آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران

در این انجمن به آلودگی هوا و کنترل آن در موژ مهندسی بهداشت ایمنی و محیط زیست در مورد بهداشت ایمنی محیط زیست بهداشت محیط مهندسی بهداشت محیط بهداشت حرفه ای تصفیه آب تصفیه فاضلاب جزوه ارشد محیط زیست ایمنی میپردازید.
نمایه کاربر
naderloo
مدیر کل
مدیر کل
پست: 2793
تاریخ عضویت: 08 نوامبر 2008 00:00
حالت من: Khaste
محل اقامت: تهران
تماس:

درباره آلودگی هوای تهران

پست توسط naderloo »

وضعیت آلودگی هوا در طی روزهای گذشته به علت پدیده وارونگی منجر به اظهارنظرهای بسیار و حتی شایعاتی از جمله وقوع باران اسیدی نیز شد و حال این که شاخص آلاینده دی اکسید گوگرد در روز گذشته در حد پاک بود.
درباره آلودگی هوای تهران - سید محمد مجابی *
وقوع پدیده وارونگی در بسیاری از شهرهای جهان از جمله پکن، دهلی نو و تا حتی شهر ساحلی استانبول وجود داشته و وضعیت تمام شهرها را می توان در سایت aqicn.org ملاحظه نمود. در روز گذشته، میانگین شاخص آلودگی پکن به بیش از 500 و در تهران هم به 157 رسید.
اما لازم است وضعیت کیفی هوای تهران را در همین امروز بررسی کنیم منواکسید کربن پاک 48 ، ازن پاک 13، دی اکسید نیتروژن سالم 75، دی اکسید گوگرد پاک 33، ذرات معلق با قطر کمتر از 10 میکرون سالم 86 و ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون ناسالم 157.
در طی سال های دولت هشتم تلاش جدی برای حذف آلاینده سرب با حذف تترا اتیل سرب از بنزین بعمل آمد و نیز در طی دو سال گذشته دولت یازدهم تمام تلاش برای کاهش بنزن صورت گرفت و موفقیت آمیز بود.
این گونه آلاینده ها اثرات سنگینی بر سلامت انسان ها دارند برای کاهش ذرات معلق زیر 2.5 میکرون برنامه بلند مدتی وجود داشت که در سال هایی کند شد و باید با شتاب دنبال شود.
بد نیست به وضعیت آلودگی هوای شهر تهران نیم نظری داشته باشیم : در تهران 700 کیلومتر مربعی، بنا به گزارش راهور ناجا 3.5 میلیون خودرو و 2.5 میلیون موتورسیکلت شماره شده و پیش بینی می شود بیش از دومیلیون خودرو و یک میلیون موتور سیکلت روزانه فعال وجود دارد و در روز حدود یک میلیون خودرو نیز به تهران وارد می شود.
بیش از 300 هزار خودرو فرسوده که معادل چندین خودرو معمولی آلودگی تولید می کنند در تهران تردد دارد و موتورسیکلت های غیر انژکتوری که اکثریت موتورهای تهران را تشکیل می دهد معادل چند خودرو آلودگی ایجاد می کند.
حال با ضرب کردن تعداد موتورها به نسبت تعداد خودرویی که آلوده می کنند و نیز خودروهای فرسوده، هر روز چندین میلیون خودرو آلودگی ایجاد می شود.
در شرایط وارونگی مثل اینست که دودکش اطاقی که در آن بخاری روشن است گرفته شود مانند امروز که سرعت باد تهران بسیار ضعیف بود.
اگر به حمل و نقل تهران نگاه کنیم در تهران روزانه 15.5 میلیون نفر سفر صورت می گیرد کمتر از13 درصد با مترو، 25 درصد با اتوبوس، 25 درصد با تاکسی و باقی با خودرو شخصی و اکثرا تک سرنشین.
در شرایط مطلوب متوسط سرعت در شبانه روز در شهر باید بین 30 تا 40 کیلومتر باشد که این سرعت در تهران 19 کیلومتر است. تهران برای سرعت مطلوب گنجایش 850 هزار خودرو دارد و حال نزدیک سه میلیون تردد می کند این کندی سرعت موجب تولید آلودگی بیشتر می شود.
تاکسی های تهران با تعداد80 هزار و تردد بالایشان به علت عدم تعویض کاتالیست کانورتور و 10 درصد فرسوده بودن نیاز به توجه دارد.
دو هزار مینی بوس فرسوده در تهران تردد دارد.
تهران شرایط پیاده روی و دوچرخه سواری در مسیرهای کوتاه را ندارد و کمتر از 1 درصد در وضع موجود است.
دسترسی درستی به مشاغل مورد نیاز وجود ندارد مثلا تعمیر کار دوچرخه از میدان راه آهن تا میدان تجریش به تعداد انگشتان دست نیست و نیاز به ترددهای غیر ضروری در شهر زیاد است.

اما چه باید کرد؟
بالاترین میزان تولید ذرات معلق زیر 2.5 میکرون با احتراق تولید می شود لذا آلاینده های ثابت و متحرک نقش مهمی دارند اگرچه بر مبنای مطالعه دهه 70 جایکا نزدیک به 80 درصد به آلاینده های متحرک بر می گردد ولیکن با بالا بودن این آلاینده در روزهای تعطیل که تردد و ترافیک کمتر است باید مطالعه جدیدی صورت گیرد.
لذا ارزان بودن گاز و آلودگی ناشی از موتورخانه های ساختمان ها نیز اهمیت دارد اما تردد بسیار مهم است لذا باید :
- طرح جامع مدیریت شهری با رعایت زون بندی و نیاز به تردد غیر ضرور تهیه و اجرا شود
- ساعت شروع و اتمام کار اصلاح شود و از همزمانی آن خصوصا با تحصیل اجتناب شود
- برای مسیرهای مشخص از سرویس استفاده شود و مجددا سرویس ادارات راه اندازی شود
- خودروهای فرسوده با الایندگی بالا حذف شود
- معاینه فی جدی گرفته شود و تاکسی های تهران اعم از 80 هزار تاکسی زرد و سبز و شرکتی تا 120 هزار تاکسی تلفنی تحت مدیریت بازرگانی تعویض کاتالیست کانورتور شود
- سهم حمل و نقل عمومی به دو برابر وضع فعلی افزایش یابد وسایل نقلیه عمومی اثرگذار اتوبوس و مترو است
- سهم تردد پیاده و دوچرخ افزایش یابد
- موتورهای آلاینده با موتورهای برقی و یا غیر آلاینده جایگزین شود
- مدیریت سبز در ساختمانها اجرا شود
اینها امهات کارهایی است که باید انجام شود.

در جلسه گذشته مجلس اقدام نمایندگان در تذکر برای وضع آلودگی هوا، اگر در بردارنده امضای درخواست دو فوریت برای رسیدگی و تصویب لایحه هوای پاک که یک سال است آماده شده و در صف صحن علنی مجلس قرار دارد صورت می پذیرفت بسیار اثر گذار می بود.
یا اینکه کاهش مدت قانونی معاینه فنی که لایحه آن دو سال است در نوبت رسیدگی قرار دارد مطرح می گردید در شرایط موجود موثر واقع می شد.
مقام معظم رهبری اشاره داشتند محیط زیست مسئله این دولت و آن دولت نیست مسئله همگانی است امیدوارم این موضوع مورد توجه قرار گیرد و آن را سیاسی نکنند و به جای آن با جدیت به حل موضوع بپردازند.
ضمنا بحث شهرسازی بسیار با اهمیت است تهران چند دالان ورودی هوا بیشتر ندارد اگر جلوی بادهای ورودی با بلند مرتبه سازی هایی که اتفاق افتاده تداوم یابد مسیر غلط طی شده است.
هزینه شهرهای بزرگ اگر با تراکم فروشی همراه باشد و مدیریت آن نیز همواره در درآمد از اقدامات زیربنایی عقب بماند مسیری جز ناپایداری طی نخواهد شد.
[FONT=BYekan, tahoma, Lucida Grande, Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif][RIGHT][HIGHLIGHT=#NaNffff]جدول شاخص کیفیت هوا (AQI) تهران به تفکیک هر ایستگاه[/HIGHLIGHT][/RIGHT][/FONT]
[FONT=BYekan, tahoma, Lucida Grande, Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif][RIGHT][HIGHLIGHT=#NaNffff]شاخص کیفیت هوای تهران[/HIGHLIGHT][/RIGHT][/FONT]
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
[CENTER]
تصویر

تصویر
[/CENTER]
نمایه کاربر
dostar
پیشرفته
پیشرفته
پست: 362
تاریخ عضویت: 16 می 2013 11:13
حالت من: Badhal
تماس:

Re: آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران

پست توسط dostar »

از بابت اطلاع رسانی تون ممنون
نمایه کاربر
hses
ویژه
ویژه
پست: 378
تاریخ عضویت: 07 آگوست 2014 12:15
تماس:

پس از سه هفته آلودگی هوای پایتخت سالم است

پست توسط hses »

تهران- ایرنا- معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران با اشاره به کاهش محسوس غلظت آلاینده ها گفت: شاخص کیفیت هوای پایتخت هم اینک با قرار گرفتن بر روی عدد 96 در شرایط سالم قرار گرفته است.
محمد رستگاری پیش ازظهرجمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران در خصوص شاخص کیفیت هوا در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 11 صبح امروز، هم اینک کیفیت هوای تهران در شرایط سالم قرار دارد.
وی گفت: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون، نسبت به روز گذشته به میزان 17 عدد کاهش بر روی 96 قرار گرفت.
رستگاری خاطرنشان کرد: میزان غلظت آلاینده های منواکسید کربن با چهارعدد افزایش از 41 به 45 و ذرات معلق کمتر از 10 میکرون نیز نسبت به روز گذشته در همین ساعت از 60 به 56 کاهش یافته است.
وی افزود: ایستگاه های فرمانداری شهر ری (143)، شهرداری منطقه 15 (127) و پارک سلامت (128) آلوده ترین نقاط جوی تهران در 24 ساعت گذشته بودند.
رستگاری به مناطق کم آلوده شهر نیز اشاره کرد و گفت: ایستگاه های سوهانک (49)، شهرک چشمه (52) و پارک رز (66) کمترین حجم آلاینده های جوی را در شهر تهران در این مدت داشتند.
شاخص کیفیت هوا، Air Quality Index) AQI) شاخصی برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است.
بر این اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا (AQI) به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک (سبز)، 51 تا 100سالم ( زرد )، 101 تا 150 ناسالم برای گروه حساس(نارنجی)، 151 تا 200 ناسالم (قرمز)، 201 تا 300 بسیار ناسالم (بنفش) و 301 تا 500 در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.
آلودگی هوای تهران در سه هفته اخیر بیشتر در شرایط ناسالم قرار داشت ضمن اینکه دوبار در وضعیت قرمز قرار گرفت که کمیته اضطراری کاهش آلودگی هوای پایتخت چندبار تشکیل جلسه داد و تدابیری از جمله تعطیلی مدارس و قطع صدور مجوز تردد در محدوده زوج و فرد به کار گرفت.
بر اساس این گزارش با توجه به پیش بینی هواشناسی استان تهران عصر امروز (جمعه) سامانه بارشی جدیدی وارد استان خواهد شد که در شهر تهران بارندگی و مناطق کوهستانی و ارتفاعات استان بارش برف را شاهد خواهیم بود.
این سامانه بارشی پیش بینی شده تا عصر فردا (شنبه) در استان تهران جریان داشته باشد.

[FONT=BYekan, tahoma, Lucida Grande, Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif][RIGHT][HIGHLIGHT=#NaNffff]جدول شاخص کیفیت هوا (AQI) تهران به تفکیک هر ایستگاه[/HIGHLIGHT][/RIGHT][/FONT]
[FONT=BYekan, tahoma, Lucida Grande, Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif][RIGHT][HIGHLIGHT=#NaNffff]شاخص کیفیت هوای تهران[/HIGHLIGHT][/RIGHT][/FONT]
نمایه کاربر
hses
ویژه
ویژه
پست: 378
تاریخ عضویت: 07 آگوست 2014 12:15
تماس:

Re: آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران

پست توسط hses »

بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران از میزان غلظت کلیه آلاینده ها به غیر از آلاینده ازن نسبت به روز گذشته درهمین ساعت کاسته شده است . هم چنین در میزان غلظت آلاینده ذرا معلق کمتر از ده میکرون تغییری مشاهده نمی گردد . به این ترتیب میانگین غلظت کلیه آلاینده ها در حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هواهم اکنون در شرایط پاک می باشد.

شاخص کیفیت هوا در روز یکشنبه مورخ 1394/10/13 در ساعت 11 صبح و مقایسه با روز گذشته
به دلیل اینکه شاخص کیفیت هوا برای آلاینده دی اکسیدنیتروژن، عدد بالای 200 را در نظر گرفته است در تحلیل و پیش بینی هایی که مقداراطلاعات آن کمتر از 200 می باشد منظور نمی گردد.

[FONT=BYekan, tahoma, Lucida Grande, Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif][RIGHT][HIGHLIGHT=#NaNffff]جدول شاخص کیفیت هوا (AQI) تهران به تفکیک هر ایستگاه[/HIGHLIGHT][/RIGHT][/FONT]
[FONT=BYekan, tahoma, Lucida Grande, Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif][RIGHT][HIGHLIGHT=#NaNffff]شاخص کیفیت هوای تهران[/HIGHLIGHT][/RIGHT][/FONT]
نمایه کاربر
naderloo
مدیر کل
مدیر کل
پست: 2793
تاریخ عضویت: 08 نوامبر 2008 00:00
حالت من: Khaste
محل اقامت: تهران
تماس:

تولیدموتورسیکلت کاربراتوری ازاول مهر95 ممنوع

پست توسط naderloo »

تهران- ایرنا- توقف تولید موتورسیکلت کاربراتوری از اول مهرماه 1395 به تصویب کارگروه ملی مقابله با آلودگی هوا رسید.
به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در کارگروه ملی مقابله با آلودگی هوا گفت: هر موتورسیکلت 4 تا 5 برابر یک خودروی استاندارد تولید آلایندگی دارد و با در نظر گرفتن تعداد موتورسیکلت های در حال تردد به ویژه در کلانشهرهای آلوده، ساماندهی و جایگزینی موتورسیکلت های کنونی با موتورهای برقی از ضروریات است.
وی با اشاره به تضمین رعایت استاندارد یورو 3 در موتورسیکلت های انژکتوری افزود: جایگزین موتورسیکلت های کاربراتوری، موتورسیکلت های برقی و انژکتوری است.
وی با اشاره به قیمت بالای موتورسیکلت های برقی تاکید کرد: به منظور ترغیب بهره برداران برای خرید و استفاده از موتورسیکلت های برقی نیازمند مشوق های تشویقی و بسته های حمایتی هستیم.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: فرصت ارائه شده به تولید کنندگان موتورسیکلت، جهت تنظیم و تطبیق شرایط آنها برای حذف تولید موتور کاربراتوری است.
متصدی ضمن تاکید بر عزم دولت و سازمان حفاظت محیط زیست برای حذف موتورسیکلت های کاربراتوری و جایگزینی آنها گفت: به همین دلیل سود واردات تمام قطعات موتورسیکلت های برقی هیبریدی صفر شده است.
وی تصریح کرد: جمع بندی تصمیمات اتخاذ شده در این کارگروه، در هیات دولت به عنوان مصوبه حوزه موتورسیکلت ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
همچنین امیرحسین قناتی مدیر کل دفتر خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای توقف تولید موتورسیکلت کاربراتوری، گفت: به رغم تلاش های صورت گرفته برای استانداردسازی موتورسیکلت های کنونی و تعیین 27 شاخص و ضابطه که بدون رعایت آنها از سوی تولید کنندگان، شماره گذاری موتورسیکلت ها صورت نمی گیرد، بازهم نمی توانیم موتورسیکلت کاربراتوری را گزینه مناسبی برای تردد در شهرها بدانیم.
وی ضمن تاکید بر اینکه تعهد باید قابل انجام باشد، افزود: پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت توقف تولید موتورسیکلت کاربراتوری از ابتدای مهرماه 95 است.
قناتی ادامه داد: برخی از اشکالات مطرح شده در بحث موتورسیکلت ها مربوط به رفتار فردی و اجتماعی بهره برداران در استفاده از موتورسیکلت و نبود نظارت دقیق و جدی در این خصوص است.
مدیر کل دفتر خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه یکی دیگر از پیشنهادات مطرح شده افزایش تعرفه واردات گمرکی موتورسیکلت کاربراتوری است، اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت به تمام تولید کنندگان اعلام کرده است که هیچ گونه ثبت سفارشی را در خصوص موتورسیکلت کاربراتوری نخواهد پذیرفت.
در ادامه داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اخذ مصوبه دولت برای توقف تولید موتورسیکلت کاربراتوری را پشتوانه ای مطمن برای به نتیجه رسیدن این موضوع دانست و گفت: در کنار این موضوع باید نحوه برخورد با موتور سیکلت های آلاینده در حال تردد کنونی هم مشخص شود.
سرهنگ احمد رستمی معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهور ناجا نیز ضمن ارائه نظرات و پیشنهادات خود در این زمینه، گفت: حذف فاصله تعریف شده میان توقف تولید موتورسیکلت های کاربراتوری تا توقف شماره گذاری، اقدام موثری در کسب نتیجه بهتر است.
سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در این جلسه با اشاره فناوری قدیمی و غیراستاندارد موتورسیکلت های کاربراتوری، گفت: آلودگی صوتی و هوا ناشی از تردد این موتورسیکلت ها به ویژه در تهران، در کنار آسیب ها و تخلفات اجتماعی که با این وسیله نقلیه صورت می گیرد، بهره برداری و استفاده از آن را غیرقابل توجیه می کند.
وی ضمن اعلام آمادگی شهرداری تهران برای ارائه خدمات به موتورسیکلت های برقی همچون ارائه برق رایگان برای شارژ باتری موتورها، تخصیص پارکینگ های خاص برای حفاظت از موتورهای گران قیمت برقی، همچنین تخصیص کمک مالی و وام بلاعوض برای خرید موتور برقی، اظهار کرد: البته در کنار موتور برقی، حمایت از دوچرخه برقی نیز باید در دستور کار قرار گیرد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: یکی دیگر از پیشنهادات، افزایش سخت گیری ها و نظارت بر معاینه فنی موتورسیکلت های کنونی است.
وی همچنین برای حذف 10 میلیون موتورسیکلتی که در حال حاضر در حال تردد و ایجاد آلایندگی هستند، گفت: دولت می تواند با ایجاد زیرساخت و فرآیندی مشابه خروج خودروهای فرسوده، به حذف این موتورسیکلت ها پس از توزیع موتور برقی اقدام کند.
تشکری هاشمی یادآوری کرد: یکی از مهمترین دستورالعمل های جلسه دی ماه شورای عالی ترافیک، تدوین دستورالعمل سختگیرانه برای ساماندهی موتورسیکلت ها است.
مهدی نیکدار رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور نیز گزارشی از روند خروج خودرهای فرسوده ارائه داد و گفت: یکی از مهمترین اقدامات در سالجاری، اسقاط وانت باری، مینی بوس، اتوبوس، کامیون های سبک، متوسط، سنگین و کشنده است.
وی افزود: با توجه به میزان آلایندگی بالای وسایل نقلیه سنگین و معادل سازی های صورت گرفته در این زمینه، این اقدام بسیار تاثیرگذار و مهم خواهد بود و به رغم کاهش کمی تعداد اسقاطی ها در سالجاری، به لحاظ کیفی، ارقام بزرگتر شده است.
نمایندگان وزارتخانه های راه و شهرسازی، نفت، سازمان ملی استاندارد، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، معاون فنی مهندسی پلیس راهور از دیگر حاضران در این جلسه بودند که به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.
الزام نهادهای بهره بردار از موتورسیکلت های کاربراتوری همچون شرکت پست و شهرداری به استفاده از موتور برقی و حذف موتورسیکلت کاربراتوری، توجه به میزان کربن تولید شده توسط موتورسیکلت کاربراتوری با توجه به رتبه ایران در تولید گازهای گلخانه ای، زمانبر بودن پذیرش اجتماعی برای جایگزینی موتورسیکلت کاربراتوری با برقی، اعلام ممنوعیت تردد موتورسیکلت های کاربراتوری به صورت اولویت بندی در مناطق مختلف کشور، حذف رقیب ارزان قیمت (موتورسیکلت های انژکتوری) موتورهای برقی، اولویت دهی به سیستم حمل و نقل عمومی در خروج خودروهای فرسوده از جمله دیگر پیشنهادات مطرح شده در این جلسه بود.
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
[CENTER]
تصویر

تصویر
[/CENTER]
نمایه کاربر
naderloo
مدیر کل
مدیر کل
پست: 2793
تاریخ عضویت: 08 نوامبر 2008 00:00
حالت من: Khaste
محل اقامت: تهران
تماس:

هوای ناسالم تهران برای گروه های حساس

پست توسط naderloo »

تهران - ایرنا - معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران با اشاره به کیفیت نامطلوب هوای تهران در هفته جاری گفت: شاخص کیفیت هوای پایتخت نسبت به روز گذشته با کاهش آلاینده های جوی همچنان در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.
محمد رستگاری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفیت هوا در 24 ساعت گذشته منتهی به هشت صبح امروز، برای گروه های حساس ناسالم است.
وی خاطرنشان کرد: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون نسبت به روز گذشته با 20 عدد کاهش همچنان غیرمجاز بوده و بر روی عدد 128 قرار دارد.
رستگاری با اشاره به کاهش میزان غلظت آلاینده های منواکسیدکربن از 52 به 50 دراین مدت تصریح کرد: میزان غلظت ذرات کمتر از 10 میکرون نیز از 84 به 74 کاهش داشته است.
معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران گفت: ایستگاهای پارک شکوفه، فرمانداری شهر ری و شهرداری منطقه 15 با شاخص اعداد 160، 156 و 154 آلوده ترین نقاط جوی تهران و ایستگاه های گلبرگ منطقه 8، پارک رز و ژئوفیزیک نیز با شاخص اعداد 88، 102 و 106 از سالم ترین مناطق شهر تهران در 24 ساعت گذشته بودند.
وی به افراد مبتلا به بیماری های قلبی و تنفسی، سالمندان و کودکان توصیه کرد تا از فعالیت و تردد غیرضروری در مناطق آلوده سطح شهر خودداری کنند.
شاخص کیفیت هوا، Air Quality Index) AQI) شاخصی برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطح سلامتی افراد است.
بر این اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا (AQI) به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک (سبز)، 51 تا 100 سالم ( زرد )، 101 تا 150 ناسالم برای گروه حساس(نارنجی)، 151 تا 200 ناسالم (قرمز)، 201 تا 300 بسیار ناسالم (بنفش) و 301 تا 500 در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.
به گزارش ایرنا کیفیت هوای تهران در روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری در شرایط ناسالم برای گروه های حساس، دوشنبه در شرایط ناسالم برای تمام گروه ها و سه شنبه و چهارشنبه نیز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت.
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
[CENTER]
تصویر

تصویر
[/CENTER]
نمایه کاربر
naderloo
مدیر کل
مدیر کل
پست: 2793
تاریخ عضویت: 08 نوامبر 2008 00:00
حالت من: Khaste
محل اقامت: تهران
تماس:

هوای تهران کرج اصفهان مشهدواهواز ناسالم است

پست توسط naderloo »

تهران - ایرنا - مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور امروز چهارشنبه اعلام کرد: هوای تهران، کرج، اصفهان، مشهد و اهواز ناسالم و کلان شهرهای اراک، شیراز و تبریز در شرایط سالم قرار دارد.
به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا ازمرکز کنترل و پایش محیط زیست، براساس آنچه در سایت ماهواره اروپایی Eumetsat مشاهده شده است، به دلیل پوشش ابر در حال عبور در بخش های کوهستانی شمال غربی در ابتدای روز، حاشیه دریای خزر و در بعد از ظهر درمنطقه جنوب غربی و غرب امکان پذیر نبود.
از ساعت 14 روز گذشته گرد و غبار در ایران به خصوص در مناطق کوهستانی و کوهپایه های آن پدیدار شد و تا نیمه شب افزایش قابل توجهی داشت، این پدیده تا صبح امروز با همان غلظت باقی ماند.
مجید آزادی مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جوی به خبرنگار علمی ایرنا گفت: سرعت کنونی باد در تهران 5 متر بر ثانیه ( 18 کیلومتر بر ساعت)، میزان دید افقی بیش از 10 کیلومتر و رطوبت نسبی 23 درصد است.
وی اظهار کرد:هوای کنونی تهران قسمتی ابری با بیشینه دمای 12 و کمینه 4 درجه سانتیگراد در 24 ساعت گذشته اعلام شده است.
آزادی گفت:هوای تهران برای 72 ساعت آینده کمی ابری تا نیمه ابری و غبارمحلی پیش بینی شده است، دمای کنونی تهران 16 درجه سانتیگراد و جهت باد جنوب غربی گزارش شده است.
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
[CENTER]
تصویر

تصویر
[/CENTER]
نمایه کاربر
naderloo
مدیر کل
مدیر کل
پست: 2793
تاریخ عضویت: 08 نوامبر 2008 00:00
حالت من: Khaste
محل اقامت: تهران
تماس:

استقبال محیط زیست از ورود دستگاه قضا به موضوع آلودگی هوا

پست توسط naderloo »

تهران- ایرنا- سازمان حفاظت محیط زیست از ورود سازمان بازرسی کل کشور به موضوع آلودگی هوا استقبال کرد.
به گزارش روزجمعه گروه علمی ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سارمان حفاظت محیط زیست، با صدوردستور فوری رئیس سازمان بازرسی کل کشور برای بررسی عملکرد دستگاه ها در کاهش آلودگی هوا، این دستور بی تردید پشتوانه محکمی برای سازمان حفاظت محیط زیست است تا درحرکتی که آغاز کرده از وجود همراهانی قوی وجدی برخوردار باشد.
بنابراین رسیدگی به معضل آلودگی هوا محدود به قوه مجریه نبوده و قوای دیگر با دقت لازم به آن خواهند پرداخت.
سازمان حفاظت محیط زیست با قدردانی ازدستور رئیس سازمان بازرسی کل کشور واستقبال از آن اعلام کرده، سبب امیدواری است که اینک دومینوی مطالبه گری برای محیط زیست آغاز شده است.
بررسی وتحلیل عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست در دوره اخیر نشان می دهد که مهمترین خواسته آن ایجاد مطالبه گری و پاسخگویی در حوزه آلودگی های محیط زیستی بوده است، چنانچه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست چند روز پیش و در آستانه روز هوای پاک تصریح کرد: «همه دستگاه ها باید به اجرای تعهدات خود در کاهش آلودگی هوا پایبند باشند و با هیچ دستگاهی مماشات نخواهیم کرد؛ سازمان حفاظت محیط زیست کارنامه عملکرد دستگاه ها در زمینه کاهش آلودگی هوا را به دولت ارائه داده و امیدواریم که همه دستگاه ها وظایف خود را با سرعت و جدیت پیش ببرند.»
«این سازمان نیز به عنوان یک سازمان حاکمیتی نسبت به وظایف خود با جدیت و دقت عمل کرده و براین اساس، پایش مستمر خطوط تولید خودرو، خروجی صنایع و سوخت توزیعی در کشور به ویژه کلان شهرها را با دقت و بدون مماشات دنبال می کند. زیرا ٣٠ تا ٣٥ نفر میلیون شهروند تحت تاثیر آلودگی هوا قرار دارند و اگر این وضعیت کنترل نشود هزینه سنگینی در زمینه بهداشت، درمان و مسائل اجتماعی خواهد داشت.»
این گزارش می افزاید: از وظایف سازمان بازرسی کل کشور که زیر نظارت قوه قضاییه فعالیت دارد، نظارت برحسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه های اداری و در اجرای اصل ١٧٤ قانون اساسی است.
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
[CENTER]
تصویر

تصویر
[/CENTER]
نمایه کاربر
naderloo
مدیر کل
مدیر کل
پست: 2793
تاریخ عضویت: 08 نوامبر 2008 00:00
حالت من: Khaste
محل اقامت: تهران
تماس:

هوای تهران و اراک پاک است

پست توسط naderloo »

[FONT=Nazanin][JUSTIFY][HIGHLIGHT=#f7f7f7]به گزارش روز یک شنبه گروه علمی ایرنا ازمرکز کنترل و پایش محیط زیست، براساس آنچه در سایت ماهواره اروپایی Eumetsat مشاهده شده است، تحلیل وضعیت گرد وغبار از ساعت 8 صبح سوم بهمن ماه تا 8 صبح چهارم بهمن به دلیل پوشش ابر متراکم در سراسر کشور امکان پذیر نبود.[/HIGHLIGHT][/JUSTIFY][/FONT]
[FONT=Nazanin][JUSTIFY][HIGHLIGHT=#f7f7f7]مجید آزادی مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جوی به خبرنگار علمی ایرنا گفت: سرعت کنونی باد در تهران 4 متر بر ثانیه ( 14 کیلومتر بر ساعت)، میزان دید افقی بیش از 10 کیلومتر و رطوبت نسبی 41 درصد است. [/HIGHLIGHT][/JUSTIFY][/FONT]
[FONT=Nazanin][JUSTIFY][HIGHLIGHT=#f7f7f7]وی اظهار کرد:هوای کنونی تهران ابری با بیشینه دمای 12 و کمینه 9 درجه سانتیگراد در 24 ساعت گذشته اعلام شده است. [/HIGHLIGHT][/JUSTIFY][/FONT]
[FONT=Nazanin][JUSTIFY][HIGHLIGHT=#f7f7f7]آزادی گفت:هوای تهران برای 24 ساعت اول نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران، 24 ساعت دوم نیمه ابری در بعضی ساعات بارش پراکنده گاهی رعد و برق و 24 ساعت سوم نیمه ابری همراه با وزش باد اوایل شب ابری پیش بینی شده است، دمای کنونی تهران 13 درجه سانتیگراد و جهت باد شرقی گزارش شده است.[/HIGHLIGHT][/JUSTIFY][/FONT]
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
[CENTER]
تصویر

تصویر
[/CENTER]
نمایه کاربر
naderloo
مدیر کل
مدیر کل
پست: 2793
تاریخ عضویت: 08 نوامبر 2008 00:00
حالت من: Khaste
محل اقامت: تهران
تماس:

شاخص کیفی هوای تهران در شرایط سالم قرار گرفت

پست توسط naderloo »

تهران - ایرنا - معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت شاخص کیفی هوای تهران با توجه به کاهش نسبی غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون نسبت به روز گذشته در وضعیت سالم قرار گرفت.
محمد رستگاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، کیفیت هوا در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت صبح امروز با شاخص 97 در شرایط سالم قرار گرفته است.
به گفته وی، میزان غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در ساعت هشت صبح روز گذشته(یکشنبه) بر روی عدد 118 و در شرایط ناسالم برای گروههای حساس قرار داشت.
وی با بیان اینکه غلظت آلاینده منواکسید کربن نسبت به روز گذشته در همین ساعت از 34 به 39 افزایش یافته گفت: غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 10 میکرون نیز با کاهش 13واحدی به عدد 53 رسیده است.
رستگاری خاطرنشان کرد: ایستگاه های شهرداری منطقه 15 با 131، دانشگاه شهید بهشتی 129، پارک قائم با 116 آلوده ترین نقاط جوی تهران در 24 ساعت گذشته بودند.
وی افزود: ایستگاه های شهرداری منطقه 2 با 48 و اقدسیه در منطقه یک با 59 کمترین حجم آلاینده های جوی را در شهر تهران در این مدت داشتند.
شاخص کیفیت هوا، Air Quality Index) AQI) شاخصی برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است.
بر این اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا (AQI) به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک (سبز)، 51 تا 100سالم ( زرد )، 101 تا 150 ناسالم برای گروه حساس(نارنجی)، 151 تا 200 ناسالم (قرمز)، 201 تا 300 بسیار ناسالم (بنفش) و 301 تا 500 در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

[FONT=BYekan, tahoma, Lucida Grande, Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif][RIGHT][HIGHLIGHT=#NaNffff]جدول شاخص کیفیت هوا (AQI) تهران به تفکیک هر ایستگاه[/HIGHLIGHT][/RIGHT][/FONT]
[FONT=BYekan, tahoma, Lucida Grande, Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif][RIGHT][HIGHLIGHT=#NaNffff]شاخص کیفیت هوای تهران[/HIGHLIGHT][/RIGHT][/FONT]
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
[CENTER]
تصویر

تصویر
[/CENTER]
نمایه کاربر
naderloo
مدیر کل
مدیر کل
پست: 2793
تاریخ عضویت: 08 نوامبر 2008 00:00
حالت من: Khaste
محل اقامت: تهران
تماس:

هوای تهران، کرج و اصفهان ناسالم است

پست توسط naderloo »

تهران- ایرنا- مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور امروز یکشنبه اعلام کرد: هوای تهران، کرج و اصفهان ناسالم، کلان شهرهای اهواز، مشهد، تبریز و اراک سالم و شیراز در شرایط پاک قرار دارد.
به گزارش روز یکشنبه گروه علمی ایرنا از مرکز کنترل و پایش محیط زیست، براساس آنچه در سایت ماهواره اروپایی Eumetsat مشاهده شده است، تحلیل وضعیت گرد و غبار از ساعت 8 صبح 17 بهمن ماه تا 8 صبح 18 بهمن ، در 24 ساعت گذشته به جز محدوده غربی رشته کوه زاگرس و نواحی جنوب شرق و شرق که در پاره ای از ساعات غبارآلود بود پدیده خاص گرد و غباری مشاهده نشده است.
مجید آزادی مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جوی به خبرنگار علمی ایرنا گفت: سرعت کنونی باد در تهران 5 متر بر ثانیه ( 18کیلومتر بر ساعت)، میزان دید افقی بیش از 10 کیلومتر و رطوبت نسبی 25 درصد است.
وی اظهار کرد: هوای کنونی تهران ابری با بیشینه دمای 17 و کمینه منفی 9 درجه سانتیگراد در 24 ساعت گذشته اعلام شده است.
آزادی گفت:هوای تهران برای 24 ساعت اول نیمه ابری در اواخر وقت بارش باران در ارتفاعات بارش برف ، 24 ساعت دوم ابری همراه با بارش باران یا برف در بعضی ساعات وزش باد شدید و 24 ساعت سوم
نیمه ابری گاهی وزش باد در ارتفاعات بارش پراکنده پیش بینی شده است، دمای کنونی تهران 16 درجه سانتیگراد و جهت باد جنوب غربی گزارش شده است.
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
[CENTER]
تصویر

تصویر
[/CENTER]
نمایه کاربر
hses
ویژه
ویژه
پست: 378
تاریخ عضویت: 07 آگوست 2014 12:15
تماس:

Re: آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران

پست توسط hses »

شاخص کیفیت هوا در روز چهارشنبه مورخ 1394/11/28 در ساعت 8 صبح و مقایسه با روز گذشته

بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه¬های سنجش آلودگی هوای شهر تهران از میزان غلظت کلیه آلاینده ها نسبت به روز گذشته درهمین ساعت کاسته شده است . به این ترتیب میانگین غلظت کلیه آلاینده ها به غیر از ایستگاه های شهرری ، صدر ، پارک شکوفه ، سوهانک و شهرداری منطقه 15 به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از دوونیم میکرون در سایر ایستگاه ها در حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون در شرایط سالم می باشد.
لازم به ذکر است ایستگاه فرمانداری شهرری به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از دوونیم میکرون در شرایط ناسالم قرار دارد .

گزارش هواشناسی و پیش بینی:
حاکی ازآسمانی صاف در پاره ای نقاط غبار رقیق گاهی وزش باد می باشد.به این ترتیب پیش بینی می شود شاخص کیفیت هوا تا ساعات ظهر به غیر از مناطق پرتردد و شلوغ در سایر نقاط شهر درشرایط سالم باقی بماند.
اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دوونیم میکرون در مناطق ناسالم برای گروه های حساس افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی ، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماریهای قلبی، ریوی و افراد مسن
توصیه می گردد در مناطق ناسالم برای گروه های حساس افراد مبتلا به بیماری‎های قلبی و ریوی ، سالمندان و کودکان باید فعالیت های طولانی مدت در فضای باز را کاهش دهند.

[FONT=BYekan, tahoma, Lucida Grande, Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif][RIGHT][HIGHLIGHT=#NaNffff]جدول شاخص کیفیت هوا (AQI) تهران به تفکیک هر ایستگاه[/HIGHLIGHT][/RIGHT][/FONT]
[FONT=BYekan, tahoma, Lucida Grande, Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif][RIGHT][HIGHLIGHT=#NaNffff]شاخص کیفیت هوای تهران[/HIGHLIGHT][/RIGHT][/FONT]
نمایه کاربر
naderloo
مدیر کل
مدیر کل
پست: 2793
تاریخ عضویت: 08 نوامبر 2008 00:00
حالت من: Khaste
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران

پست توسط naderloo »

تهران - ایرنا - اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان استان طی امروز و فردا(چهارشنبه) را صاف تا کمی ابری و غبارآلود پیش بینی کرد.


به گزارش روز سه شنبه ایرنا از اداره کل هواشناسی استان تهران، از اواخر وقت فردا با ورود سامانه بارشی به تدریج میزان ابرناکی افزایش یافته و در روز پنجشنبه احتمال رگبار و رعد و برق، وزش باد و تندباد موقتی در سطح استان دور از انتظار نیست.
دراین گزارش آمده است، برهمین اساس پیش بینی می شود در روز پنجشنبه غلظت ذرات معلق در هوا کاسته شده و شاهد بهبود کیفیت هوا در سطح استان به ویژه شهر تهران باشیم.

[FONT=BYekan, tahoma, Lucida Grande, Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif][RIGHT][HIGHLIGHT=#NaNffff]جدول شاخص کیفیت هوا (AQI) تهران به تفکیک هر ایستگاه[/HIGHLIGHT][/RIGHT][/FONT]
[FONT=BYekan, tahoma, Lucida Grande, Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif][RIGHT][HIGHLIGHT=#NaNffff]شاخص کیفیت هوای تهران[/HIGHLIGHT][/RIGHT][/FONT]
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
[CENTER]
تصویر

تصویر
[/CENTER]
نمایه کاربر
naderloo
مدیر کل
مدیر کل
پست: 2793
تاریخ عضویت: 08 نوامبر 2008 00:00
حالت من: Khaste
محل اقامت: تهران
تماس:

کیفیت هوای تهران برای گروه های حساس ناسالم است

پست توسط naderloo »

کیفیت هوای تهران برای گروه های حساس ناسالم است
تهران- ایرنا- معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: کیفیت هوای تهران با توجه به افزایش آلاینده های جوی و با شاخص 105 در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.
«بر اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی، شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک (سبز)، 51 تا 100 در شرایط سالم (زرد) (حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، 101 تا 150 در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، 151 تا 200 در شرایط ناسالم (قرمز)، 201 تا 300 در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و 301 تا 500 در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است».
محمد رستگاری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کیفیت هوای شهر تهران در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت صبح امروز، با افزایش 23 عددی میزان غلظت میانگین آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون، با شاخص 105 فراتر از حد سلامت قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: میزان غلظت آلاینده منوکسید کربن نیز درهمین مدت از 37 به 47 و ذرات معلق با قطر کمتر از 10 میکرون نیز از 50 به 64 افزایش یافته است.
رستگاری افزود: ایستگاه های شهرداری منطقه 15، شهرری (منطقه 20) و شادآباد به ترتیب با شاخص 153، 148 و 135 آلوده ترین مناطق تهران در 24 ساعت گذشته بودند.
وی گفت: ایستگاه های گلبرگ(منطقه 8)، پارک رز(منطقه 22) و اقدسیه(منطقه یک) نیز دراین مدت به ترتیب با شاخص 53، 59 و 72 سالم ترین مناطق جوی شهر تهران را داشتند.
معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران به افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، زنان باردار، سالمندان و کودکان توصیه کرد از فعالیت های طولانی مدت و ورزش در فضای باز خودداری کنند.

[FONT=BYekan, tahoma, Lucida Grande, Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif][RIGHT][HIGHLIGHT=#NaNffff]جدول شاخص کیفیت هوا (AQI) تهران به تفکیک هر ایستگاه[/HIGHLIGHT][/RIGHT][/FONT]
[FONT=BYekan, tahoma, Lucida Grande, Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif][RIGHT][HIGHLIGHT=#NaNffff]شاخص کیفیت هوای تهران[/HIGHLIGHT][/RIGHT][/FONT]
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
[CENTER]
تصویر

تصویر
[/CENTER]
نمایه کاربر
naderloo
مدیر کل
مدیر کل
پست: 2793
تاریخ عضویت: 08 نوامبر 2008 00:00
حالت من: Khaste
محل اقامت: تهران
تماس:

هوای تهران برای گروههای حساس ناسالم است

پست توسط naderloo »

تهران- ایرنا- معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: کیفیت هوای تهران با افزایش شاخص آلایندگی با عدد 109 برای گروههای حساس در شرایط ناسالم قرار گرفت.
بر اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی، شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک (سبز)، 51 تا 100 در شرایط سالم (زرد) (حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، 101 تا 150 در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، 151 تا 200 در شرایط ناسالم (قرمز)، 201 تا 300 در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و 301 تا 500 در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.
محمد رستگاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کیفیت هوای شهر تهران در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت صبح امروز، با افزایش 15عددی میزان غلظت میانگین آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون، فراتر از حد سلامت بوده و بر روی عدد 109 قرار گرفت.
وی گفت: میزان غلظت آلاینده منوکسید کربن نیز از 32 به 29 کاهش و ذرات معلق با قطر کمتر از 10 میکرون از 64 به 66 افزایش داشته است.
رستگاری افزود: ایستگاه های پارک قائم (منطقه 18) با 154، سوهانک (منطقه 1) با 146 و پاسداران (منطقه 3) با شاخص 144 آلوده ترین مناطق شهر تهران در 24 ساعت گذشته بودند.
وی گفت: ایستگاه های مسعودیه (منطقه 15) با شاخص 60 و پارک شکوفه (منطقه 14) و شهرداری منطقه 2 هر 2 با شاخص 78 سالم ترین هوا را در این مدت داشته اند.
معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران به افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، زنان باردار، سالمندان و کودکان توصیه کرد از فعالیت های طولانی مدت و ورزش در فضای باز خودداری کنند.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
[CENTER]
تصویر

تصویر
[/CENTER]
ارسال پست

بازگشت به “آلودگی هوا و کنترل آن”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 3 مهمان