آخرین وضعیت کیفیت هوا یا آلودگی هوا در اهواز

در این انجمن به آلودگی هوا و کنترل آن در موژ مهندسی بهداشت ایمنی و محیط زیست در مورد بهداشت ایمنی محیط زیست بهداشت محیط مهندسی بهداشت محیط بهداشت حرفه ای تصفیه آب تصفیه فاضلاب جزوه ارشد محیط زیست ایمنی میپردازید.
نمایه کاربر
naderloo
مدیر کل
مدیر کل
پست: 2793
تاریخ عضویت: 08 نوامبر 2008 00:00
حالت من: Khaste
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: آخرین وضعیت کیفیت هوا یا آلودگی هوا در اهواز

پست توسط naderloo »

به گزارش کمیته خبر و اطلاع رسانی مرکز سلامت محیط و کار، به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، مهندس فرهاد صفدری مدیر گروه سلامت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت استان گفت: پیرو اطلاعیه آب و فاضلاب اهواز و با توجه به مشکلاتی که در روزهای گذشته در خصوص کمبود و قطعی آب در اهواز روی داد، نظارت بهداشتی بر شبکه آبرسانی افزایش یافت.

وی افزود: در روزهای گذشته مورد حاد و اضطراری که مشکل خاصی در وضعیت بهداشتی آب ایجاد کند یا نشان‌دهنده آلودگی در آب و نبود کلر در حوزه وسیعی از شبکه باشد، مشاهده نشد.

صفدری ادامه داد: با این وجود شبکه آبرسانی و سامانه‌های آب‌شیرین‌کن و همچنین خودروهایی که در روستاهای تحت پوشش شبکه بهداشت اهواز آب می‌فروشند، مورد نظارت بیشتری قرار گرفتند.

وی گفت: بنا بر اطلاعیه مجموعه آب و فاضلاب اهواز مبنی بر ایجاد مشکل در روند آبرسانی به مناطق اهواز، در شهرستان‌های حمیدیه، کارون، باوی و مراکز غرب و شرق اهواز، تشدید نظارت بهداشتی بر شرایط آبرسانی اعمال شد و علاوه بر آن به تمامی مراکز بهداشت ابلاغ شد که با مراجعه به اصناف، موارد ضروری در سلامت آب و موارد احتمالی آلودگی آب آموزش داده شود.

مدیر سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان اظهار داشت: همچنین در این مدت تعداد نمونه‌برداری‌های میکروبی و کلرسنجی‌ها در حوزه تحت پوشش مراکز بهداشت مرتبط با غرب و شرق اهواز افزایش یافته است.

وی گفت: تا این لحظه گزارشی مبنی بر شرایط اضطراری و خارج از عرف نداشته‌ایم، با این وجود بعید نیست که در چنین شرایطی و بر اثر کمبود آب مشکلاتی ایجاد شود.

صفدری با بیان این‌که حالت تشدید نظارت بهداشتی تا عادی شدن شرایط آبرسانی در اهواز ادامه خواهد داشت، افزود: روز گذشته آب و فاضلاب اهواز اتمام مشکل را اعلام کرد و عنوان شد که آبرسانی از کانال غدیر دوباره آغاز شده و مشکل قطعی آب در ساعات آینده برطرف خواهد شد. با این وجود همچنان نظارت‌ها کاهش نخواهد یافت زیرا افزایش فشار آب و به ویژه افزایش‌های ناگهانی می‌تواند موجب شکستگی در شبکه شود.
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
[CENTER]
تصویر

تصویر
[/CENTER]
نمایه کاربر
naderloo
مدیر کل
مدیر کل
پست: 2793
تاریخ عضویت: 08 نوامبر 2008 00:00
حالت من: Khaste
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: آخرین وضعیت کیفیت هوا یا آلودگی هوا در اهواز

پست توسط naderloo »

به گزارش کمیته خبر و اطلاع رسانی مرکز سلامت محیط و کار به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر شکراله سلمان زاده معاون بهداشت دانشگاه در خصوص اقدامات انجام شده در قالب اجرای طرح ضربتی نظارت های بهداشت محیطی در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در ماه رمضان امسال به طور میانگین در هر شهرستان 4 اکیپ از بازرسان بهداشت محیط روزانه در قالب طرح تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به ویژه مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی حساس فصلی مرتبط با رمضان از جمله رستوران ها و آشپزخانه ها و به خصوص شیرینی پزی ها و کارگاههای تولید زولبیا و بامیه و آش و حلیم در زمان فعالیت بازار در ساعات عصر تا افطار و همچنین در قالب بازرسی های شامگاهی از زمان بعد از افطار تا پاسی از شب نظارت می نمایند.

وی در ادامه افزود: طی 10 روز اول ماه رمضان بیش از 3 هزار بازدید از مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی با اولویت آش و حلیم و کارگاهای قنادی و تولید زولبیا و بامیا، رستوران و سایر مراکز و اماکن عمومی صورت گرفته و از این تعداد برای 301 مرکز تهیه و توزیع متخلف اخطاریه بهداشتی صادر گردید و 62 مرکز تهیه و توزیع به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شد و 39 مرکز نیز پلمب گردید.

رئیس مرکز بهداشت استان در پایان تصریح کرد: همچنین بیش از 4000 کیلو گرم مواد غذایی شامل زولبیا و بامیا، آش و حلیم و سایر مواد غذایی غیر بهداشتی و فاسد مرتبط با ماه رمضان از سطح عرضه و فروش ضبط و معدوم گردیده است.
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
[CENTER]
تصویر

تصویر
[/CENTER]
ارسال پست

بازگشت به “آلودگی هوا و کنترل آن”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 4 مهمان