقادیرزیاد آلومینیوم را جهت درمان بیماری های دیگراستفاده می کنند دچار بیماری های استخوانی می شوند که این مطرح کننده نقش آلومینیوم در ایجاد مشکلات اسکلتی است . بعضی افراد حساس دراثر استفاده از عطرهای حاوی هیدرو کلرو آلومینیوم دچار راشهای پوستی می شوند . شواهدی از تاثیر آلومینیوم برسیستم تولید مثلی در انسانها و حیوانات وجود ندارد . آژانس بین المللی تحقیقات سرطان و آژانس حفاظت محیط زیست آلومینیوم را از نظر سرطاترایی تقسیم بندی نکرده اند. اطلاعات بدست آمده نشان نداده است که آلومینیوم کارسینوژن قوی باشد .


آزمایشات تشخیص جهت تعیین سطح تماس با آلومینیوم : تستها یی جهت اندازه گیری آلومینیوم درخون ، ادرار و مدفوع وجود دارد . مقدار آلومینیوم در ادرار نشان می دهد که آیا فرد درمواجهه با مقادیر بالاتراز نرمال قرارگرفته است یا نه . تستهایی نیزهستندکه آلومینیوم را در مو یا ناخن ارزیابی می کنند اگرچه معمول نیستند .

مقادیرتوصیه شده ومجاز :EPA توصیه میکند که غلظت آلومینیوم درآب آشامیدنی بیش تر از PPM 2 .0 نشود چراکه مشکلات در طعم و بوی آب ایجاد میشود FDA . مشخص کرده است که ظروف آشپزی آلومینیومی ، فویلهای آلومینیومی ، موادضد تعریق ، آنتی اسید و محصولات آلومینیومی دیگر بطورکلی امن و غیرمضر می باشند . OSHA حداکثرغلظت مجاز غبار آلومینیوم درهوا را mg/m3 15 برای 8 ساعت کارروزانه در 40 ساعت کار هفتگی تعيین کرده است در حالیکه NIOSHمیزان 10mg/m3 برای 10 ساعت کارروزانه در40 ساعت کار هفتگی تعيين نموده است . میزان دریافت روزانه آلومینیوم تقریبا 80 میلی گرم برآورد می شود . جذب گوارشي آلومینیوم کم است و با جذب آهن و فسفر تداخل دارد . در پلاسمای خون ، آلومینیوم به اجزای غیرقابل تجزیه باند می شود . آلومینیوم ازطریق هوای استنشاقی درریه و غدد لنفاوی ناف ریه ذخیره می شود . افزایش میزان آلومینیوم در غذا و یا از طریق غیرخوراکی باعث افزایش غلظت اش در مغز ، کبد وخون می شود . آلومینیوم بطور ویژه سیستم سوکسینات اکسیداز میوکارد را فعال می نماید . واکنش فیبروتیک ریوی و تغییردر متابولیسم فسفات ، اثرات سمی اصلی آلومینیوم هستند . افزایش مصرف خوراکی آلومینیوم ، جذب روده ای فسفررا کاهش می دهد که این بدلیل تشکیل کمپلکس غیرقابل حل آلومینیوم فسفات می باشد . درنتیجه متابولیسم کلسیم وفسفر ( اختلال رشد ، تغییرات راشیتیسمی استخوانی ، افزایش سطح آلومینیوم دراستخوان ) و سطح هورمون پاراتیروئيد در سرم ( متناسب باسطح آلومینیوم سرم ) تحت تاثیرقرارمیگرد .
درسطح سلول غلظت بالای آلومینیوم ، فسفریلاسیون را مهارکرده و این سبب کاهش نسبت ATP/ADPوسطح ATP می شود . افزایش آلومینیوم سلول ها سیستم آنزیمی حمل فسفررا ، تحت تاثیر قرار داده و سبب اختلال درتولید ATP و موازی با آن اختلال در متابولیسم کربوهیدراتها می شود . آلومینیوم دکربوکسیلاسیون آنزیمی اسیدپیرویک را تحریک می کندکه این سبب مهار هگزوکیناز و در نتیجه تبدیل اسید ایزوستیریک به آلفاکتوگلوتارات (وابسته بهNADP ) می گردد . اثرات بیوشیمیایی دیگر افزایش آلومینیوم ، اختلات انعقادی (افزایش زمان PT ) و پورفیری می باشد . درانسان غلظتهای سمی آلومینیوم بنظر می رسد که علت مشخص دمانس دژنراتیو اولیه (بیماری آلزایمر یا دمانس پیری) دمانس دیالیزی و استئومالاسی وابسته به دیالیز باشد . سطح بالای آلومینیوم در بافت مغزی بیماران فوت شده از دمانس اولیه تاییدکننده نقش اتيولوژیک آلومینیوم دراین بیماری می باشد . مسمویت با آلومینیوم در سندرم انسفالوپاتی دیالیزی همانند استئومالاسی دربیماران انسفالوپاتی بوجود می آید . جذب و تجمع آلومینیوم در خون و با فتها ( بویژه ماده خاکستری مغز ) دربیماران CRF تحت دیالیز رخ می دهد .
نمایه کاربر
per3ica
جدید
جدید
پست: 6
تاریخ عضویت: 20 دسامبر 2015 17:43
تماس:

Re: آلومینیوم ( سولفات آلومینیوم و آلومینیوم بی فلوراید )

پست توسط per3ica »

[FONT=Sans][COLOR=#000080][COLOR=#FF0000]مصارف سولفات آلومینیوم :[/COLOR][/FONT][/COLOR]
[FONT=Sans][COLOR=#000000]
[/FONT][/COLOR]
[FONT=Sans][COLOR=#000000]سولفات آلومینیوم در طیف وسیعی از صنایع کاربرد دارد از جمله در صنایع چرم سازی ، نساجی ، شکر سازی ، کاغذ سازی ، تصفیه روغن ، تصفیه آب و فاضلاب ، بعنوان کاتالیست در تولید اتان ، تولید فوم های آتش نشانی ، تولید برخی فلزات نظیر روی ، عامل ضد رطوبت در بتون ، تهیه رزین های آلومینیوم ، کنسرو سازی ، تولید صابون ها و ژل فوم های آلومینیوم ، صنایع تصفیه آب و فاضلاب برای جدا سازی ناخالصی ها[/FONT][/COLOR]
ارسال پست

بازگشت به “مهندسی بهداشت حرفه ای”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان